Het 1:12 Topic

Thanks Wesley, daar had ik mijn bestelling al geplaatst :mrgreen:

Ik heb ook een 1 Cel Lipo (SMC) en een Novak Booster besteld. Ik heb voor de Booster gekozen i.p.v. een extra ontvanger accu. Ben toch wel benieuwd ;-) !

Groet Robert

Hi Robert.

Ik ben net thuis gekomen van Nieuw zeeland en heb direct het pakketje gecheckt en er ontbraken 2 dingen namelijk:

1x VRX-LRX0120 Li-Po Receiver Pack 120mAh 2S1P 7.4V
en
1x VXR-LVR1000 1A Low Drop Out Regulator (6.7V) for Li-Po Rx Packs
De rij lipo en chassis heb ik dus wel.

Reden dat die 2 dingen niet in het pakket zaten was dat ze niet in stock waren..

Nu lees ik in jou post dat je met een Booster gaat rijden?
Heb je een link met info en waar die te verkrijgen zijn?
En moet ik dan geen extra accu meer hebben ofzo voor de ontvanger?

Mvg
Wesley

De Booster werkt als volgt:

Je soldeert hem op de plus en min van je accu, en de booster maakt dan van de 3,7V een spanning van 6V met een stroom van 3 Amperé. Hiermee kun je dus makkelijk je Servo en Transponder voeden.

Het ligt er even aan wat voor ESC je hebt, maar doordat je nu dus een "externe" BEC hebt hoef je de schakelaar van je ESC niet meer aan te zetten, hierdoor is de Lipo Cut Off niet meer werkend van je ESC. Maar dit is per ESC verschillend

Ik zelf heb de Novak Booster besteld bij Nexus racing, beetje prijzig, maar erg snelle service. Nadeel van de Novak Booster is dat deze erg groot is (Tergroote van je servo zelf qua oppervlakte), voordeel van deze Booster is dat deze als één van de weinige 3A kan leveren, kleinere boosters zijn vaak maar 1A (en dit kan bij een beetje servo te weinig zijn). TQ Cells en Hobby city hebben ook Boosters, deze zijn kleiner en leveren minder vermogen, ik heb ook een TQ Cells booster besteld deze is in tegen stelling tot twe Novak Boosters nog niet binnen. Mijn Lipo en mijn tweede 1:12, naast de ESC's zweven allemaal nog ergens in de Post dus ik heb nog niet kunnen testen.

Wanneer ik heb getest laat ik het snel weten!

Groet Robert

Laatst bewerkt:
Hé Robocop, wat voor een servomonster heb je wel niet in je 1:12 zitten jongeman :D

Als jij met Modified door een bocht probeert te sturen kunnen er leuke stroompjes gaan lopen ;-)

Heb de meet apparatuur er niet meer voor, maar zeker bij toerwagen ging het wel eens boven de Ampere, als je dan ook je PT, ESC en je Ontvanger nog eens er op hebt zitten..... Liever te veel, als dat ik aan het eind van het rechte end ineens in de balk zit omdat mijn Servo niet genoeg stroom kreeg... (Daarom heb ik ook de TQ Cells versie besteld, deze is kleiner en leverd minder A's ;-) )

Greets Robert

Misschien moet je dan eens je EPA op je zender goed instellen, scheelt ook stroom... :mrgreen:

Jij snapt er helemaal niks van!... ;)
Maar daar krijg je wel een heel snel stuur van.
Hmmm, toch eens proberen. :mrgreen:

neej joenge,

met ne 6.5 en 2S2P LiFePo erin !

PANACHE !!!!
Ik zou mij zo wel een 1 cell lipo en booster willen aanschaffen om van die gewone 4 cellen packs vanaf te zijn , maar wie gaat er ook nog zo met die 1 cell lipo rijden in de stock 10.5 klasse te Mol ?
Ik denk dat het verschil met de 4 cellen te groot is om in de zelfde reeks te rijden ?

Zo ik kan nu in ieder geval beginnen aan de bouw van de RC12R5.1:

assorc12r5-1-2.jpg

Deze is zojuist op mijn deurmat geland!

Groet Robert

"kleinere boosters zijn vaak maar 1A (en dit kan bij een beetje servo te weinig zijn). "

Robert,

En als je ook nog een capacitor gebruikt in combinatie met een 1A booster ?

Ik zou mij zo wel een 1 cell lipo en booster willen aanschaffen om van die gewone 4 cellen packs vanaf te zijn , maar wie gaat er ook nog zo met die 1 cell lipo rijden in de stock 10.5 klasse te Mol ?
Ik denk dat het verschil met de 4 cellen te groot is om in de zelfde reeks te rijden ?

Ik niet, ik heb xray met t-bar, en heb al cellen gekocht dus pech.

In Vegas reden alle 1:12-klassen met een 1 cell-lipo, mega snelheid met 13.5 en zelfs 17.5 ging hard; gewoon de cellen direct verbieden en alleen maar 1S lipo's in de pancars:-)

groet,

Eric

Back