Even een sidekick gedaan.
Uit de erven van had ik nog een partij autoonderdelen van een deagostini bladerreeks.
Een Kyosho Opel Astra en een F1 2004.
Hij had het voor de heb en had er nooit iets mee gedaan.
Dus twee nitrokarren met een hoop reserveonderdelen.
De Astra trok me wel, maar opnieuw met brandstof te gaan beginnen nah nee geen zin in.
Maar wacht eens, dat kon ook anders.
Kon de benodigde onderdelen wel kopen, maar zelf doen is leuker en....goedkoper.
De klok van de slipkoppeling had de juiste vertanding tenaanzien van de grote tandwiel ( gek he... ). Dus die moest ik hebben maar die past nooit op het 3.2 motorasje.
Ik had nog een adaptorstuk van een kruiskoppeling en die paste wel, ik moest daar alleen nog een klein messing pasbusje voor maken. De adaptor kon ik middels een bankschroef mooi in de asopening persen van de slipkoppeling, muurvast. Daarna de bel van het tandwiel afgezaagd en de bramen weggevijlt.
Het paste in één keer, nu nog een motorsteun fabriceren.
Maar helaas, dat kreeg ik niet voorelkaar.
Dan maar....hoppa vier gaten geboord, twee tighwrapps en daartussen de motor.
Zippppp en vast.
Het kan geen kant op.
En....het werkte.
Karretje heeft net nog even door de straat gereden.
Cats beware.....