LC filter tussen je video circuit en accu![]()
Hielp bij mij voor geen meter.
Meestal ligt dit wel aan een slechte/minderwaardige esc,
De betere zijn goed ontstoord.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
En tussen camera en accu! De camera kan de grootste storingsbron zelf zijn.
Als de camera de storingsbron was, zouden de strepen er altijd zijn en niet enkel bij het gas geven...
Gas geven belast de esc en verhoogt daarmee de storing.
Is er iemand in het noorden waarbij ik een dominator v2 zou kunnen bekijken? Ik wil hem graag bestellen (nog geen ervaring met fpv vliegen) maar mijn IPD is iets van 74 mm, terwijl hij instelbaar is tot 72 mm. Zou dat nog te doen zijn?
Zou zonde zijn als ik hem binnen heb en mijn hoofd blijkt te scheef te zijn.
Ik woon zelf in Groningen en werk in Leeuwarden, als er iemand met een dominator v2 in de buurt woont kom ik graag een keer langs.
edit: Ik lees op een ander forum een post van Fat Shark zelf dat het tot 77 mm zou moeten kunnen werken. Lees ook dat anderen met IPD van 74 en 74,5 ze bestellen dus ik bestel hem ook maar gewoon. Kennelijk is de V2(.2) beter daarin dan de HD versie dus daar zit ik ook goed mee. Zou eerst al voor de HD gaan ivm met ondersteuning voor nerdcam3d..
En tussen camera en accu! De camera kan de grootste storingsbron zelf zijn.
Dat valt doorgaans wel mee, ik heb nog nooit camera's gezien die een echte storingsbron waren. Maar ik zeg dan ook: tussen de accu en het hele video circuit, dus óók tussen de accu en de camera
De reden dat de camera voor storing zorgt als je geen LC filter er tussen stopt is omdat de camera net zo goed last heeft van de ESC. Je vtx en osd kunnen dan wel een prachtig mooie DC voeding hebben dankzij een filter, maar als d'r alleen maar rotzooi binnen komt vanuit de camera (omdat daar op gestoord wordt) dan helpt dat natuurlijk voor geen meter. Als de cam ook een mooie DC voeding heeft dan is er niets aan de hand, en dat zou sowieso het geval moeten zijn
Mcenet, als dat bij jou niet het probleem oplost dan doe je of iets verkeerd of het probleem zit ergens anders, want ook "hoogwaardige" ESC's zorgen voor net zoveel storing. Storing komt door fluctuaties in de spanning over je video componenten, omdat het video signaal zelf ook fluctuaties in de spanning zijn. Externe fluctuaties halen dan dus je signaal overhoop. De ernst van de storing hangt af van de frequentie van het stoorsignaal, hoe dicht dat bij de frequentie van je video signaal zit (een paar MHz) en de grootte van de stromen door de apparatuur die de storing veroorzaakt (en dus de amplitude van de storende spannings fluctuaties). Daarom zorgt ELKE ESC die ook maar een beetje stroom levert voor storing op je video. Sterker nog, elke ESC zorgt voor storing op alles, ook op je ontvanger bijvoorbeeld. Maar 2.4GHz ontvangers hebben een dusdanig hoge frequentie dat je er niet zo veel last van zult hebben. 35MHz ontvangers hebben er bijvoorbeeld wel weer last van.
D'r is in ieder geval niet zoiets als een "ontstoorde" ESC, alles dat met AC en een grote stroom werkt zorgt voor storing.
Zoals Bluefalcon zegt, alles kan storen (hoewel zijn voorbeelden voornamelijk van toepassing zijn op de ontvanger in je toestel). Vooral servo's of slechte bekabeling (layout) veroorzaakt nog wel eens storing omdat men niet weet hoe het goed aan te sluiten. Dit is dan ook het verschil tussen een setup die 2km vliegt en een setup die 10km vliegt (of 50)
Maargoed, bottomline, als je strepen in het beeld krijgt zodra je gas geeft dan komt dat door je ESC en een ongefilterd (of slecht gefilterd) video circuit.
Die van whitespyquad af komt bij mij doet het niet op de laatste firmware.
Wel op R370
Iets met te lage spanning op de chipset.