Het crash topic (aka the Wall of Shame)

Ha ha mooi Dennis, dat moet een aardige botsing geweest zijn. Het Hk 250 framepje zo te zien dus voor 13 euro is ie weer als nieuw :-)

Ha ha mooi Dennis, dat moet een aardige botsing geweest zijn. Het Hk 250 framepje zo te zien dus voor 13 euro is ie weer als nieuw :-)

Dit is de diatone van multirotorparts. Opzich een sterk frame hoor, heeft al vele crashes overleeft!

Ik ben onderhand ook wel door de prop voorraad van de mini heen dus ik ga 'm uit elkaar halen en laat slotracers een framepje voor me frezen.
Mooi winterprojectje dacht ik zo.

Ondertussen zet ik de fpv setup op mijn deadcat en ga ik daar wat plezier mee maken. misschien zet ik de naze van de mini dan ook over want deze vliegt echt veel beter (en omdat ik de meest rechter knop op de kk2.1 heb gesloopt in een crash) ;).

Ondersteboven in de modder, gelukkig alleen de compressor even op los hoeven laten en wat props moeten vervangen.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik zal mezelf eerst even snel voorstellen, ik ben tom al een eeuwighijd lid van dit forum maar ik lees vooral, ik vlieg 90% van de tijd een klein acro quadje en afentoe een grote home made vleugel.

ik doe alsof ik goed kan acro vliegen maar ik ben vooral goed in het in de grond boren van me quad ;)

hierin dus:
full
full
full

mijn eeste echte lawn dart xb

Tom

bedankt :)

het word toch een iets langer verhaal dan de boel weer even aan elkaar lijmen :/

de esc die de grond in was gedrukt is daarbij een ieniemienie klein smd componentje kwijt geraakt :neutral: dus ik ben voorlopig wel even uit de lucht

toch maar tijd voor een warpquad als de boel niet kan afbreken kan het ook niet schuifen ;)

Dit is de diatone van multirotorparts. Opzich een sterk frame hoor, heeft al vele crashes overleeft!

Ja dat is hetzelfde frame :-) ik heb er bij 1 die upgrade kit op zitten, staat best leuk en meer ruimte.

@ Tom, mooie landing :thumbsup:

@ Fint, die crash leek net of het hoorde, ik dacht hij gaat achteruit vliegen :D

ik zal mezelf eerst even snel voorstellen, ik ben tom al een eeuwighijd lid van dit forum maar ik lees vooral, ik vlieg 90% van de tijd een klein acro quadje en afentoe een grote home made vleugel.

ik doe alsof ik goed kan acro vliegen maar ik ben vooral goed in het in de grond boren van me quad ;)

hierin dus:
full
full
full

mijn eeste echte lawn dart xb

Tom
Zo zat mijn f450 ook in de grond na de crash. Zelfs de sj4000 cam begraven.

Hoe heb je hem eruit gehaald?
Thuis een schep gehaald? [emoji6]

Heb evt nog een complete slotracer voor je te koop full carbon zwart. Sunny's mantis 12A esc's

@jarno1997

nee ik kon hem er gewoon uittrekken, en anders was het ook niet zo'n probleem geweest dat weiland is zeg maar mijn achtertuin ;)

eergisteren ook m'n eerste crash mogen meemaken... M'n F450 werd plots meegenomen door de wind, voor ik het goed en wel doorhad (is m'n eerste quad, wss overmoedig geweest en em te hoog gevlogen) wist ik niet meer wat voor en achter was (op 100m afstand zie ik het verschil niet meer tussen rode en witte armen...).

Aangezien een kk2.1 geen rth heeft dan maar beslist em "gecontroleerd" te laten landen/crashen, de laatste 20m zat ie achter de bomen en zag ik niets meer.

resultaat: lipo geplooid (vuilbak dus), 3 props kapot en de bodemplaat (flamewheel) heeft een barst... al bij al valt de schade nog mee, dankzij het quadframe onderstel dat de grootste klap heeft opgevangen (en geen schade heeft!).

Lesje geleerd: eerst leren lopen, dan pas rennen (of zoiets) :)

eergisteren ook m'n eerste crash mogen meemaken... M'n F450 werd plots meegenomen door de wind, voor ik het goed en wel doorhad (is m'n eerste quad, wss overmoedig geweest en em te hoog gevlogen) wist ik niet meer wat voor en achter was (op 100m afstand zie ik het verschil niet meer tussen rode en witte armen...).

Aangezien een kk2.1 geen rth heeft dan maar beslist em "gecontroleerd" te laten landen/crashen, de laatste 20m zat ie achter de bomen en zag ik niets meer.

resultaat: lipo geplooid (vuilbak dus), 3 props kapot en de bodemplaat (flamewheel) heeft een barst... al bij al valt de schade nog mee, dankzij het quadframe onderstel dat de grootste klap heeft opgevangen (en geen schade heeft!).

Lesje geleerd: eerst leren lopen, dan pas rennen (of zoiets) :)

Ik zal je even honderden euro's besparen in de toekomst, zomaar gratis :D

Ik zal je even honderden euro's besparen in de toekomst, zomaar gratis :D

yep heb ik dan 's avonds ook gevonden en bekeken! :D
eigenlijk heel logisch allemaal, maar op dat moment was de logica ver te zoeken en wou ik enkel m'n quad veilig naar beneden...

PS ik zie dat je ook van Oost-vlaanderen bent, waar vlieg jij meestal?
Ik vlieg vaak op het domein puyenbroeck in Wachtebeke, niet ideaal op een zomerse dag (wandelaars) maar wel veel plaats en weinig kans dat je wordt gestoord.

Back