Hoe bouw ik zelf een trainer als beginner.

Ik heb nog eens nagedacht en volgens mij was dit een typisch geval van stall. Startte tegen de wind in maakte wat hoogte(weet niet zeker maar denk dat ik niet vol gas gegeven heb) draaide naar links, ze draaide verder wou tegen corrigeren lukte niet, neus dook naar voren. wou optrekken maar zat toen al in de grond. Is wel te repareren. Motor uit elkaar gehaald en schoongemaakt as is nog goed net even test gedraaid. Propeller kapot en ben bang ook de accu. Wat denken jullie ?

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo andreas

Dat was niet zo leuk op je verjaardag .:(

Ik denk ook dat je te langsam was ,en dan stuurt het lastig met wind.

Bij de start wel tot volgas gaan voor hij van de grond is .
En precies tegen de wind starten .

Ik denk dat er 1 cel gescheurt is van je lipo (dat ruik je)

Hier kan je nog een 3S van maken door de kapotte cel er af te solderen.

Mvg johan

ok dan ga ik dat maar proberen hing inderdaad een vreemde geur rond accu. Heeft deze motor nog genoeg kracht voor het laten vliegen met een 3s accu ? Bij nieuwe neus maar wat depron plaatjes zetten zodat de accu als die los scheurt van klittenband niet op de schroeven slaat van de motor.

mvg.
Andreas

Hey Andreas, heel er Jammer!!
Kan me voorstellen dat dat toch effe pijn doet.

Je leert je toestel wel kennen op deze manier.

Wat geleerd ? :
- Accu goed vast; Het accubakje van Johan lijkt dan een goede oplossing ??
- Moet de neus nog wat steviger, b.v. Dwars plaatsje boven of onder de zij lippen ??
- Andere punten ?

Volgende keer meer succes!
Mvg, Rob.

Post 324 Ton

belangrijk is dat er geen bouten en moeren zijn waar de lipo tegen gedrukt word bij een crash

Ik heb er schlagmoeren in en de bouten steken er niet door.

Andreas , wij vliegen op verschillende trainers deze 15C lipo,s.

2 x 14.8v 4000mAh 15C 4S Lipo RC Battery AKKU 14.8 450 bei eBay.de: Hubschrauber (endet 05.11.10 03:23:21 MEZ)

Daar heb je voor 33€ 2 stuks thuis.

En voor die 3S lipo maak je nog wel een keer een model.

Ik heb de plank ook vol met verschillende lipo,s. :D

Mvg Johan

Laatst bewerkt:
Jammer Andreas!
Op je verjaardag extra vervelend! Maar het is gelukkig te repareren zei je.

@Johan, je zei dat ik de 3S lipo kon kopen, maar nu zeg je dat 13x8 4s nodig heeft!? nu zit ik dus met een verkeerde lipo? Ik heb wel een iets andere motor dan Andreas trouwens. Ik hoop in de herfsvakantie te kunnen opstijgen.
Eduard

Johan, gegeven de fotos van de crash van Andreas z'n maiden, is het niet handig om de neus wat te versterken met een onder of boven versteviging ?

Grob

Verstevigen heeft in mijn ogen geen zin , er gaat bij een crash altijd wel iets stuk.
Ga je hem voor verstevigen breekt hij daar achter kapot . ;)

Als je vliegt op het strand gaat er bij een crash vaak meer stuk omdat de harde ondergrond niks nageeft .

De oren naast de motor zijn gedacht (naast het optische) om de klap op te vangen , die kan je makkelijker repareren als dat bv. de romp in 2 delen is.

Mvg Johan

hmm ik dacht juist altijd dat droog zand zachter was dan gras ?? En de voorkant heeft nu als een soort kreukel zonne gediend tot op een plek waar ik het nog makkelijk kan repareren. nieuwe accu's en propeller bestelt volgende week vakantie dan maar eens gaan repareren

mvg.
Andreas

Maar minimag motor werkte niet slaat heen en weer maar wil voor de rest niet draaien servo's werken wel. Iemand een idee wat het is ?

waarschijnlijk 1 draad van de motor naar de regelaar los (breuk, slecht contact...)

Johan, Wat vragen.

Waar heb jij de controller geplaatst. In de fotos zag ik hem nergens zitten.
Hoe plak ik de start op z'n plek als daar folie op zit ?
Waar moet ik de hoorntjes plaatsen ?

Kun je wat fotos plaatsen waarin duidelijk word hoe ik dat verder moet opbouwen ?

Bedankt, Rob

De regelaar zit direkt acher de motor , dus nog buiten de romp.

full

van de hoorntjes maak ik morgenmiddag wel een foto. (is nu te donker ervoor)

Ze komen daar waar de gele binnenbuis uitkomt met de gaatjes waar de kwiklink opzit precies boven/onder de scharniernaad.

Mvg Johan

Foto,s roerhoorn,s

full

full

full

En het stabilo schuif je op zijn plaats en meet je eerst uit (met vleugel op de romp) dan zet je streepjes op de hoeken en halt 2 mm binnen de streepjes de folie weg .

Dan schuif je hem weer op zijn plaats en lijmt hem dan met dunne CA vast.

Van het zijroer word dan ook de folie waar gelijmt word weggehaalt en daar waar hij ophet stabilo zit word PU lijm gebruikt en de naden verder weer met een beetje dunne CA.

Mvg Johan

De Trainer voor Carla is ook af en zo is hij dan geworden, als het morgen goed weer is gaat hij de lucht in.
GroteFoto-YMMDYHQ7.jpg

Laatst bewerkt:
Back