Het grote FPV (First person view) draadje.

als dat aan de gopro had gelegen had ik deze vraag natuurlijk niet gesteld
Dat lag duidelijk aan de stroom voorziening en of vtx
vermoedelijk kabel breuk
Als je langer dan een jaar vliegt met de zelfde setup moet je zo nu en dan de kabels eens nalopen
Een 2de oorzaak kan zijn de brakke deans connectors die op de ezosd current sensor zaten

Laatst bewerkt door een moderator:
Mmm jammer dat het nu stil word
Ik had gehoopt op een paar topics en of filmpjes die mij onmiddelijk overtuigen om noooooit meer met de gopro te vliegen als fpv cam

Je denkt toch niet dat ik de moeite ga nemen om video's te zoeken om jou te overtuigen? Ik heb echt wel wat beters te doen met mijn tijd eerlijk gezegd.

Als je niet wilt luisteren naar iemand die notabene al jarenlang FPV apparatuur ontwikkelt en als zodanig ervaringen opdoet over de gehele wereld waarbij ik vaak genoeg tegen dit probleem aanloop dan ben je inderdaad stront- en stronteigenwijs.

Je moet het zelf weten, de volgende keer ben je weer (met de nadruk op weer) een kist kwijt en dan aub. niet gaan lopen janken of een topic openen op MBF.

Hardleers noem je zo iemand, onbegrijpelijk. Gelukkig heb je voornamelijk jezelf ermee, maar denk aub. ook even aan de evt. derden die je er schade of letsel mee berokkent.

Dat jij je model in stukken vliegt op een verlaten stuk weiland zal mij een zorg zijn, als je 'm parkeert in iemand z'n geparkeerde auto hoop ik day je dat netjes via je WA verzekering regelt, als je echter iemand ermee in z'n nek vliegt heb je wel een probleem denk ik.

Kortom, installeren die CCTV camera en vanaf nu alleen daarop FPV vliegen, de HD camera is mooi voor opnames, maar niet als primaire FPV camera. Punt.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen.

In de tijd dat je dit lange verhaal waarin je de moeite neemt om mij wederom voor stront eigenwijs uit te maken tikte, had je misschien even een linkje kunnen kopieren/plakken
Naar een praktijk voorbeeld
Ik heb ook zitten googlen en ik heb nog nergens gevonden dat de hero2 iemand in de steek liet tijdens de vlucht

En sorry ik wist niet dat je betrokken bent geweest bij de ont wikkeling van de gopro hero2 want dan heb ik niks gezegd

in 2 jaar fpv ben ik mijn eerste model verloren die als hij in normaal terrein was geland allang was terug gevonden
Ik heb dat topic trouwens niet geopend maar een medeforummer die meeleeft met dit verlies
Er zijn er zelfs die een vrije dag opofferden om mee te zoeken (thanks robbievandee)

Ik heb jouw ook wel eens zien landen 1.5km voor thuis en zien crashen op een paal tijdens fpven waar allemaal mensen omheen staan
Dus onbedoeld landen doen we allemaal wel eens :D
Verder vind ik het jammer dat je maling aan de moderatie hebt die je vroeg normaal met elkaar te praten

Ik richt me dan ook weer op de medeforummers die mee willen denken en niet niet vanuit de eenzame hoogte op iedereen neerkijkend kritiek storten

Dus ik hou me nog steeds aanbevolen voor een praktijk voorbeeld waarbij duidelijk was dat de gopro hero2 kapte met video out geven
Voor een andere reden dat de accu leeg was
Want dan ik me ook sterk samen met sander om de honderden die inmiddels ook zo vliegen te waarschuwen

Of het aan brakke deans connectoren zou liggen vind ik ook een beetje flauw hoor. Ik lees ook nergens op het net dat een model was neergestort ten gevolge van zulke connectoren. Een andere reden waarom een GoPro ermee kapt is dat de opnameduur gelimiteerd kan zijn. Ook kan de SD kaart even geen goed contact maken door de trillingen van je model en is het einde oefening. Gewoon beter geen GoPro gebruiken als FPV camera is het advies. Als je een beacon had gebruikt was de kans op terugvinden ook groter geweest.

Ik heb ook zitten googlen en ik heb nog nergens gevonden dat de hero2 iemand in de steek liet tijdens de vlucht

Dus jij hecht meer waarde aan het relaas van een volstrekt onbekende die een video plaatst op YouTube oid. dan iemand die al jarenlang FPV apparatuur ontwikkelt (je weet wie je voor je hebt toch?) en overal met z'n neus bovenop zit? Doe je dat ook als je een consult hebt gehad bij de huisarts, even Googlen en dan ben je 't vervolgens volstrekt oneens met de beste man? Vreemde instelling heb je dan?

