Hughes H-1 racer

hm, Mick Reeves noemt het Metalcoat ipv Flitemetal. Mijn vergissing.
Het is 60cm breed en kost slechts 3 pond per meter, niet bepaald schreeuwend duur te noemen. Het grootste voordeel is volgens mij het gewicht, het spul is echt flinterdun (overigens scheurt het niet snel vanwege de kleeflaag).

Ik heb hier nu een monstertje, 0,3 mm dik incl lijmlaag.
Scheuren gaat vrijwel niet, je moet het echt insnijden of knippen.
Prijs is ongeveer 3 euro per m2.
Maar het is inderdaad de vraag of de lijmlaag het houdt bij uitlaatresidu en methanol.
Dat wordt dus eerst getest.
En het landinggestel wordt nog even zeuren, lange poten, klein oppervlak om het vast te zetten.
Maar dat is van later zorg, ik ga volgende week achter de voordeur liggen wachten tot Heerdegen Balsa een partijtje af komt leveren.

GJ

Hitte is geen probleem, het wordt in hete omgevingen gebruikt.
Probleem zal meer zitten in de methanol en zuren die vrij komen bij verbrandingsmotoren.

GJ

Hey Bas,

ga jij nu de taak van Ron van Sommeren overnemen?

(grapje Ron!)

Sierra heeft volgens miijn informatie al eens retracts voor de Hughes gemaakt.
Maar zoals ik al eerder schreef, eerst maar eens zorgen dat er model in het balsa komt.
Ik kan hem altijd nog uit het handje starten ;-)

Maar zoals altijd heb ik nu in 1 keer weer veel te veel projecten op stapel.
Jaren niet gebouwd en nu ineens 3 modellen tegelijk waarvan er 2 binnen 3 a 4 weken moeten vliegen.

En helaas is het nu ook nog eens te koud om in de tuin te gaan staan bouwen.

GJ

Héhéhé.. Ron... neeej daar kan ik echt niet aan tippen.

Wat nu wel in zwang gaat komen, zijn de 'elecro retracts'
Via Google kwam ik weer een hoop tegen.

Pneumatisch zal mogelijk langzaam aan verdwijnen zijn. Geen gesjouw meer met compressors en fietspompen.

Voor de grote P40 heb ik destijds Century Jet rotating 100 graads pootjes aangeschaft.
Sierra was voor 5 jaar terug het beste in de markt, maar vreselijk lastig benaderbaar door de overvraag. Century uit Kentuky kon je gewoon bellen en het prachtige zangerige Tukker-Amerikaans aanhoren. Aardige gasten. En het spul lag dan ook weldra rap in de bus.

Laatst bewerkt:
Back