Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Piet dank je voor de foto, ornament van jou heeft mooie scherpe afdrukken. Die van mij niet dus ik moet improviseren.Ik geloof ook dat het donkerblauw de juiste keus is, het Engeltje links heeft een lichtblauw kleedje om, dus dat contrast moet er wel zijn denk ik. Zelf heb ik het wapen destijds ook donkerblauw geschilderd, even uit het archief getoverd...
Bekijk bijlage 378465
Ja ik kom deze kleurstelling regelmatig tegen. En ik geloof dat er zelfs wereldwijd onderzoek gedaan is naar de originele kleurstellingen, maar denk dat ik het zo laat.Ik denk ook dat het donkerblauw voor het schild geen verkeerde keuze is.
Ik heb eens gelezen dat elke kapitein (ja zelfs een schip in droogdok heeft er één) zelf zijn kleurtjes kon kiezen, en zo zal je foto's tegenkomen waarop de bakboord cherub de ene keer een lichtblauwe sjerp heeft en de andere keer een donkerblauwe.
Maar in het schild is toch altijd een eerder donker blauw gebruikt.
Hallo Hans ik heb de diameter opgemeten van de stift die is 6 mm, komt dit overeen met de maatvoering van jouw losse koppen?Ja, bij mij wel. Je kunt beide koppen ook los kopen.
De stiften van de losse koppen liggen rond de 4 mm. Ik kan momenteel niet exact nameten want mijn schuifmaat ligt in de werkplaats (en het regent als een malle hier).Hallo Hans ik heb de diameter opgemeten van de stift die is 6 mm, komt dit overeen met de maatvoering van jouw losse koppen?
Bekijk bijlage 378509
Heeft geen haast, Hans. Hier lekker buiten op het terras met deze jongenDe stiften van de losse koppen liggen rond de 4 mm. Ik kan momenteel niet exact nameten want mijn schuifmaat ligt in de werkplaats (en het regent als een malle hier).
Ah, zo'n beugel, uit de brouwerij om de hoek?Heeft geen haast, Hans. Hier lekker buiten op het terras met deze jongen![]()
Ja, letterlijk om de hoek. +/- 500m. Rechtstreekse leidingenAh, zo'n beugel, uit de brouwerij om de hoek?
Ah, die Amsterdamse brouwerij deed dat met buizenpostleidingen. Is vergelijkbaar.
Herby, Dank voor de foto, gelukkig heb ik het dan goed gedaan. Ik zag hem ook al op de tekening van “the anatomy van Nelsons ships” maar niet in bouwverslagen. Op tekening staat ie ook, maar ik geloof dat iedereen de Krul halveert. Waarom weet ik niet, vandaar de twijfel
Die krullen zitten er wel degelijk. Zie:
![]()
Dat het lastig te maken is van scratch ben ik met Herby eens. Zie mijn verslag van de Victory binnenste buiten:
https://www.modelbouwforum.nl/threads/hms-victory-binnenste-buiten.212385/page-63 update 217
Dank je voor de tip, maar ik was vroeger niet zo goed in kleien dat is in de loop van de tijd zeker niet beter gewordenje kan ook fimo of polymeer klei gebruiken