Hoe bouw ik zelf een trainer als beginner.

Ik zet er een beugel met wielen onder die van de calmato hoogdekker af komen.
het hekwieltje koop je bijde modelbouw-winkel (zie pagina 21 alhier)
succes

Is er bij mij iets mis in mijn configuratie ?
De foto's an Johan in dit draadje zijn niet meer beschikbaar.
Moeilijk bouwen

Zie nu dat dit voor alle foto's van Johan geld. Foto's geplaatst door anderen zijn wel zichtbaar.

Johan al naar Duitsland ;-)

Mvg, Rob.

Johan heeft uit onvrede zijn foto's uitgezet dacht ik ergen te hebben gelezen.

Al mijn foto,s zijn in moment alleen zichbaar voor mijn vrienden.

Stuur maar een Pb als je denk er bij te horen en je de foto,s wil zien .

Mvg Johan

Edit: Grob toegevoegt aan de vriendenlijst.

Laatst bewerkt:
Johan,

Ik heb schijnbaar even iets gemist.
Zou ik ook toegevoegd kunnen worden om de foto's te kunnen zien?
Alvast bedankt
Ton

Johan,

Ik zie op jou trainer dat de motor met de as naar achter is gemonteerd en dat jij de bijgeleverde propadaptor er op gezet hebt.
Heb je dat met een speciale reden gedaan?

Ik vraag dit in het kader van de MP Funcub waar ik een zwaardere motor in gemonteerd had en die dus ging slingeren/ vibreren.
Is met deze omgekeerde montage de kans op dat effect minder?
(Even los van het feit of het allemaal past!)
Bedankt
Ton

trainer.jpg

Een motorspant verder terug in het model geeft altijd de minste problemen omdat de spant daar veel beter is ingelijmt.

Als ik de motorspant voor zou zetten moet de bovenkant en onderkant ook dicht gemaakt zijn met balsaply.

Bij de Elapor modellen kan je wel zwaardere motoren plaatsen als aanbevolen maar dan moet je verstevigingen aanbrengen .

Betere optie is het gebruiken van een motor met minder kv waar een iets grotere prop op past bij minder A verbruik.

Mvg Johan

Oke Johan,

Maar maakt het enig verschil of je de motoras voor hebt of de adaptor voor bij dit type Turnigy motoren.
Geeft omgekeerde montage (as achter) meer of minder kans op vibreren of maakt het allemaal niets uit?
Ton

btw de foto's nog niet zichtbaar?

Laatst bewerkt:
Als de konstructie stijf is maakt het niet veel uit .

Bij de Elapor modellen is de romp niet stijf genoeg voor zwaardere motoren.
Die moet je gaan verstijfen onafhankelijk van hoe je de motor inbouwd .

Mvg Johan

Al mijn foto,s zijn in moment alleen zichbaar voor mijn vrienden.
Mmm... Ik heb hier zo mijn gedachten over :-) Ik ben dan ook benieuwd waarom dat is. Een forum is er denk ik toch om anderen te helpen met (in dit geval) deze leuke hobby. Raar dat je eerst vriendjes moet worden om in jouw kennis te kunnen delen.

Kennis is een van de weinige dingen die méér wordt en groeit, juist door het te delen.

Thieu

Hoi Andreas,

Veel succes met je maiden hou hem heel.
Ik ben heel nieuwsgierig hoe het is verlopen maar dat zullen we wel lezen of zien.
Ik schiet ook al lekker op maar ik zit even in de wachkamer helaas, ben geholpen aan mijn hand.
Tja dan staat alles even stil het bouwen en het vliegen.
Succes,
Ton

Ik ben dan ook benieuwd waarom dat is. Raar dat je eerst vriendjes moet worden om in jouw kennis te kunnen delen.

Als mijn VRIEND weer terug is komen de foto,s weer terug voor iedereen , eerder niet.

Johan nog tips voor de eerste vlucht zal waarschijnlijk dit weekend worden, hopelijk op 10-10-10 me verjaardag :P

Kijk of alles werkt en de roeren de goede kant op gaan.;)

En dan langsam het gas er in tot volgas .

Omhoog gaat hij van alleen.

Mvg Johan

Johan, zoals besproken gaat hij weer open. Laat ons weer van je mooie bouwkunsten genieten, dat is waar het om draait.

Thanks voor je feedback :thumbsup:

Martin

Het was een mooie dag, ik ben jarig, een beetje wind Trainer was klaar, dus maar proberen. Minimag meegenomen voor even goed gevoel te krijgen in vingers voor een nieuw vliegtuig. Maar minimag motor werkte niet slaat heen en weer maar wil voor de rest niet draaien servo's werken wel. Iemand een idee wat het is ? Dus toen maar de trainer geprobeerd eerst wat rond taxien over het strand en toen maar gas geven en ze vloog beetje hoogte gewonnen maakte bocht windvlaag draaide verder naar links toen neus naar beneden en poef een zand wolk rees op. Schade een neus correctie, kapotte proppeller een blad maar terug gevonden en een lipo met een deuk erin. Kan als je in de lipo kijkt net een stukje zien waar het zilverfolie gescheurt is is deze accu nog bruikbaar ??? meter geeft gewoon nog 4s aan met voldoende voltage.

Had geen video camera dus alleen maar foto's
full

poseren in het zonnetje

full

aanloopje

full

ze vliegt!

full

weet niet of dit al een aanzet tot bocht was

full

boem

full

full

schade aan neus. propeller gebroken. vreemd genoeg maar 1 blad terug gevonden

Dat was me verjaardag :(

mvg.
Andreas

Laatst bewerkt door een moderator:
Hee Andreas,

Gefeliciteerd nog, maar niet met de maiden.
Ik zij nog zo hou hem heel!
Voorbereidingen lijken in orde maar weet je nu ook waarom hij een bocht maakte en de grond in dook?
Was het zo'n grote windvlaag en daardoor niet meer te corrigeren, had je er geen grip meer op? Toch wel tegen de wind in op gestegen?
Joh wat zonde nou en nog wel op je verjaardag die hoort vrolijker te zijn toch.
Ik hoop dat de motor nog heel is en de as niet krom.
We lezen de totaal schade wel en nog een prettige avond.
Ton

Laatst bewerkt:
Back