Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
@ed: weet je HEEEEL zeker dat de esc's lineair zijn ? Van sommige hobbyking esc's kloppen de specs niet hee..
Daarom altijd maar 1 aansluiten! Kan je nooit de mist ingaan. 1 esc levert ruim genoeg vermogen voor het boardje.
wordt er echt dolletjes van...
de esc''s zijn linair volgens de specs. zo heeft hij ook gevlogen al die tijd, met alle esc die voeden naar het bordje.
nu bezig met maar 1 esc. maar mmm weinig resultaat.
alle esc''s moeten toch gewoon aan gesloten worden op de lipo?
en dan van de motor draden dan maar 1 met een + erop?
Alle esc's aansluiten op lipo ( powerdraden). En dan van de " servo" snoertjes : bij 3 esc's de plus en de min eruit halen( doorknippen, krinmpkous) en alleen de puls draden aansluiten op de naze. En van 1 esc : alles aansluiten ( puls , plus en de min)
Toevoeging @ ed
Sluit maar 1 esc aan op de naze ( dus 3 andere helemaal NIET) en kijk ofdat hij reageert.
Doe dit met elke esc OP ELKE uitgang. ( dus 16 keer proberen!!!). Dan kan je erachter komen ofdat het de esc is. ( deze doet het niet op elke uitgang). Of dat het de soldering is op de naze ( alle 4 de esc doen het niet op deze uitgang).
Maar uiteindelijk aansluiten dmv bovenstaand verhaaltje. Krijg je nooit geen spanningspieken conflicten , of hoe je dat ook moet noemen.
Tip: knip draden niet door, haal door een pinnetje op de connector in te drukken het geheel eruit en isoleer dat met kk. Dan is de esc later ergens anders weer inzetbaar.
ja, ik heb nu 3 esc''s gehad... dus van 3 verschillende esc de plus losgehaald uit de connector. ik ga nu de 3e esc proberen. dus esc nr 3. esc 1 en 2 zelfde resultaat.
uitwisselen naze bordje hielp ook niet.
hij vloog net even... komt dan in een wiebel en valt.het lijkt steeds rotter te worden.
ik denk dat het 4 nieuwe esc worden daar ik echt niet weet welke het is.
eerst esc 3 even proberen.
nou, ik ben er klaar mee.
heb ze alle 4 gehad nu... alle 4 de esc het bordje apart laten voeden.
pid instellingen veranderd daar de quad nu normaal opstijgt, en dan wiebelend uit de lucht donderd.
nee... ik heb geen zin meer in. het is echt genoeg zo.
vliegse mannen
net geflashed, opnieuw ingesteld, geen verbetering.
nu gaat hij in de kast. pak mijn vliegtuig wel van het weekend.
oke, las het net pas jeroen, ik heb alle esc''s 1 voor 1 dus 16 keer op de naze aangesloten.
alle 4 de motoren + esc werken gewoon normaal op elke poort van de naze...
nou, nu ben ik helemaal blind. dat zou betekenen dat er geen esc stuk is?
1. ESC Alles gewoon aansluiten qua motor kant 3 fasen,
2. De + en - van de ESC aansluiten op je LiPo
3. De servo kabel van 1 ESC in zijn geheel aansluiten op het boardje.
de overige drie servo kabels de rode draad (middelste) van het stekkertje halen en aftapen.
4. (Dus de witte en zwarte draden van de servo pluggen ten alle tijden laten zitten)
Dit is de enige veilige manier om je ESC's aan te sluiten.
Sommige lineare BEC's kun je inderdaad wel de rode + laten zitten, maar is niet aan te raden.
Ed, je kan proberen de instellingen op de naze op default te zetten. Dan proberen hoe die in angle mode vliegt. De mijne vliegt op de stock instellingen eigenlijk prima. Alleen de rc rate wat opgeschroefd voor meer reactie op de zender.
Dat de quad naar beneden dwarrelt lijkt me te hoge gains. Hij gaat in oscillatie en komt er niet meer uit.
ik heb net na een telefoontje van pardoez alle esc''s direct op mijn ontvanger gehad, 1 voor 1 natuurlijk. en buiten naze om.
alle esc voeden mijn ontvanger normaal en motor loopt goed. dat betekend toch dat de bec''s goed zouden moeten zijn want bij vol gas gaan alle motoren prima en ontvanger blijft stabiel.
blijft over het naze bordje (mijn reserve (acro only) gaf zelfde probleem) wat ik niet geloof dat die het is.
dus ligt het aan de instellingen mischien, maar daar heb ik ook zowat alles geprobeerd van p=2.0 tot standaard p=4.0
mmm
verder zoeken dus.
na veel gepuzzel, geflash, opnieuw instellen, en andere dingen, heb ik hem weer even moge vliegen in acro...
nu volgt nog het afstellen, en heb daar een laptop of tablet voor nodig.
ben daar wel mee bezig, maar komt later.
ik mis wel het vertrouwen ontdekte ik... het idee dat hij weer uit de lucht komt.
ik heb nu 1 bec ingebruik.de ander 3 doen niks. hopenlijk houdt de boel zich oke.