In/op welke voertuig rijdt u?

  • Topicstarter Topicstarter ak73 pro a
  • Startdatum Startdatum
Het gaat er om dat je plezier hebt in je auto, welke dan ook, daar ben ik het helemaal mee eens hoor!
Wat betreft die TGV, in Frankrijk kan/kon je wel op enige afstand, naast de TGV accellereren , dat was onder Dijon, op het punt dat de TGV naar het zuiden ging. Ik vond het wel leuk om het te vermelden, vandaar. Inmiddels zijn vele parallelwegen verlegd (na de aanslagen van enkele jaren geleden).

Lijkt me iig erg imposant om naast te rijden. (heb zo'n ding nog nooit van dichtbij gezien, laat staan rijdend. :)
 
ik heb meerdere filmpjes gezien van een gps ontvanger in de tgv tijdens optrekken
maar zo vlotjes gaat dat niet hoor.
 
vlotjes

@Leon325i: Als de parallelweg een snelweg is niet. Als de weg een veredeld landweggetje is, wat in mijn geval in 1999 zo was, dan gaat het aardig rap van 150 tot over de 230 Km/U en heb je je handen vol kan ik je zeggen.
Maar goed...
 
Hier kon ik er alleen nog maar van dromen....en dat was "slechts" en GTS-T!
DSC_0196-1.jpg


maar het is nu toch echt werkelijkheid geworden! 2 maandjes alweer...

Nissan Skyline R33 GT-R V-spec uit 1995, geimporteerd door SW Performance in hoogeveen.

savonds bij Foodstrip meet in Amsterdam, ga nu bijna elke vrijdagavond naar Transferium in Leiden

DSC_1110bewerktklein.jpg


DSC_1109bewerktklein.jpg


DSC_1111bewerktklein.jpg


DSC_1112bewerktklein.jpg
[/quote]

voorjaars meeting bij Showoff Imports in Dongen:
1284611810_6_-Wxa.jpeg


tussendoor nog op Automaxx Streetpower gestaan op paddock van TT Circuit van Assen

afgelopen weekend op JAF gestaan bij de skylineclub benelux op Circuit Park Zandvoort.
17_jpg.jpg


18_jpg.jpg


DSC_1004-BorderMaker.jpg


GroteFoto-IMWJZEJW.jpg


helemaal op het eind
DSC_0008.jpg

18 Inch Volk GT-C Velgen met 265/35/18 Dunlop Sportmaxx banden, Stoptech Remschijven, Brembo Klauwen en Ferodo DS2500 Brake Pads...dat remt iig voldoende af :)
DSC_0036-kopie.jpg


en pats meteen op speedhunters! :D
DSC04511.jpg


EVENT>> JAPANESE CAR FESTIVAL HOLLAND PT.II - Speedhunters


sorry voor de hoeveelheid foto's maar ben er echt super blij mee! ook de megane is nog steeds in mn bezit als Daily drive. hopelijk OOIT nog eens door voor een R34 GTR V-spec! tot die tijd lekker genieten van de R33!
 
Kijk... Dat zijn de auto's...

Ik zag vandeweek nog een GT-R (nieuwe)staan in Nederhorst den Berg... Mooi spul..

Hier in almere rijdt ook een witte rond, de oudere dan..
 
ze is motorisch ook nog wat gekieteld

394pk op de wielen (door Dyno Dynamics getest in de UK in 2008 nog met Apexi Power FC daarna zijn ze overgestapt op de AEM ECU, krukas pk's zal rond de 450 zitten)
Volk GT-C velgen met 265/35/18 Dunlop SP Sportmaxx banden
Öhlin Verstelbare Dempers rondom
Gereviseerde versnellingsbak
HKS twin plate race Koppeling
ARC Airfilterbox
Greddy Versterkte/Race Distrubutieriem
Nieuwe Oliepomp
andere Coilpacks
AEM EMS ECU/Motormanagement
AEM 3.5 bar map sensor
AEM Air/Fuel Gauge
AEM Tru Boost Gauge/controller
AEM Boost Solenoid
Nismo RVS 3 inch uitlaatsysteem
Blitz Dual Turbo Timer
Stock Turbo's opnieuw opgebouwd met stalen Internals, draaien 1.2 Bar druk
Ferodo DS2500 Brake Pads
Stop Tech geperforeerde schijven voor en Replacements achter.
Airco met klimaatregeling
Clifford Alarm
Electrische Ramen en Spiegels
75.000km gelopen met alle onderhoudsboekjes er nog bij (ja ook de japanse nog van 1ste eigenaar :) )


