Hendrik-Ido-Ambacht Airport.

gefrustreerd.... door een quad... erg he, maar waar.
net mijn quad uitgelaten, dacht ik.... het ding komt niet eens van de grond. hij pulseerd... ofwel, 1 der motoren pulseerd denk ik... ik krijg ondertussen ook een rot gevoel over die naze bordjes. lijkt niks te kunnen hebben.
heb net op de bank alle motoren 1 voor 1 aangesloten en getest... geen probleem en draaid prima... esc niet heet ofzo.
toen alle 4 er weer aan. denk je. pulseerd weer, alsof er 1 elke keer wat minder draaid, meer, minder, meer.

ben het zat. alles weer uit elkaar nu, en ga alle solderingen nakijken.
dan nog niet goed, dan stop ik met quads... voorlopig. bah.

tot van het weekend mannen. neem mijn bobcat wel mee.

edit, net alles uit elkaar. esc's uit de krimp. echt niks te zien onder de loup... nieuwe kous erom bij alle 4.
net kabels gesoldeerd van esc's, alles aan elkaar. straks maar weer eens testen. mmm
waar moet je nou zoeken als de motoren apart wel goed lopen.

Laatst bewerkt:
@Ed,
Als je motoren zonder de andere elektronica wel goed lopen lijkt het me niet dat je probleem daar zit maar in het gedeelte wat alle motoren in een keer aanstuurd en dit gewoon niet aankan,ik denk dat naze bordje.
Lijkt mij dan hoor,verder heb ik er geen verstand van,ik heb vandaag voor het eerst mijn weggevlogen Blade 350qx opengemaakt en ik vond het er vrij simpel uitzien al weet ik nog niet waar alles voor dient.
De Blade 350qx1 doet het wel maar geeft een fout melding d.m.v lichtsignalen, ik denk dat er iets opnieuw gekalibreerd moet worden.

Kom ik er niet uit Ed,dan weet ik er al wel een nieuwe eigenaar voor....................................................

Groet van Martin.

jij ook succes martin, heb daarnet de boel zowat in de kliko gegooid, tis dat mijn vrouw mij tegenhield.

bordje 3 stuk?

daarnet alles terug in elkaar gezet.... lipo erop. lijkt niet te werken. bordje nagekeken, soldeer punten nagelopen...
bordje erop, lipo eraan, geeft stroom... lipo eraf.. nogmaals lipo eraan, en niks meer.
ongelooflijk..... wat een zonde van mijn tijd. staat niet op tafel nu, maar ligt eronder...

haha.... toch maar weer nakijken dan... morgen.

@denof

Ik zit een film te kijken 'hobbyist tegen wil en dank' met in de hoofdrol ene Ed. Film opgenomen in Ridderkerk.

Balen Ed, Ik kan helaas niets voor je betekenen maar gezien je reputatie van doorzetten zie ik het niet somber voor je in.

Succes,

Verzonden vanaf mijn mobiel.

Ed. Is er niet 1 esc kapot? Misschien kan je proberen om de esc van motor 1 om te wisselen.
De naze 32 krijgt zijn spanning van de eerste esc. Het is maar een gedachte.

Ed,
Nooit opgegeven jongen,jij komt er ECHT wel uit.

@Maestro nl,
Leuk filmpje.

Welterusten mannen, moet morgen weer werken en dan, WEEKEND! !!
Martin.

Leuk filmpje @Maestro...ondanks het gehobbel vd mobius top! Ik heb miss nog wel wat hulpmiddeltjes voor je tegen het trillen... ;-)

dank mannen :D [lachen met kiespijn.]
vreemd he dat sommige dingen die je maakt of vervangt weer door iets anders misgaat.
stroom heb ik weer terug. er moet een esc stuk zijn.

ed, is dat echt zo dat hij vsn motor 1 stroom pakt? dan mischien de moeite waard, tenzij het echt in de regelaar zit.

ik geef nooit gauw op mannen, maar ik wordt er soms zo moe van. van het 1 naar het andere zeg maar.

slaapse

net even nagedacht, morgen draai ik de naze 180 graden, numotor 1 wordt dan motor 4.
en motor 4 wordt 1. ben benieuwd.

Laatst bewerkt:
@Ed.
Misschien een domme vraag, maar je heb je de escs ook allemaal gecalibreerd?
Dat wil ook wel eens helpen.
Zou ook inderdaad kunnen.
Ik had wat veranderd in de instellingen van de naze. Daarna draaiden er nog maar 2 motoren.

Werkt dit niet, dan alle esc aansluitingen losnemen van de naze en dan ėėn voor ėėn aansluiten op de motor 1 aansluiting van de naze. Dan kijken of de naze voedimg krijgt en of de motor draait.

even een update, en dank voor het meedenken mannen... erg gewaardeerd.

wel, nunet heb ik dus dat bordje 180 graden gedraaid, dus motor 4 wordt dan motor 1, maar gaf geen resultaat...

een ander naze bordje die ik nu nog hebt erop gezet, geen resultaat.
de esc's net opnieuw gcallibrerd, geen resultaat.

toen nunet de + van 3 motor draden losgehaald die op het bordje aangesloten worden, zodat 1 esc het bordje voedt. en warempel, hij leek net buiten even van de grond te komen... maar ik vertrouw het niet (het gevoel even weg).
ik heb hem nu aan baseflight hangen, even wat pid waardes veranderd, en toch zo weer even proberen.
als dit waar is, en hij vliegt op 1 esc qua voeding, dan zit er toch echt een rotte esc(bec) tussen

oh ja, esc 4 voed nu het naze bordje op motor ingang 4... M1 2 en 3 voeden niet.

Back