Het Schipperscafe deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Möge
Het is Tissue Tuesday in Utopia, Harold gaat over enkele ogenblikken het terrein verlaten.
Tranen met tuiten, adios Harold :bye:

Zo meteen eerst naar de apotheek, de houdbaarheid van de jodium in mijn "Bug Out Bag" is verlopen.

Moghú heren,

3.1 °C , bijna windstil en grijze zooi aan de hemel , droog en 95% Rlv.
Straks nog een paar uurtjes aan de KH werken hoop ik , eerst wat huishoudelijke karweitjes en later vandaag de uitgestelde bespreking met de VvE.

Cafeine niveau moet nodig opgekrikt worden dus nog maar eens een bakkie doen.

Dat ga je met een flesje jodium niet redden, Ad, daar is zwaarder geschut voor nodig :D

ik prijs me gelukkig dat ik nog geen seconde van dat programma gezien heb...

Zoals bekent staat de Resolve binnenkort op de werf hier , het schip wordt schaal 1:48 gebouwd , (lxb= 1170x230 mm.).
In wat ik noem "verloren" uurtjes probeer ik te zorgen dat alle benodigde materialen in huis zijn en loop daarbij tegen het volgende aan: Totaal bevinden er zich 8 lampen verdeeld in twee masten , ik overweeg de armatuurtjes zelf te maken maar zie elders op het net ook prachtige messing/glas armatuurtjes in div. diameters kant en klaar, probleempje is echter welke diameter in schaal 1:48 het meest in de buurt komt van de lampen die tijdens de bouw in 1918 geplaatst werden.
De tekeningen laten zien dat sommige lampen met katrollen en touwen bediend werden, andere lampen zijn weer vast in de masten gemonteerd, er staat geen maatvoering van de lampen bij.
Vraag is dus welke diameter moet ik gaan toepassen ???

Vraag is dus welke diameter moet ik gaan toepassen ???
Voorlopig lijkt mijn vraag via het werfmuseum beantwoord te zijn en moet ik op zoek naar geschikte armatuurtjes van ± 6-7 mm. , of ze zelf maken natuurlijk. Het is een richtmaat uit oude blauwdrukken van rond die tijd , vaak werd geplaatst naar wat voor handen was of speciaal gemaakt voor dat schip.
Voorlopig doe ik het hier maar mee , zal tijdens de bouw nog weleens aan de orde komen denk ik.

Zag net bij de Action een Action HD Cam liggen voor nog geen 40 euro, tot 3 meter waterdicht en hij lijkt een beetje op de GoPro.

Manus. . . .

moederoverste.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back