laatst een sprintje gedaan met een buitenlander in een Audi R8 4,2l V8. die moest het toch echt afleggen! :D
de eerste meters is de r8 sneller omdat ie geen turbo lag heeft en een betere gewichtsverdeling. maar daarna...:P en die heeft toch al niet misselijke 430pk met hetzelfde gewicht.
 
e-solex

Ik heb er een nieuw speeltje bij.
http://www.e-solex.be/

Tweede hands op de kop kunnen tikken met 2800Km en 3jr oud.
Maar dit is ook intressant -> Ik heb nu de grootste verzameling kokams van jullie allemaal :)



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



De cellen zijn wel tegenvallers als je RC spul gewoon bent.
1C 10S3P5300mAh. 2C MAx discharge. En ik ben geen 0 vergeten.
 
K ben er zelf best stil van

230971_172775042775969_100001304225830_371050_3642412_n.jpg


228092_172775149442625_100001304225830_371052_104781_n.jpg


228474_172775249442615_100001304225830_371053_5749301_n.jpg


229564_172775292775944_100001304225830_371054_55281_n.jpg


waar ik vorige week nog trots op was,, schaam ik me nu voor als ik rij..
Nu de verzekering afwachten was gelukkig niet mijn fout
 
nare schade idd, en over de hele lengte...
Is dat niet gewoon economisch total los?
Die reparatie is niet goedkoop volgens mij...
 
valt zo te zien nog wel mee. deur, voorspatbord en achterpaneel. deur en spatbord zijn makkelijk te vervangen. achterpaneel heeft geen extreme deuken zo te zien, en is dus wel weer recht te krijgen. maar gezien de dagwaarde van zo'n auto, zal die waarschijnlijk idd total loss verklaard worden. (zit met m'n corrado met hetzelfde probleem zeg maar. dagwaarde van zo een is ook maar iets van 1500 euro of zo. :( )
 
Ik geloof dat, door mijn grote afwezigheid van dit forum, ik mijn nieuwe auto nog niet heb geshowd aan geinteresseerden..

img1288528624.jpeg

Het trotse baasje van..

EEN DAF :)
img1288528468.jpeg


Per afgelopen Januari is dit mijn hobby. Ik behoud de ibiza voor het op en neer rijden naar werk, deze is puur voor de fun.
 
de eerste keer is het ff wennen omdat je met links moet schakelen. en je ruitenwisser zit op de plek van normaal gesproken je richtingaanwijzer zit.

pedalen en schakelen is voor de rest gewoon hetzelfde.
je moet wel ff op letten dat je rechts van de weg aanhoud voor je gevoel, doe je dat niet dan rijd je over de middellijn met de linker kant van de auto. dat is ook een van de redenen dat de importeur met de proefrit altijd meerijd, zeker als je voor het eerst met een rechtsgestuurde auto rijd.

voor de rest merk ik zelf weinig verschil. ik hoor sommigen dat ze moeten wennen aan het in de spiegels kijken maar daar heb ik geen last van. rijd met mn werk op vrachtwagens en mobiele kranen en ben het wel gewend om aan beide kanten de spiegels goed te gebruiken.

echt na een paar dagen weet je niet beter! ik vind dat er over het algemeen veel te moeilijk over rechtsgestuurd word gedacht.
ik rij ook gewoon dagelijks nog linksgestuurd en heb de megane nog voor woon/werk of als ik ergens een drukke stad in moet ofzo.

een mcdrive of parkeergarage word ook lastig als je alleen bent maja daar kom ik toch nooit, de mc wel maar dan loop ik wel ff naar binnen, anders is achteruit ook nog een optie :)

al met al valt het dus reuze mee. daar krijg je wel heel veel leuke reacties en rijplezier voor terug!
 
je moet wel ff op letten dat je rechts van de weg aanhoud voor je gevoel, doe je dat niet dan rijd je over de middellijn met de linker kant van de auto.

