Nog iets onder de kurk, of zit het al achter de knopen. Bij gebrek aan een lekker biertje maar een Befaamde Korhoen soldaat gemaakt. Nou ja, twee, maar geen flessen. Nu aan het uitbuiken van een rijstgerecht met veel groenten. Bij die whisky moet ik altijd denken aan een Engelse collega. We zaten voor een project in Engeland om een project af te nemen en ik kwam een beetje laat aan in het hotel. De Engelse collega zou regelen dat er bij aankomst nog iets te nassen viel. Dat was gelukt. Hij was getrouwd met een Nederlandse en sprak een beetje onze taal. Klaas, zegt hij, Ik heb geregeld dat er nog paardekip voor je is. Dat was een puzzel voor me! Bleek het parelhoen te zijn. Hebben we vooraf maar een Famous Grouse genomen. Na het eten koffie met een likeurtje. Om in lijn met de whisky te blijven een Drambuie. Vraagt hij aan de kelnerin; Heb je soms een potlood voor me? Een potlood hoezo, vraagt ze. Nou zegt hij, dan steek ik dat in het glas om te kunnen zien dat er iets in zit. De eigenares schonk altijd wat royaler. We hadden het er goed. We lieten het bedrag van de rekening in drieën delen en daarop vermelden accomodation and food. Hadden de boefjes ook nog de bruidssuite voor me gereserveerd. Laag Klaas de gehele nacht tussen de roze spullen. Goede oude tijd! Gr. Klaas.