Hpi baja 5b SS

hey en nog tevreden over je 5t want ben aan het twijfelen
om een 5t te kopen of een 5b ss het is daar mee dat ik even informeer grtz

Als ik een paar voordelen mag opsommen van de 5B t.o.v. de 5T:

-Body verslijt minder vlug
-Body is veel goeikoper
-Stabieler in de bochten (kantelt minder)
-Bij jumpen waait hij minder vlug achterover
-Goeikoper in aankoop

Enige wat ik momenteel weet is dat de 5T een 26cc motor heeft en de 5B (2.0 rtr) een 23cc. Tenzij je vanplan bent de SS te kopen.

Voor het minimale verschil 26 vs 23 cc zou ik ook voor een 5B gaan.
De Power die je al hebt met een 23cc is al meer dan voldoende.

Ja kan later nog altijd grotere wielen op je 5B plaatsen en hem ombouwen naar 5T.

Heb zelf een 5T gekozen omdat ik die er wat stoerder uit vond zien. Nog groter.
19cm wielen achter ipv 17cm.
Nadeel is dat de wielen gedeeltelijk binnen de kap vallen waardoor alle zooi wat je wielen opspatten zo in je auto word gegooid.

En je kan later altijd nog ombouwen naar 5T.

Als ik het over kan doen zou ik voor de 5ss gaan. Heb veel moeten aanpassen om alle zandverstuivingen buiten het chassis te houden.

Nadeel is dat de wielen gedeeltelijk binnen de kap vallen waardoor alle zooi wat je wielen opspatten zo in je auto word gegooid.

Als ik het over kan doen zou ik voor de 5ss gaan. Heb veel moeten aanpassen om alle zandverstuivingen buiten het chassis te houden.

Bedoel je bij de eerste niet 5B :rolleyes::p

@NitroLars, lijkt mij niet

Maar hij zecht eerst: Ik heb voor een 5T gekozen
En later zecht hij: Je kan hem altijd nog naar 5T ombouwen
Of bergrijp ik hem verkeerd?

@NitroLars, lijkt mij niet

19cm alleen voor de 5T. (standaard)

4437

HPI Racing Desert Buster Radial Tires are original equipment on the Baja 5T line of 1/5th scale trucks.
DESERT BUSTER RADIAL TIRE HD COMP (190x60mm/2pcs)

Volgens HPI Europe:

Baja 5T:
http://www.hpieurope.com/wheels-options.php?lang=en&partNo=10611&type=wheels

Alle bandjes 19cm

En de 5B:
http://www.hpieurope.com/wheels-options.php?lang=en&partNo=10611&type=wheels

alles bandjes hier dus 17cm

En natuurlijk kan je allerlei wielen en banden aanpassen op de auto's. Dus dat is het probleem niet

Laatst bewerkt:
19cm alleen voor de 5T.

4437

HPI Racing Desert Buster Radial Tires are original equipment on the Baja 5T line of 1/5th scale trucks.
DESERT BUSTER RADIAL TIRE HD COMP (190x60mm/2pcs)

19cm dus, volgens mij is standaard maar 17cm.

Ja dat klopt, maar u bedoelt met de zin: Je kunt heb altijd nog ombouwen naar 5t, denk ik dat je de 5b kunt ombouwen.
Het leek eerst dat u zij dat je de 5t naar de 5t kon ombouwen:D
Maar u bedoel als het goed is 5b naar 5t of niet?

LOL!

Ik word trouwens een beetje verdrietig van die bandjes, wat vind je hier nu weer van.

"Fits HPI Baja 5B Rear. Does not Fit 5T."

67972

Waarom zou dat zo zijn?? Ik dacht dat je al die wielen gewoon van de 5b, 5ss en 5t door elkaar kon gebruiken?

Ja dat klopt, maar u bedoelt met de zin: Je kunt heb altijd nog ombouwen naar 5t, denk ik dat je de 5b kunt ombouwen.
Het leek eerst dat u zij dat je de 5t naar de 5t kon ombouwen:D
Maar u bedoel als het goed is 5b naar 5t of niet?

Helemaal juist!!!

Dus denk ik, als je twijfelt kan je van een 5B later altijd nog een 5T van maken.

En zoals gezegd een 5T slaat erg veel vuil onder je kap wat allemaal in je auto terecht komt.
Heeft een 5B geen (minder) last van.

Laatst bewerkt:
LOL!

Ik word trouwens een beetje verdrietig van die bandjes, wat vind je hier nu weer van.

67972

Waarom zou dat zo zijn?? Ik dacht dat je al die wielen gewoon van de 5b, 5ss en 5t door elkaar kon gebruiken?

Dat is omdat de velgen van de 5B breeder zijn dan die van de 5T. De 5B banden zijn laag profiel en breed (kleinere diameter), terwijl die van de 5T een hoger profiel hebben en smal zijn (grotere diameter en smaller spoor dus en ook de reden tot rapper omkantelen in de bochten).

Je kan wel de volledige wielen van de 2 wagens onderling wisselen omdat de zeskant hetzelfde is.

Laatst bewerkt:
LOL!

67972

Dat kan ook wel, maar dan zul je de tandwielverhouding aan moeten/kunnen passen.

Back