Heb ik ook altijd als ik in Engeland ga rijden, na en tijdje word het gewoon 2e natuur en denk je er niet eens meer bij na.
 
Al een jaar of 8 ben ik besmet met het wankelvirus. Prachtige techniek waar (mits goed behandeld) in principe weinig mee mis kan gaan omdat er maar 3 bewegende delen in de motor zit.

8 jaar geleden kocht ik de Mazda RX-7 FC uit '88 en er eigenlijk nooit problemen mee gehad. Pure hobby om in te rijden want dagelijks laat je wel uit je hoofd met een gemiddeld verbruik van 1 op 6.....en dat is als je rustig rijdt:rolleyes:

Foto-MEVU6B3F.jpg


Maar omdat ik er al zo weinig mee reed (alleen in clubverband en mooi weer) en er na 7 jaar een beetje op uitgekeken was heb ik eind vorig jaar een eerder type RX-7 gekocht namelijk de FB uit 1985 met een 1.1 wankelmotor en belastingvrij!
Ben de afgelopen maanden bezig geweest deze terug te brengen naar de originele staat en her en der wat kleine reparaties. Maar omdat er maar weinig van in nederland zijn is het moeilijk aan onderdelen te komen en bij de dealer al helemaal niet te betalen.

Zo kocht ik hem:
Foto-MREHXQVQ.jpg


En zo staat hij er nu bij:
Foto-AYBSFOLH.jpg


Ik mis nog wat strips en eigenlijk moet er een andere deur in maar die kom ik mettertijd wel tegen. Veel belangrijker is dat deze stukken zuiniger is als de rode RX-7 want hier haar ik toch al snel 1 op 7 mee:mrgreen:

Ook in de vlieghobby ben ik bezig met de rotatiemotor en gebruik al tijden een wankelmotortje van OS van 4,9 cc. Ik hoop ooit nog eens een benzine motor tegen het lijf te lopen maar deze zijn vrijwel onvindbaar en als je er al een tegen komt op ebay ook nog eens onbetaalbaar.

Tijdens de "andere" hobby:
Foto-YCOEKEBK.jpg


Mochten er meerdere mensen geinteresseerd zijn in de wankeltechniek......11 Juni a.s. hebben we het Midlandcircuit in Lelystad afgehuurd voor het 15 jarig jubileum van de nederlandse RX-7 club alwaar heel veel op rotatiegebied te zien is, dus niet alleen auto's: http://www.rx-7club.nl/content/view/117/108/

Marc
 
Laatst bewerkt:
mag je hier ook leuk ervaringen posten???

Ik was vandaag op de maasvlakte op zoek naar een vliegplekje (helaas iets te veel wind en veel te veel dagjesmensen) komt er een vent heftig met zijn armen zwaaiend op mij af rennen. (ik was mij van geen kwaad bewust maar ik reed stapvoets dus maakte mij geen zorgen) Of ik een sleepkabel bij me had want hij zat vast met zijn camper en van alle auto's die er die dag reden leek de mijne hem het meest geschikt om hem te kunnen helpen. (Slijmjurk!! haha)
Die camper was een exemplaar van ruim 4,5 ton dat tot aan zijn bumper in het mulle zand was gegraven, de beste man dacht dat hij dat beetje zand wel kon hebben.

Maar goed....kabel aan zijn sleepoog....bak in 4 wiel en tow/haul.....kabel voorzichtig strak rijden....2 duimen omhoog.....een heerlijk bulderende V8.....beetje glijden.....beetje graven.....en daar ging het hele spul!!!!....20 meter verderop weer op de iets meer verharde weg.....die meneer blij....zijn vrouw nog meer want die gaf mij een fles wijn als dank!

En ik zit nu nog te grinniken!!
 
Laatst bewerkt:
hehehe dat zijn wel leuke dingen.

ik heb bij slag dobbelsteen 20cm weggezakt in het asfalt (bij de uitstroom van de centrale)
kwam haast niet weg :)
denk dat er nog 4 afdrukken staan (was een t3 busje)
 
Back
Top