In/op welke voertuig rijdt u?

• Topicstarter Topicstarter ak73 pro a
  • Startdatum Startdatum
Netjes! vind het ook mooi dat die niet zo verlaagd is oid. (met het carter op de grond bedoel ik dan. :) )
kleur past ook mooi bij die wagen. :mrgreen:

Dankje, op die foto zit hij er wel mooi uit maar er zitten heel veel roestplekken op.. Ik wil hem misschien wel verlagen want hij is nu veel te zacht geveerd, maar dan het liefst 2cm rondom ongeveer. :)

verlagen heeft niets met de hardheid temaken he.
dan moet je de schokbrekers aanpassen
en beter nog allebij.

mischien een tipje voor de veren Eibach.

maar nette e30 man.

verlagen heeft niets met de hardheid temaken he.

Nou.. het hangt van de andere kant wel degelijk samen. als je gaat verlagen zonder dat je hem harder maakt. (ofwel, een winding van een originele veer af slijpt oid.) zal de auto doorslaan omdat die te zacht is voor de veerweg die de auto dan nog heeft.
Maar goeve verlagings veren kunnen een auto iets stugger maken zonder dat deze minder comfortabel word, dat is teminste het geval bij de golf van m'n moeder. (zijn gewoon een stukje progressiever gok ik. )

hardheid creeer je voornamelijk met de schokbreker.
omdat de wagen door de veren lager word veranderd natuurlijk het gedrag van de wagen.

ik had een sierra die 12cm lager was dan orgineel, met een spax setje ook in hardheid af te stellen. daar had ik op het zachtst nog een nier gordel nodig.
reed super op het circuit maar op de normale weg was het "pijn lijden"

met mijn 325i had ik een mtech onderstel (ogineel sport onderstel van bmw)
en daar had in zelf eibach veren ondergezet.
de auto stuurde strakker, maar kwa hardheid merkte ik geen verschil.

doorslaan gaat hij doen als je gaat verlagen, met een standaart schokbreker.
vooral een beetje oude schokbreker kan hier slecht tegen.
maar tot 30mm zou het moeten gaan.

nou moet ik nog een setje hebben voor mijn 540iT maar die heeft lucht achter.
en veren voor, dus moet ik eerst de potmeters veranderen achter.

IMG-4337.jpg

2cm voor en 3 a 4 achter lijk mij mooi.
en andere wielen 19" breedset met 265 achter. :)

Laatst bewerkt:
met de schokbreker houdt je voornamelijk de rebound van de veer in bedwang hoor, als je op de schokbreker de hardheid van de auto gaat instellen, heeft die schokbreker geen lang leven omdat die veels te hard staat.
m'n vader en ik hebben beide gele koni schokbrekers op de auto zitten. alleen heb ik veren die hem 2 centimeter meer verlagen. die van mij is net te hard, die van m'n vader is prima zo. (beide schokbrekers staan op 't zachtst) dus de veer doet definitief veel voor de hardheid.

veren en dempers

@ Klamath en Leon325i:
Lees ik dat goed? Jullie hebben goede pakketten en gaan dan zelf de veren vervangen door andere(Eibach) en / of de verkorte veren -versies met dezelfde Koni-dempers?
Laten jullie dat wel op een testbank checken voordat je daarmee de weg op gaat?

Of de uitlijning nog klopt bedoel je? doen we thuis ook zelf. :mrgreen: (is weliswaar een oud set, met spiegels en gewichten. maargoed, zo hebben ze 30 jaar geleden alle auto's uitgelijnd, dus dat werkt wel. :) ) de spec's van de wielophanging zijn gewoon te vinden (officieel garagehandboek bijv. )
Als ik me niet vergis was dat voor mijn auto 0 graden toe-in/out en 1 graden camber (+/- 30 minuten)
Meer kun je ook niet afstellen aan die macpherson ophanging van m'n autotje.

Laatst bewerkt:
veren dempers enz.

Hoi, ik neem aan dat je het tegen mij hebt???
Uitlijning gaat het niet om, nieuwe/moderne setjes kan je daar NIET mee calibreren!
Het gaat wel om de demper-veerweg verhouding, al dan niet progressief enz. Die kan je niet zo maar "op gevoel" aanpassen.
Als je dat niet gelooft, ga dan terecht bij de familie Oettinger(voor de VW-fans) , die helpen je wel verder..."
Kleine toevoeging: hebben jullie ooit een accellererende TGV ingehaald? Ik denk van niet!
Maar ik wel met mijn Alfa Romeo GTV 3.0 24V Lusso (Madeno), ik trok dat "beest" er helemaal uit onder Dijon.
M.vr.grt., Max

"" Of de uitlijning nog klopt bedoel je? doen we thuis ook zelf. :mrgreen: (is weliswaar een oud set, met spiegels en gewichten. maargoed, zo hebben ze 30 jaar geleden alle auto's uitgelijnd, dus dat werkt wel. :smile: ) de spec's van de wielophanging zijn gewoon te vinden (officieel garagehandboek bijv. )
Als ik me niet vergis was dat voor mijn auto 0 graden toe-in/out en 1 graden camber (+/- 30 minuten)
Meer kun je ook niet afstellen aan die macpherson ophanging van m'n autotje.
""

Laatst bewerkt:
Kleine toevoeging: hebben jullie ooit een accellererende TGV ingehaald? Ik denk van niet!
Maar ik wel met mijn Alfa Romeo GTV 3.0 24V Lusso (Madeno), ik trok dat "beest" er helemaal uit onder Dijon.
M.vr.grt., Max

""

Geweldig voor je joh... Heeft zeker te maken met je mooie verlagingssetje??
Snap niet echt wat dit toevoegt aan dit topic..

