Hubsan Micro Quad

Ik had nog wel een H107c frame liggen, was je wat goedkoper uit geweest.
In het geval dat de besturing instabiel is, ben je met de h107c fc beter af bij het originele frame. Anders kan je het beste ook een nieuwe flightcontroller kopen, nu je toch al geld aan het spenderen bent. Succes.

Mvg, Andy

Ik had nog wel een H107c frame liggen, was je wat goedkoper uit geweest.
In het geval dat de besturing instabiel is, ben je met de h107c fc beter af bij het originele frame. Anders kan je het beste ook een nieuwe flightcontroller kopen, nu je toch al geld aan het spenderen bent. Succes.

Mvg, Andy

Hoi Andy. De originele frame is wel wat lichter maar minder licht dan de dreamweaver en stoot bestendig. Ik vind het eigenlijk ook niet zo erg om lekker bezig te zijn en te modden.
En je hebt gelijk dat het veel goedkoper is, maar ik vind het dan ook minder mooi. Ik ben van plan om een alienwii brushed fc te halen als ze weer beschikbaar zijn en dan as de 17kv motoren onder te gooien. Vond het zonde om op de hubsan te doen. De 17kv fabrieks levensduur geschat op 5-6 uur.

Vlieg jij al FPV dan op wellicht een andere Multicopter?
Ik sinds een paar weken, maar dan op een 450 size TBS Quadcopter.
Vind het behoorlijk lastig want ben van nature een echte LOS vlieger.( oftewel: op zicht vlieger )
Heb ook geen GPS op mijn TBS FPV Quadcopter dus dat maakt het allemaal net effe wat lastiger dan de gemiddelde FPV piloot die GPS op zijn Multicopter heeft en vaak ook OSD. (On Screen Display) voor de nodige informatie. ( hoogte,afstand en welke richting )
Maar.....vind het wel vet om te doen.
Ik maak er babystapjes mee en bouw het FPV vliegen op.

Ik vind dat Frame van jouw micro Quad wel gaaf, omdat ik sinds gisteren een Blade 200QX heb omgebouwd naar een speciaal Rakon upgrade Frame.
Krijg je zowat hetzelfde idee van als jouw micro ombouw Quadcopter.
Al met al vliegt het spul super goed en ben er zeer blij mee.
Vr Gr E

Vlieg jij al FPV dan op wellicht een andere Multicopter?
Ik sinds een paar weken, maar dan op een 450 size TBS Quadcopter.
Vind het behoorlijk lastig want ben van nature een echte LOS vlieger.( oftewel: op zicht vlieger )
Heb ook geen GPS op mijn TBS FPV Quadcopter dus dat maakt het allemaal net effe wat lastiger dan de gemiddelde FPV piloot die GPS op zijn Multicopter heeft en vaak ook OSD. (On Screen Display) voor de nodige informatie. ( hoogte,afstand en welke richting )
Maar.....vind het wel vet om te doen.
Ik maak er babystapjes mee en bouw het FPV vliegen op.

Ik vind dat Frame van jouw micro Quad wel gaaf, omdat ik sinds gisteren een Blade 200QX heb omgebouwd naar een speciaal Rakon upgrade Frame.
Krijg je zowat hetzelfde idee van als jouw micro ombouw Quadcopter.
Al met al vliegt het spul super goed en ben er zeer blij mee.
Vr Gr E

Hoi Dylan,
Wel gaaf dat je al fpv vliegt. Gewoon rustig opbouwen en later wat dingen bij kopen. Ik wou bijna een mini gaan maken met fpv maar de hoge prijs houdt me even tegen. De goggles zijn duur. En om zelf eentje te maken kan ook maar niet zo stijlvol. Heb je een build log van je 450 of blade 200qx?

Wat ik ga doen is eerst mijn walkera devo-10 ga midden met drie modules en een chip die dat bestuurd. Daarna fpv op de micro maar dan met een andere FC. Ik had net gevlogen en met 380mah (wat veroudert)= 4 min. Met de 600mah vloog hij nog 15min lang maar naderhand merk je dat ie niet veel power heeft om op te stijgen. De ledjes knipperen dan nog steeds niet. En in mijn mening zou het beter vliegen met wat sterkere motoren.

Gr
Binh

Ik vind de Alienwii nogal aan de prijs, aangezien je voor minder een brushless versie kan krijgen.

.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ken de MWC, CC3d, Naze32 (full/acro) en NQX FC. De laatste is alleen voor brushed motoren en hebben de fet's al ingebouwd. De rest is allemaal voor gebruik met esc's.

.

Nee, maar zit er ook al een tijdje naar te zoeken/kijken. Waar ga je die bestellen dan?

Ik ben benieuwd of daar de dead band mee opgelost wordt... rond de middenstand van de knuppels regaeert de Hubsan niet, pas bij doordrukken gaat de Hubsan reageren, maar niet echt consequent.

Of dit opgelost wordt middels een andere zender... niet kunnen testen.

Rechtsteeks bij iemand die ze maakt op een ander forum. Kost mij iets van 35 verzending inclusief! Ik denk het wel! Op de taranis kan je alles mooi instellen toch ;-)! K zal ke zijn gegevens in pm zetten!

Bedankt Yof .. tof !!

Ik heb de mijne ontvangen en geprogrammeerd op de taranis! het is zo ongelofelijk simpel! en echt leuk om met te spelen! Ik heb nu ook 3 instellingen voor mijn rate's gekozen. kan de verlichting af en op zetten en auto flip ook etc... en ik ben nog maar een uurtje aan het spelen met de zender... echt een aanrader voor iedereen met een zender met openTx! Pm gerust voor de contactgegevens! :)

Vandaag even buiten gevlogen met de hubsan en taranis setup! Wauw! Wat een controle ! Zo veel beter als die speelgoed zender! Echt zalig! Er zit zelf een "basis telemetry" op! Je kan de Lipo spanning alflezen en je ziet op je zender je antenne sterkte staan! (in balkjes zoals een batterij) maar het geeft een indicatie! Ik ben echt nog meer onder de indruk van deze kleine quadcopter nu ik er zoveel controle over krijg!

Naar links trekken hubsan x4

Ik heb goed gekalibreerd. Nou trekt m'n hubsan x4 nog steeds naar links als ik alleen maar het "gas" open zet. Iemand een idee hoe dit te verhelpen?

En kijk of de assen vrij zij van rommel. Vooral haar wil wel eens de de boel vertragen dan wel blokkeren.

.

Probeer eens een ander setje props. Bij mij vloog er een prop af die niet goed op de as klemde, vervanging van de prop deed wonderen. Vliegt sindsdien stabiel.

Back