Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Als je een beginner ben in dit vliegen zal je regelmatig (elke keer?) met schade te kampen hebben. Zo wordt het wel een dure aangelegenheid. 8O
Yup...meer adrenalineGeweldig filmpje! Maar hoe krijgen jullie een hele parkeergarage (verdieping?) voor jezelf? Die dingen worden toch neergezet om (grof) geld te verdienen aan mensen die hun auto toch ergens kwijt moeten?! Maar dat is weer een heel ander verhaal.
Op het laatst klapt de filmer nogal flink tegen de grond. Dat lijkt me een behoorlijk risico in zo'n omgeving. Die pilaren, de muren maar ook de vloer en het plafond komen soms heel snel akelig dichtbij. Als je een beginner ben in dit vliegen zal je regelmatig (elke keer?) met schade te kampen hebben. Zo wordt het wel een dure aangelegenheid. 8O
Fun.....adrenaline....daar gaat het omHier zijn geen beginners aan het werk dus de schade zal wel meevallen. Bovendien zijn de frames van carbon of glasvezel en dat krijg je niet snel stuk. Als ik het goed begrepen heb dan is de schade vaak alleen maar aan de props. Misschien sneuvelt er ook nog wel eens een camera, antenne of vtx (antenne connector). Een paar dollar meer schade, maar de lol is onbetaalbaar.
Martin
Ook welPrecies dat. Wel eens met zo'n blackout tegen een boom aangevlogen?![]()
Dit is tot zover mijn ergste garage crash. 2 weken voor de video Schade: Naze32 FC, FPV cam, ESC, Motor en wat gebroken standoff boutjes.
![]()
Heb je ergens op video wat dit veroorzaakt heeft?
Ziet er aardig heftig uit, wist niet dat een blackout zo erg kapot kon!
Ik gebruik 470uf 20v condensator en ~1.2 spoel. Dit zou het goed moeten bij een normale setup. Ik heb gelezen dat de hobbyking switching becs enorm slecht zijn en zelfs moeilijk goed te krijgen zijn met een lc-filter. Daarom ben ik op zoek naar een betere lineare bec.Hoe heb je dat LC filter gemaakt? Als je een erg kleine condensator en spoel hebt gebruikt dan is er een kans dat je filter niet genoeg filtert.
Hoe heb je dat LC filter gemaakt? Als je een erg kleine condensator en spoel hebt gebruikt dan is er een kans dat je filter niet genoeg filtert.
Wat is de eenheid van de inductiviteit van die spoel? [emoji14]
Heb je een oscilloscoop? Dan zou je misschien kunnen meten wat er uit de BEC komt. Als dat rotzooi is met een lage frequentie kan het best wel eens door je LC filter heen gaan.
Hmm, je hebt gelijk, dan heb je een kantelfrequentie van zo'n 200Hz, dat zou zonder problemen moeten werken.
Hoe "netjes" is de video bekabeling? Dat kan ook nog wel eens rare dingen doen heb ik recentelijk gemerkt...
Gewoon voor de zekerheid... je filter zit wel NA de BEC, en zowel cam als vtx zijn gefilterd, toch?
Heb dat zeld wel eens verkeerd gedaan [emoji14]
Heb helaas geen ervaring met die BEC, maar alles dat rotzooi via de bekabeling naar binnen brengt moet er met een filter uit te halen zijn, dus het zou ook met deze BEC moeten werken. Tenzij die toevallig op een paar MHz radiosignalen uitzendt oid maargoed, lijkt me duidelijk [emoji14]
Ik gebruik deze 12v bec: http://hobbyking.com/hobbyking/store/__18788__12V_4_5A_UBEC_2_5S_Lipoly_7_2_21V_.htmlAls je spoel erg klein is, raakt hij misschien in verzadiging en filtert hij niet goed meer. Een grotere kern is dan de oplossing. 1.3mH is een forse waarde dus daar moet het niet aan liggen (om 400kHz weg te kunnen filteren). Ik heb zo'n HK BEC eens aan de tand gevoeld en bij veel lagere waarden van spoel en condensator is de storing al weg.
The beauty of LC low pass filters explained. - RC Groups
Een beetje theoretisch allemaal maar het gaat om 't laatste plaatje.
Martin
Dan ga ik binnenkort ook even de vtx aan het filter aansluiten en 5v mod doen op de osd. Hopelijk is het dan verholpen. Bedank voor de hulp iedereen [emoji3]Dan is je probleem vrij duidelijk: de bron die je osd en vtx van stroom voorziet moet ook gefilterd zijn. Als he alleen de cam filtert dan komt daar wel een heel mooi ruis-vrij signaal uit, maar als dat dan een osd in gaat die de volle lading krijgt dan gaat het alsnog mis
Verf, het kan ook wel omgekeerd hoor, eerst een spoel en dan een condensator, maar dan werkt het niet echt goed meer (stroomdeler ipv spanningsdeler [emoji14]). That being said, ik weet niet in hoeverre het nodig is.
Leuk stukje Martin, maar inderdaad een beetje theoretisch. Geeft niet, houdt het tenminste lekker interessant![]()