Het grote "Gaat deze setup werken?" topic

Een andere reden dat ik dit graag wil weten is omdat ik mijn quadcopter deze zomervakantie mee wil nemen op vakantie naar Namibië. Dan zal ik ook mijn lipo's mee moeten nemen in het vliegtuig. Lipo's moet je juist in je handbagage meenemen, volgens de klm site, maar daar staat niet hoeveel lipo's je mee mag nemen. Ook vond ik dit stukje maar dit is alweer behoorlijk oud en de regels zullen waarschijnlijk wel weer veranderd zijn.

Matthijs

Stuur een mailtje naar klm? Met je vraag erin

Laatst bewerkt door een moderator:
je moet volgends mij bij de vliegmaatschapij om toestemming vragen als je lipo's mee mag nemen..
lipos in de hand bagage is een no go, dat sws. dus je moet om toestemming vragen bij vliegmaatschapij is een normale vraag trouwens die krijgen ze vaker.
en je moet de ambasade in het vakantie land bellen om te vragen als je daar ubehoud mag vliegen. veel landen is het in beslag nemen van rc modelen heel normaal als ze niet bij een vliegclub vliegen.

Als ze mee mogen dan juist wel in de handbagage. Dat is ook de reden waarom HK de dure shipping optie via SCS heeft.. Is ook logisch want je wil niet dat een accu in het ruim explodeert, liever in de cabine, dan kan je er bij.

En wat betreft niet mee mogen nemen:
- wat dan met je laptop accu, of die van andere apparaten?
- luchtvaartmaatschappijen checken jouw bagage niet, dat doet airport security en/of de douane. Maar checken bij de betreffende luchtvaartmaatschappij kan natuurlijk nooit kwaad.

Ik had op m'n laatste trip overigens een 3s 2200mAh LiPo bij me (handbagage), geen probleem mee gehad.

sent from a mobile device

M00st als je kijkt met wat je mag mee nemen staat er een maximale capaciteit ;-) en ik zou het risco niet nemen door even te bellen voor toestemming... heeft danny metal ook gedaan..

En de ambassade bellen zou ik ook doen heb je risco niet dat hij in beslag word genomen.

Danny mocht wel lipos mee nemen maar niet meer dan zoveel capaciteit en moesten in de koffer... hij had zijn zender en quad in handbagage.;-)

Vaag hoor. Een maximale hoeveelheid snap ik, maar in het laadruim is wel vaag. Voor zover ik weet willen vliegmaatachappijen liever niets met batterijen (laptops, camera's etc),in het laadruim.

EDIT:
Nog ff geGoogle-ed, de site van de TSA (Amerikaanse airport security, zeer goed in regeltjes en een categorisch gebrek aan humor) schrijft het volgende:
Search Results For:
lithium batteries

Carry On Only
You may travel with dry batteries (AA, AAA, C, and D) in your carry-on or checked baggage.
Federal Aviation Administration (FAA) prohibits loose lithium batteries from being transported in checked baggage. Car batteries, wet batteries, or spillable batteries are prohibited from both carry-on and checked baggage unless being used to power a scooter or wheelchair

Ze verwijzen dus naar de FAA. Die schrijven er nog meer over:
Lithium-ion batteries (a.k.a.: rechargeable lithium, lithium polymer, LIPO, secondary lithium). Passengers may carry all
consumer-sized lithium-ion batteries (no more than 8 grams of equivalent lithium content or 100 watt hours per battery). This
size covers AA, AAA, cell phone, PDA, camera, camcorder, handheld game, tablet, and standard laptop computer batteries.
The watt hours (Wh) rating is marked on newer lithium ion batteries and is explained in #3 below.
Passengers can also bring two (2) larger lithium-ion batteries (more than 8 less than 25 grams of equivalent lithium content per
battery or about 100-300 watt hours per battery) in their carry-on. This size covers the largest aftermarket extended-life laptop
batteries and most lithium-ion batteries for professional-grade audio/visual equipment. Most lithium-ion batteries are below
this size.

Het kan natuurlijk altijd dat vliegmaatschappijen strengere regels toepassen, maar het laadruim lijkt redelijk off limits overall. Kortom, gewoon mee in de handbagage, maar niet teveel. Dan maar wat vaker laden ;-)

Nog een EDIT:
FAA zijn ook maar Amerikanen, dus nog ff gezocht bij de IATA, die de wereldwijde autoriteit zijn rond aviation. Via hen kwam ik op een heuse werkgroep die zich druk maakt over transport van Lithium batterijen (inclusief LiPo's dus). Beetje ZZZZZzzzzz om te lezen, maar hier staat een relevant voorstel om per 2015 het transport van Lithium batterijen in het laadruim van passagiersvliegtuigen te verbieden per 2015.

Over het meenemen in de handbagage hebben ze ook voorstellen die variëren van een algeheel verbod tot het toestaan van knoopcelletjes of grotere batterijen met restricties. Dat laatste zou volgens mij op hetzelfde neerkomen als de FAA regeltjes: alleen mits goed verpakt en niet te veel (100Wh ofzo).

Wat natuurlijk flauw is, is dat apparatuur met ingebouwde Lithium accu's buiten dit soort regelingen vallen. Dus een 17" laptop met een 6000mAh accu is geen probleem, maar mijn 2200 mAh 3s accu wel. Dus als ik de LiPo in mijn MC 'installeer' dan is het opeens een ander verhaal !?

Laatst bewerkt:
M00st ga je op vakantie? Zo ja welk maatschappij dan wil ik wel voor je bellen met de vraag hoe het nu zit.. ben nu best wel benieuwd:-)

M'n geplande vakanties zijn met de auto..

Maar ik vlieg nog wel eens zakelijk. Laten we zeggen dat ik inmiddels een paar Delfts blauwe huisjes heb.. [emoji6]

Volgende geplande trip is naar Noorwegen.. Eens zoeken wat de regels daar zijn.. Maar eerlijk gezegd lijkt me een mini een stuk praktischer dan de F450 die ik nu heb. Ik heb al wat handzame cases gezien voor Blackouts en QAV250's.

sent from a mobile device

Hallo,

Is het mogelijk om de turnigy 9r op lion cellen te laten werken? (4.2v/cell 3000mah)

Ja klopt is te weinig maar ik heb hier wel meer dan 3 cellen liggen dus die maak ik dan aan elkaar. Maar ik heb alles en ik krijg steets yaw of pitch input error? Hoe kan dit?

Zonder zender heb je geen input en krijg je foutmelding ;)

Pak de handleiding van je zender en sla hem open.
Ergens in die handleiding MOET vermeld staan wat voor accu er in kan en welk voltage deze hoort te zijn...

Ik heb mijn zender al heb er voor heel even gewone batteryen in gedaan. Ik debk dat het kabeltje iets te hard is aangedruk door mij?

Laatst bewerkt:
En als ik input geef op throttle krijg ik ook input op aileron hoe kan dit?

Ahh tnxx nu alleen als ik ze start starten ze niet te gelijk?..... Sorry maar ben hier nu nog een beetje een noob in dus ik vind het fijn dat jullie mij willen helpen.

Ik denk dat je bedoelt dat je motoren niet gelijk opstarten?

Welke FlightController gebruikte je ook alweer? Kan het niet terugvinden.

Klopt dat bedoel ik inderdaad de FC die ik gebruik is de kk 2.1.5

Edit: eentje draaid er trouwens niet maar de kabel van de esc naar de power distribution lijk een kabel breuk in te zitten dus daar kijk ik nu nog naar.

Back