Ik heb jouw ook wel eens zien landen 1.5km voor thuis en zien crashen op een paal tijdens fpven waar allemaal mensen omheen staan

Dus? De buitenlanding was volledig gecontroleerd, da's dus geen discussiepunt. De Funjet op de paal was onbedoeld maar vóór de flightline, dus toeschouwers stonden achter 't net en niet in de flightline. Waarom iemand zo'n paal voor de flightline neerzet is mij ook een raadsel, d'r zijn al meer modellen op stukgevlogen is mij verteld. Hieronder de twee betreffende video's zodat anderen zich ook een beeld kunnen vormen.

Funjet versus metal pole - FTW on Vimeo

In jouw geval raak je de controle over een model volledig kwijt en kan dit model willekeurig ergens terecht komen met mogelijk schade of letsel tot gevolg. Als ik je dan wijs op een manco in je setup doe je je schouders ophalen terwijl het duidelijk is dat je willens en wetens een verhoogd risico loopt. Da's onverantwoord en eerlijk gezegd nogal dom.

Dat je met deze hobby bezig bent is je eigen keuze, maar respecteer dan wel de mening van iemand die kan bogen op véél meer ervaring en die je wijst op mogelijke veiligheidsrisico's. Ik doe dat namelijk niet voor mezelf, maar om jou en derden te behoeden voor schade of letsel, oftewel dit is geen discussie over wat beter is, want dat is discutabel, maar over wat veiliger is, en in dat geval is er geen discussie. Veiligheid voor alles!

Kortom, installeren die CCTV camera en vanaf nu alleen daarop FPV vliegen, de HD camera is mooi voor opnames, maar niet als primaire FPV camera. Punt.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen.

[mod] heren, nog eenmaal een dergelijke uitlokreactie / op de persoon iemand uit zn tent lokken, en deze draad gaat dicht.

Ga zo door, en je krijgt waar je om vraagt.... [/mod]

hahaha ja die paal herinner ik me nog een van de eerste meetings dat ik kwam kijken jammer van de funjet maar het whoow gehalte was er.

Ik heb een Sony 600TVL, nu is me daarstraks het zwarte kabeltje van de molex
losgekomen. Weet iemand hoe ik die er weer aan kan maken?

hoe bedoel je losgekomen, is het connectortje stuk, draadjes gebroken of? ?

PZ0420-2-600TVL-board-camera.jpg

ff bij HK kijken.. die is er al voor weinig. ;)

32024.jpg

Features:
• Designed for FPV, shield in aluminium housing
• Compact size, light weight - only 58g!
• Easy to change the lens
• 7-16v wide range voltage input
• 146 degrees wide view angle with clear PAL/NTSC analog video output
• Firmware update supported
• Full HD recording supported
• Radio-controlled HD record, you can utilize a channel of your radio system to control your HD Camera to initialize recording

Specs:
Image sensor: 1/2.5" CMOS
Effective pixel: 5 mega pixels
Lens: 3.15mm
View angle (FOV): 146 degrees
Still picture resolution & file format: 2592*1944 JPEG
Motion picture frame rate/resolution/screen ratio:
1920×1080 (30FPS) 16:9
1440×1080 (30FPS) 4:3
1280×720 (60FPS) 16:9
1280×720 (30FPS) 16:9
Recording medium: High-speed Micro SD card(TF card) capacity up to 32GB
Dimensions: 37x37x31mm
Weight: 58g (memory card and battery weight not included)

Deden ze maar eens wat aan een HD downlink.
Die 520TVL hebben we nu wel weer gehad na zoveel jaar.
Een aardige digitale 720p kan inmiddels al wel lijkt me.
Naarmate de verbinding de video compressie dynamisch houden,
dan kun je ook nog een heel eind weg.
Er was een canadees die het voor elkaar had, maar daar hoor of zie je niks meer van.

Zolang je nog aan een PAL/NTSC analoog signaal vastzit heeft HD niet echt zin, tenminste voor FPV dan. Je kunt misschien wel HD opnemen terwijl je downlink een lagere kwaliteit heeft, maar ik zou het niet vertrouwen (wegens vaak genoemde redenen; sd-kaart corrupt, sd-kaart vol, etc).

Als die (kloon?) van Bevrc dezelfde weg bewandelt als de PV700 dan hou ik m'n hart vast.

Martin

Back