Hoi, ik neem aan dat je het tegen mij hebt???
Uitlijning gaat het niet om, nieuwe/moderne setjes kan je daar NIET mee calibreren!

Waar heb je het over?! Callibreren van een set veren/schokbrekers dmv uitlijning? :confused:

Vering kun je echt wel op gevoel afstellen hoor. veren kun je toch al geen drol aan doen, alleen de rebound van de koni dempers kun je aanpassen. ofwel, stukje rijden, kijken/voelen wat het doet, en daarop de afstelling iets aanpassen. wat denk je hoe de mensen van oettinger aan hun tabellen komen? juist, proberen (al doen zij dat waarschijnlijk op een circuit en met simulatie software.)

Of je er nu andere veren omheen gooit of niet zal die schokbrekers iig worst wezen.. die zijn immers traploos in hardheid (rebound) verstelbaar.

Anyways, als ik met 50 een rotonde rond kan rijden, zal er met de wielophanging niets mis zijn.

Je hebt dus met je alfa sneller gereden als een trein? (neem aan dat je met TGV die hoge snelheids trein bedoelt. )
dat ding kan iig ~350km/h, knap als je dat redyt met je alfa!

citeren en toevoegen

@Klamath: wel even goed lezen, er staat accelereren...
@Caretaker: voegt even veel of weinig toe als de rest van de posts...

Maar ik zal jullie niet langer met mijn alfa-beslommeringen vermoeien.

.......

Je hebt dus met je alfa sneller gereden als een trein? (neem aan dat je met TGV die hoge snelheids trein bedoelt. )
dat ding kan iig ~350km/h, knap als je dat redyt met je alfa!

ik heb er nou nog alles orgineel onder.
maar bij iedere wagen heb ik het zelf gedaan ja.
en ja de schokbrekers waren getest, en ik heb er ook mee geraced :)

@ Klamath en Leon325i:
Lees ik dat goed? Jullie hebben goede pakketten en gaan dan zelf de veren vervangen door andere(Eibach) en / of de verkorte veren -versies met dezelfde Koni-dempers?
Laten jullie dat wel op een testbank checken voordat je daarmee de weg op gaat?

goede reis en thuiskomst

@Leon325i: je gaat i.i.g. niet over 1 nacht ijs.
@allen: ik wens jullie goede reis (en behouden vaart i.v.t.) en thuiskomst en alles natuurlijk zonder ongelukken.

@Klamath: wel even goed lezen, er staat accelereren...

Tja.. dat zegt me aleen erg weinig. geen idee hoe snel zo'n trein accellereerd. (0-100km/h tijd kan ik ook niet zo vinden)
Als die onder de 6,5 sec ligt, ja, dan houdt ik hem me m'n vw-tje niet bij nee. maargoed, m'n auto is al 17 jaar oud nu, die hoeft toch echt niets meer te bewijzen. :mrgreen:

ps: Alfa maakt erg mooie auto's, dus daar heb ik echt niets op tegen.

Persoonlijk vind ik rijplezier, geluid en looks belangrijker dan snelheid.
Een klein beetje gas geven, en je hebt dat heerlijke geluid van een 6 cilinder, gewoon geweldig. boeien of een andere auto sneller is, ik ben erg trots op m'n eigen auto, en zou hem voor niet willen ruilen. :D ( Ik denk dat er genoeg mensen hier zijn die er net zo over denken. :) )

ik heb nooit een trein naast me gehad bij het stoplicht :)

@ Klamath, gewoon lekker trots zijn op je wagen hoor.
die 6.5 daar zit ik net iets boven 6.6 :( ;)

ik heb nooit een trein naast me gehad bij het stoplicht :)

@ Klamath, gewoon lekker trots zijn op je wagen hoor.
die 6.5 daar zit ik net iets boven 6.6 :( ;)

Binnenkort redt die van mij dat echt niet meer hoor. om die 6-bak te monteren komt er een zwaarder vliegwiel op, en de versnellingsbak weegt ook een stuk meer als de bak die er nu in zit.
maargoed, in nederland mag je toch al niets, dus dat beetje snelheid mis ik echt niet. :mrgreen:

plezier

Het gaat er om dat je plezier hebt in je auto, welke dan ook, daar ben ik het helemaal mee eens hoor!
Wat betreft die TGV, in Frankrijk kan/kon je wel op enige afstand, naast de TGV accellereren , dat was onder Dijon, op het punt dat de TGV naar het zuiden ging. Ik vond het wel leuk om het te vermelden, vandaar. Inmiddels zijn vele parallelwegen verlegd (na de aanslagen van enkele jaren geleden).

Back