Hpi baja 5b SS

nee idd kheb men auto nog niet zo lang, maar kdenk datek toch ongeveer zo een liter of 10 al gereden heb.
best om de 10 liter es de lagers vervangen ( toch zeker als je originele zitten hebt ).

Toen Didier hetzelfde probleem heeft gehad, was ik net aan mijn 10e liter (ong. evenveel als Didier toen). Hoewel ik al na 4 liter al een gesloten klutsebelle deksel had gestoken heb ik ook mijn motor open gedaan om dit te controleren. k'Had alle stukken ook al liggen voor deze operatie. Der was nog nix te zien aan mijn motor en heb toen enkel de pakkingen vervangen. De rest heeft Mrhpibaja vandaag kunnen gebruiken :D.
Ik heb zo'n vermoeden dat de originele keerringen wel vaker durven falen vooral i.c.m. zand. Aan 30L (over 5L dus) gooi ik hem nog eens open voor revisie, omdat ik de vorige keer ook gezien had dat de opening van de zuigerveer ook al aan de grote kant was.

nu dat de motor terug tesamen zit is het afwachten tot het droog weer is om te rijden.
leuk om je hier ook te zien dustmaster:)

DSCN1454.jpg

Kleine tip: Het is beter om je motorblokje met een stukje tape dicht te plakken dan er een stukje doek in te proppen. Zowel aan de zijde van in- als uitlaat.
Stel je voor dat er in je schone blokje een stukje doek blijft zitten en bijvoorbeeld tussen één van de lagers van je krukas komt...

enjij dacht nog van heel de namidag te gaan rijden :D
haha twas beetje verkeerd ingeschat :P
maja ij zit veilig samen
en we hebben toch nog '' eventjes" gereden éé :D
grtz purple

enjij dacht nog van heel de namidag te gaan rijden :D
haha twas beetje verkeerd ingeschat :P
maja ij zit veilig samen
en we hebben toch nog '' eventjes" gereden éé :D
grtz purple

Mja kdacht( hoopte ) om nog es te gaan rijden, eindelijk terug te kunnen rijden :)
Maja kheb liever dat hij goed en veilig samenzit :D
enja we hebben de straat toch es wakkergemaakt eh :thumbsup:

Vandaag heb ik me eindelijk es bezig gehouden met een statief te maken voor de baja :-D
Kmoet wel zeggen, tis handig en er zit heel weinig werk in :-D ;-)

DSCN1471.jpg

DSCN1475.jpg

DSCN1476.jpg

DSCN1479.jpg

DSCN1480.jpg

En natuurlijk op perfecte hoogte regelbaar voor de macanicien :-D :-D

DSCN1488.jpg

DSCN1491.jpg

DSCN1496.jpg

DSCN1493.jpg

Na wat motorproblemen hebben we nogmaals de motor op de operatietafel gelegd en ook de carburator uitgekuist, maar zonder resultaat.
Het laatste wat het nog kan zijn wat ervoor zorgt dat men motor niet goed draaid is de pistonring. Deze zal ik in de loop van de week es vervangen.
DSCN1515.jpg

Ondertussen heb ik een koopje kunnen doen !!!
Nml. een splinternieuwe motor met carbu voor 130€ !!
Dus deze heb ik dan maar gemonteerd en nu aan het inrijden. :-)

Uit voorzorg heb ik nog enkele stukken gemonteerd :

enkele verstevegingsbeugelstjes:
DSCN1530.jpg

DSCN1528.jpg

en zelf heb ik de limitercabels nagemaakt :-)
DSCN1523.jpg

DSCN1522.jpg

DSCN1519.jpg

DSCN1518.jpg

Kheb deze al eens getest om de stevigheid van het solderen te controleren, khad aan elke zijde een schroevendraaier in het gaatje gestoken en het kabeltje proberen stuk trekken :-D
DSCN1527.jpg

Wat blijkt dat het soldeerwerk tamelijk stevig is :-)

Later deze week zal ik de killswitch nog monteren ;-)

Back