Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heren allemaal een goede jaarwisseling gewenst!

Wederkerig Herman!!! Dat je het komend jaar maar zo min mogelijk achter het net zult vissen:D.

Kerkdienst van 7 uur weer gemist. Had de kerkklokken door het geknal niet gehoord..... Nou, dan moet je hard knallen hoor als je die wilt overstemmen!!!

Een beetje rustig het jaar uit...

Laatst bewerkt door een moderator:
Geen € van mij bij !

Mij ook niet Piet. Ik heb geloof ik van mijn hele leven iets va 10 gulden aan vuurwerk uitgegeven.

Wij waren daar eerlijk gezegd nooit zo mee bezig. Wel met de (grotendeels illegale) kerstboomverbrandingen in de "Stationswijk" van Barendrecht. Dagen van te voren kerstbomen verzamelen en die in tuinen in de buurt van 4 kruispunten opslaan/verbergen.
Dan na 12 uur op het 1e kruispunt beginnen, en zodra politie/brandweer arriveerden terugtrekken en naar het volgende kruispunt. Dat kat en muis spelletje hielden we wel een paar uur vol!!!
Werd nooit grimmig trouwens. Ik weet eerlijk gezegd niet of zoiets tegenwoordig nog gebeurt. Ik vermoed van niet, achteraf bedenk je je toch dat het misschien wel link was.

En dan zeggen jullie dat de jeugd ondeugend is???
Dat moeten we in deze tijd echt niet proberen Ad! Dan krijg je boetes met getallen op waar je het bestaan nog eens niet vanafweet!

Wij doen ook niet mee aan vuurwerk, er naar kijken is alles.

Kerstbomenjacht is hier in Vlaardingen nog elk jaar alleen zijn de groepen wat uitgedund door de Burgervader er mogen nog slechts 3 grote vreugdevuren plaats vinden in het dorp, onder begeleiding van de brandweer.
Nadat een paar jaar geleden een flinke explosie plaats vond, doordat men in het tunnelstelsel van pallets een benzine spoor werd uitgegoten wat door opwarming ging vergassen en toen één grote BOEM veroorzaakte, met als gevolg dat er vele ruiten in de wijk sneuvelden, sindsdien is het een stuk rustiger op de knallen van het vuurwerk na!

Dat moeten we in deze tijd echt niet proberen Ad!

Het ging toen allemaal wel wat gemoedelijker Brecht, en van vandalisme was al helemaal geen sprake.
Dit was in de tijd dat de plaatselijke politie zijn eerste bromfiets kreeg, en het voor ons een sport was om harder te kunnen dan dat ding:D.
Als je gepakt werd kreeg je een schrobbering en moest je binnen een week terugkomen met een brommer die niet (meer) opgevoerd was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back