Evert je hebt helemaal gelijk, ik heb mijn zender aangezet en gevoeld met mijn bovenlip en het metalen omhulsel wordt eerder warm als de sma connector en volgens mij nog warmer ook. Dus de zender koelt NIET het meeste via de sma connector! Sorry voor de foute info.
Er zit geen koelblok op de immersion zender, enkel een metalen doosje om de module heen, hierover zit plastic.
Ik wilde een koelblokje op het omhulsel zetten en ben daarom gaan googelen of meer mensen dat gedaan hebben en ik ben een paar x tegen gekomen dat mensen zeggen dat dit geen zin heeft.
Sander van immersion heeft nog niet gereageerd maar ik denk inmiddels dat het dus WEL zin heeft om het plastic eraf te halen en een op maat gezaagd alluminium koelblokje van n oud moederboard oid op de module te tyrappen met een beetje koelpasta ertussen.
Binnen 1 minuut was de zender zonder koeling boven de 40 graden.
Sorry voor de foute info en Evert bedankt voor je oplettendheid.
Het is niet erg om eigenwijs te zijn als je gelijk hebt
EDIT: de koelplaat die jij op de foto hebt laten zien Evert maakt bij mijn immersion zender alleen contact met de 2e print en niet met de oscillator waar de metalen behuizing omheen zit, ik heb er een tyrap tussen gestoken om te chekken.
Ik denk dat ik dus moet proberen om dat aluminium plaatje beter gekoeld te krijgen omdat die de eindtrap koelt denk ik??
Het zendvermogen op kanaal 1 is bij sommige mensen in koude toestand boven de 800mw en loopt terug naar 630/610mw naarmate de boel opwarmt, daarom wil ik graag extra koelen in mijn fpv wing waar ik steeds verder mee wil gaan vliegen