Het 1:12 Topic

XRay - Zijn waarschijnlijk Parma Blackhawks (kunnen ook Mobgums zijn) welke een zwarte kopie van Jaco's zijn.

De wielen van de Serpent ken ik zo niet, maar zou me niets verbazen als ze van Serpent zelf zijn.

Ja, 1/12 wielen zijn behoorlijk gestandaardiseerd en passen op elkaar. Je moet alleen oppassen met de offset, dat kan nog wel eens verschillen (van 0 offset (bijv. GRP) tot -3mm offset (bijv. Jaco).

Op de Serpent zijn idd Xceed velgen. Die hebben ze in drie versies waaronder een carbon/kunststof velg en die zijn zwart...

Dat is een carbon-look velg die jij bedoeld Pieter en die is van JACO en idd voor Pro10. De zwarte Xceed 1/12 velgen zijn carbon gevuld kunststof...

Dat zei ik dus al maar Pieter is een beetje traag van begrip af en toe LOL ;) :)

Geintje Pieter... :mrgreen:

Laatst bewerkt:
1/10 WGT velgen zijn carbon look Jaco rubber.

1/12 velgen zijn italiaans rubber op een ennetti kopie van de Serpent velg. Leverbaar in light, normal en zwart carbon gevulde uitvoering.

Mobgums is Jaco rubber en velg, maar dan antraciet grijs van kleur.

Die laatste wist ik! ;)

Weer wat geleerd :mrgreen:

Ging hard he tijdens de M-auto...

Zou er voor volgend jaar misschien animo zijn om een open 1/12 NK (series) te proberen? Er waren afgelopen winter toch een heel aantal indoor circuits en samen met 1 of twee Duitse circuits zou het toch moeten kunnen? (Groningen, Deventer, Heemstede, samen met evt. Geilenkirchen en/of Schermbeck? Ik noem specifiek Dordrecht niet, want een tunnel vind ik niet kunnen (voor onroad))
Regelement hoeft niet moeilijk te zijn, bijv. volgen van BRCA aangezien zij een hele gezonde 1/12 sectie hebben.
Natuurlijk moet er dan ook bekeken worden of het alleen stock, alleen mod of beide moet worden.

Weet iemand wat de EFRA / IFMAR standpunt gaat zijn t.o.v. 1s saddle pack lipo's? Ik weet dat op dit moment in de IFMAR regels staat dat een lipo pakket voor 1/12 uit 1 stuk moet bestaan... (Een doodsteek voor t-bars), maar dit staat niet in het EFRA regelement. Het Speedzone pakket is al ROAR en BRCA goedgekeurd.
Ik ga hier uit van de assumptie dat voor volgend seizoen alleen lipo's worden toegelaten en we van de NiMh's afstappen.

Weet niet of het hier mag, maar wil wel polsen wie allemaal saddle pack lipo's zou willen rijden in plaats van overschakelen naar een link-auto (PBtje mag...) Misschien nieuwe topic met een stemming. Ik wil bijvoorbeeld graag t-bar blijven rijden en wil daarom een/twee 1s saddle pack lipo's aanschaffen.

Hoop zo vroeg in het seizoen een discussie te krijgen zodat er nog voldoende tijd is om iets op te zetten/ aan te geven voor volgend winter (Oktober - Maart).

Jason

Jason,

Lijkt me een geweldig idee. Het grote probleem waar we mee zitten is alleen de indoorbanen. Die hebben we niet "in overvloed". Voor een NK moet de baan wel "goed" en toonbaar zijn. Vat dit niet op als negatieve kritiek, want het lijkt me geweldig!

Verder lijkt me een BRCA reglement goed, maar moeten we inderdaad de keuze tussen link en t-bar wel open houden.

Groet Robert

We gaan alleszins terug een EPS organiseren in 2010-2011, waaronder terug een race in Nederland en ook België.

Hier zal zowel met 1/12 als met WGT kunnen gereden worden.

Wat lipo aangaat, hier zijn we nog niet over uit, misschien nog een 4 cellen klasse behouden, maar de meeste mensen schakelen over naar 1S lipo (geen gedoe meer met cellen)

Meer info volgt nog.....
Groeten,
Bart Loomans

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben vanplan om een Corally SP12X special edition te kopen. Ik zie dat deze auto al een tijdje bestaat, zijn hier nog gewoon genoeg onderdelen voor te krijgen? Ik wil hiermee gewoon voor de lol op de baan van Raco2000 rijden, is het mogelijk met deze auto om op een buiten baan te rijden? Ik wil met een 10,5T brushless set gaan rijden, gaat dat een beetje vooruit op 4 cellen?

Gr. roman

Hallo,

Ik ben vanplan om een Corally SP12X special edition te kopen. Ik zie dat deze auto al een tijdje bestaat, zijn hier nog gewoon genoeg onderdelen voor te krijgen? Ik wil hiermee gewoon voor de lol op de baan van Raco2000 rijden, is het mogelijk met deze auto om op een buiten baan te rijden? Ik wil met een 10,5T brushless set gaan rijden, gaat dat een beetje vooruit op 4 cellen?

Gr. roman

Ja hoor zat. Met een goede regelaar gaat een 10,5T op 4 cellen bijna net zo hard als een modified.

Oke, de regelaar die ik wil gebruiken is een traxxas vxl 3s. Dat is dus niet die goede regelaar waar jij het over hebt;) Het gaat mij gewoon om voor de fun een paar rondjes te rijden op de baan. Is zo'n 10,5T wel snel genoeg voor op een buitenbaan?

Reken er maar op dat een 10.5 brushless motor met een fatsoenlijke regelaar harder kan gaan als 5 van de 10 1:12 rijders op de buitenbaan kan houden. Grip is buiten een heel ander verhaal als binnen en zal daardoor een beperkende factor zijn. Gedoseerd gas geven is de oplossing. Een zeer hoge snelheid met zo een motor is geen uitzondering. Of dat de door jou genoemde regelaar dit aankan weet ik niet.

rs racer. waarom schaf je geen 1:10 pancar aan? Daar worden hier en daar buiten ook wedstrijden mee gereden namelijk. Het is maar een idee :)

Back