Herstel bootje :)

Aha, ik begrijp het. Het ligt allemaal flink over elkaar heen maar het zijn maar een paar punten (alleen over de gehele breedte van de boot). De opstaande randen bij de uiteinden moeten wel even gladgeschuurd worden.
 
*Burp*

Nou em... dik respect voor je werk, je bootje is er goed mee opgeknapt.

Dalijk nog wat servo's en een ontvanger erin, en je kan je lol op...:rolleyes:

Ga vooral zo door !!

Groetjes, Mark
 
Haha, ik weet het en gelof me, ik zie hem dagelijks liggen. Aankomende week weinig tijd, moet naar Monza voor de F1. Maar als ik terug kom dan breken rustigere tijden aan. Ik ga er zeker weer mee verder op zeer korte termijn, al is het maar om van jullie af te zijn :mrgreen:

Het ergste is het dat het daadwerkelijk afmaken veel minder werk is dan er al in zit, en het is nog het leukste ook. Ik moet er gewoon weer mee verder gaan, als je in de flow zit dan gaat het goed, ligt het even stil dan begin je er steeds moeilijker weer aan.

Mijn nieuwe bedrijf is er ook debet aan. Ik hoos boten en onderhoud/repareer ook buitenboordmotoren.
Aangezien ik dat naast mijn werk doe blijft er minder vrije tijd over voor andere leuke dingen. Sleutelen aan buitenboordmotoren vind ik ook erg leuk.

Nouja, ik beloof dat ik snel weer verder ga.
 
TATATATATAAAAAAA, ;)

Vandaag weer een beetje verder gegaan met de boot. Vaarseizoen is bijna afgelopen en ik ga verder :rolleyes:

De achterkant (spiegel) moest nog in de epoxy en glasmat. Vanmiddag even de bandschuurmachine op de achterkant gezet en de boel een beetje geschuurd. Ook een stuk overlap geschuurd om de glasmat over de onder en zijkant te leggen. Als alles is uitgehard schuur ik dat wel weer glad.

Zonder foto's geen vooruitgang:
Foto-A4T7L48Y-G.jpg


Foto-CDE63B46-G.jpg


Op de achtergrond de doorsteek die ik gemaakt heb door de bramenstruiken heen.
Foto-DQD4DSYL-G.jpg
 
Ik heb de overgangen eerst met de bandschuurmachine eerst wat rond gemaakt. Haakse overgangen werken inderdaad niet.

Als het morgen even droog blijft dan doe ik er een tweede laag epoxy overheen. Dan de overlappingen mooi glad schuren en de buitenkant in de grondverf.

Altijd weer lekker als je een dergelijk project oppakt. Er zit al veel tijd in en het moet echt een keer af.
 
wat je beter had kunnen doen (makkelijker te schuren en uiteindelijk gladder in afwerking) is de rand van de roving ook doortamponeren of rollen of hoe je de hars ook maar hebt opgebracht.

wat je nu krijgt is dat precies de overgang wat lastiger te schuren is, omdat je daar een scherpe rand krijgt.

voor de rest ziet het er strak uit
 
Het is inderdaad wat lastiger schuren. Ik denk dan ook dat ik eerst ga schuren en er vervolgens een extra laag epoxy overheen zet. Is in ieder geval nodig om een gladde afwerking te krijgen.
 
ja, kan ik inkomen. Nu zal je afgeschuurde rand zowiezo wellicht wat rafelig zijn.
Ik ga er meestal nog eens over met een rolletje epoxy (of polyester, afhankelijk van), om die losse glasvezeltjes weer te fixeren.
 
3 oktober alweer en de boot nog niet klaar. Ik heb mijn hele verslag nog eens gelezen, ik had al vele keren klaar moeten zijn volgens mijn planning. Klopt geen jota van dus ;)

Vorige week de motor (zie begin van het topic) uit de schuur gehaald en in de grote ton laten proefdraaien. Waren maar twee trekjes nodig om hem te laten lopen. Even een half litertje verbruikt.

De boot ligt er dus nog steeds en ik ga weer verder. Nu weer wat meer tijd voor.

Eerst moest ik de motor van mijn Helderse vlet ook even een beurt geven. Besturing los van de boot en de motor eruit. Olie verversen, staartolie, smeerpunten alles weer klaar. Die kan er weer tegen.
 
Dan is het geen Seagull, die doet het hier bij mij na een jaar stilstaan met één trekje. (en dat torretje is meen ik van 1958, kan ook 1951 zijn, ik kan dat maar niet onthouden)

Niet zo opscheppen Harm ,
tenslotte komt die van Martin halfonderwatervandaan (hoebedoeljetaalfouten);)
 
even 1 ding : een houten boot moet je NOOIT polyesteren ( tenzij je er snel vanaf wilt dan ....)
Je ziet niet meer wat er met het hout gebeurt, en wordt ook wel een dodenschild genoemt..... kan je veel beter zorgne dat het hout goed is.
 
Back
Top