Het Multiplex Twinstar 2 topic

Zo, ik heb gisteravond mijn maiden gehad , maar het was niet echt een succes. Een paar maal gecrasht, maar de schade valt gelukkig mee, namelijk een kapotte motorsteun.

Conclusie:
- nog ff wat oefenen op de simulator
- het zwaartepunt iets verder in de neus legggen, want het toestel wil maar al te graag stijgen
- ik ga twee lipo's plaatsen want het toestel bulkt van de power en mag wel wat zwaarder worden ter bevordering van de stabiliteit

Ik hou jullie op de hoogte :-)


he..die is van mij geweest..:p
en ja idd , power zat ;)
vliegt makkelijk op minder dan half gas met een 4400 mah 3cells lipo ;)
ik zelf maakte er altijd gewoon een grondstart mee , nog net zo makkelijk.
geewoon sturen alsof je al vliegt en iets wilt klimmen, moet lukken..:p
 
Vandaag zonder een zuchtje wind getracht mijn twin weer eens de lucht in te krijgen.
Het lukte echter zeer moelijk om hem de lucht in te krijgen en ik kan geen fout vinden.
Ik vlieg met 2 jamaro 480PRO motoren en een 8cel MiMH, zijn deze dan toch niet zwaar genoeg om zonder wind te vliegen. Vorige week vloog hij met wind prima.

Maak ik misschien een verkeerde redenering?

Gust
 
Laatst bewerkt:
Zit je zwaartepunt goed?Hoe gooi je hem in de lucht?

In de mijne zitten maar gewone speed400 motortjes en ik met camspeed props.En die gaat zonder problemen de lucht in.Volgas de twin de lucht ingooien.Hij zakt eventjes richting Moeder Aarde maar komt net op tijd los van de zwaartekracht en weg is hij.Zelfs al zit de cg niet altijd goed.
 
Bedankt WeZZe,

het zwaartepunt zit goed. Heb ondertussen maandag nog gevlogen met een batterij die 300gr minder weegt en dat gaat prima. Deze week zeker nog eens proberen met de zwaardere batterij (bijna 500gr), maar dat is de batterij die men mij origineel verkocht bij de twin.

Groeten,

Gust
 
Deze week zeker nog eens proberen met de zwaardere batterij (bijna 500gr), maar dat is de batterij die men mij origineel verkocht bij de twin.

500 gr 8O .Mijn zwaarste lipo voor de twin is 250gr. 2cell 7V 3200mah met een redelijke vluchttijd van 20 minuten.
 
Ja dat gaat over een NiMH batterij 8 cellen, zo gekocht bij de aankoop van de twin op aanraden van de winkel. Om juist te zijn 477gr. en dat is erg zwaar.
Ik maakte er maar 2 vluchten mee en wil ze wel verkopen want voor een twin is dat niet erg handig.

Groetjes
 
Ik heb vakantie en eindelijk tijd gevonden om de Twin te repareren :D. Ik zal eerdaags weer eens een nieuwe poging gaan wagen. Hopelijk nu schadevrij.:p
 
Zo, ik heb gisteravond mijn maiden gehad , maar het was niet echt een succes. Een paar maal gecrasht, maar de schade valt gelukkig mee, namelijk een kapotte motorsteun.

Conclusie:
- nog ff wat oefenen op de simulator
- het zwaartepunt iets verder in de neus legggen, want het toestel wil maar al te graag stijgen
- ik ga twee lipo's plaatsen want het toestel bulkt van de power en mag wel wat zwaarder worden ter bevordering van de stabiliteit

Ik hou jullie op de hoogte :-)

Begin er maar mee hem lichter te maken en niet zwaarder.
En de CG waar hij hoort .

Ik heb er 2 kleine brushles motortjes op met 2 regelaartjes op 3S 2000 .

Hij weegt 1012 gram en vliegt perfeekt .

Mfg Johan
 
Ik heb sinds kort de TwinStar II, moet hem nog in elkaar zetten, maar vind de manual niet echt heel duidelijk mbt het aansluiten van de electronica. Ook in het filmpje is het allemaal niet zo goed te zien. Ben nieuw in de RC wereld en nu is de vraag of iemand duidelijke foto's heeft van de aansluitingen. Heb gewoon alles standaard en een Graupner R-700 ontvanger en een MX-12 zender. Wie o wie heeft meer info voor me. Verder nog de vraag of ik de propellertjes op de motor moet lijmen, dat doen ze wel in het filmpje, zo ja welke plaksel kan ik daar het beste voor gebruiken? Alvast bedankt.......
 
Ja dat gaat over een NiMH batterij 8 cellen, zo gekocht bij de aankoop van de twin op aanraden van de winkel. Om juist te zijn 477gr. en dat is erg zwaar.
Ik maakte er maar 2 vluchten mee en wil ze wel verkopen want voor een twin is dat niet erg handig.

Groetjes

Hallo Gust Heli, vlieg jij bij een club? Zo ja, welke? Hoe gaat het met jouw TS II? Ben nieuw in deze wereld en zag dat jij niet zover bij me vandaan woonde. Heb je veel ervaring met vliegen? :D
 
hallo

ik heb sins kort ook een twinstar 2.
nog even wat probleempjes.
erzat een tekort stukje staaldraad bij voor het hoogte roer.
we hebben van koolstof een roerstaafje gemaakt.
het nadeel van koolstof is je kunt het niet buigen.
dus toen hebben we hetzelvde als bij al die modellen van multiplex bij de roerbevestiging.
toen hebben we eergister een testvlucht gemaakt.
de propeller vloog er nog af maar we hebben nu hebben we prop. adapters besteld.
ik hoop datie het dan beter doet.

grt wilbert
 
tip voor de standaard propellertjes

door het zwarte dopje prikken met een naald
een beetje secondenlijm in de propeller steken
De propeller derop duwen !, het teveel aan lijm
komt via het gaatje naar buiten, en als er toch wat
richting de motor gaat, zorg dan dat het vliegtuig
met de neus naar beneden staat :D


Odin
 
MPX geeft de raad de prop niet met CA te lijmen omdat het rubber spinnetje hard word door CA .

Gewoon opdrukken na eerst het asje te ontvetten . ;)

Mvg Johan
 
adapters zijn wel beter.Gewoon eerst de prop uitboren tot 3mm.Nadeel van die guntherprops is dat ze vrij vlug dooscheuren.ik heb er iig camspeed opgestoken.
 
met adapters is ook makelijker als er een prop. kapot gaat.
kun je hem snel vervangen
 
Zo na toch wel wat vlieguurtjes met mijn TwinStar II, heb ik toch het onderspit moeten delven en heb ik mijn eerste crash meegemaakt. Ik was bezig met landen en stuurde volledig de verkeerde kant op waardoor mijn vliegtuig tegen een draad van een hek aan kwam. Denk dat de schade mee valt. Alles lijmen (ook een motor los) 2 nieuwe vleugelhouders kopen en dan weer vliegen, tenminste zo zie ik het nu. Ik zal mijn bevindingen en evt. foto's erbij plaatsen.
Roland
 
Back
Top