Interessepeiling Heli Schaalmeeting

Ben,

Mazzelaar, dat je met die heli ook vliegen mag :0)
..
Ik zie dat je de uitlaat van de turbine van de ecureuil hebt veranderd.
De "eerste" pijp vondt ik mooier.
Beinvloedde het de besturing?

Eric.

Laatst bewerkt:
Poster

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben,
Ik zie dat je de uitlaat van de turbine van de ecureuil hebt veranderd.
De "eerste" pijp vondt ik mooier.
Beinvloedde het de besturing?
Eric.

Yep, De eerste uitlaat drukte de heli extreem onderuit.
Mede door dat de heli incl. 2,7 liter brandstof slechts <15kg weegt met een disc van 2,2 meter is de stuwdruk onevenredig hoog t.o.v. het gewicht.
Nu vlieg ik zo nu en dan ook met een bell 205 die 20kg weegt en deze heeft beduidend minder last van dit onderuit drukken. Heli boomt wel flink op maar is nog wel te controleren met een normale paddel-kop
De AS met de drieblad wordt geen feest om te vliegen zeker niet als er wat wind staat.
Deze uitlaat is niet schaal (eerste ook niet echt) maar de vliegeigenschappen worden wat vriendelijker.

Grt,
Ben

Ben,
Wat zouden ze met deze "pijp" willen berijken?
1002752z.jpg

Hierbij zou het effect erger worden?
Mooie plaat van een ecureuil zijn rear end...

Grt,
Eric.

Laatst bewerkt:
Wat ze er mee willen weet ik niet maar het gaat op mijn heli niet fijn werken.
Grt,
Ben

Nieuwe poster en sponsoring

De meeting zal worden gesponsord door:

full

Iedere actieve deelnemer ontvangt na afloop een attentie!

full

Heli's over Hulten Internationaal

Beste allemaal,

De inschrijvingen tot nu toe maken de meeting voor Nederlandse begrippen interessant. Waanzinnig om straks al die schaalbakken bij elkaar te zien. De organisatie heeft er in ieder geval heel veel zin in en ook de BLC is apetrots op het evenement en de deelnemers. Toch zou het leuk zijn om ook wat vliegers van over de grens aan te trekken. Heeft iemand suggesties hoe die te bereiken?

Er komen nogal wat vragen binnen over helivliegers die willen komen om te kijken en bouwers die hun toestel static willen tonen. We zullen zorgen voor een paar mooie plekkies om de heli's tentoon te stellen. Hoe meer hoe liever. Helaas is er voor alles buiten schaal geen ruimte om te vliegen die dag. Echter, ook dezegroep vliegers is van harte welkom om ideeen uit te wisselen en aanwezig te zijn bij dit evenement. Mocht je willen komen zonder kist dan svp graag een berichtje via dit forum of een mailtje naar: wrectec@orange.nl We kunnen dan inschatten hoeveel personen we kunnen verwachten, da's handig voor de kroketten en frikandellen. We zijn nog aan het onderhandelen om wat speciale demo's uit te nodigen. Bericht hierover volgt nog. Ook leveranciers zijn van harte welkom om nieuwigheden aan het publiek te tonen. Henk Lohuis van RC-HELI-SHOP is de eerste sponsor die zich heeft aangemeld. De nieuwste Hirobo snufjes zullen die dag te zien zijn.

Inschrijven kan overigens nog steeds tot 13 september. Hoe meer zielen, des te meer vreugd.

Grz. Bonechopper

Laatst bewerkt:
Inschrijfgeld ???

Dat is hier nu de tweede meeting die probeert om inschrijvingsgeld te vragen aan deelnemende piloten!
Als ik dit goed begrijp wil ik hier toch stellen dat het tot op heden totaal ongebruikelijk is dat er aan piloten die deelnemen aan een meeting inschrijvingsgeld wordt gevraagd!
Bij wedstrijden ligt dat anders, maar hier gaat het over een meeting.
5 euro is niet veel, maar het gaat over het principe.

Heligroeten,

Nick

Ja, dat is ook precies mijn probleem.
Het is te gek om inschrijfgeld te vragen voor een meeting.
De meeste komen al van ver en zijn al zat aan benzine kwijt.
Gelukkig zijn de meeste meetings nog gewoon gratis........

Inschrijfgeld

He jongens,

Van de ene kant heb ik wel begrip voor jullie stelling. Laat ik echter even uitleggen waar we het inschrijfgeld voor gebruiken;

Bij 3 onafhankelijke helivliegers is het idee ontstaan om de meeting te organiseren vanuit het enthousiasme om "soortgenoten" bij elkaar te brengen en een dag te genieten van elkaars ervaringen en hobby. Om het aantrekkelijk te maken hebben we een gewilde vlieglokatie gezocht. De BLC was bereid om ons de faciliteiten te bieden, geheel belangeloos overigens. Wie het veld daar kent weet dat een dagje BLC altijd gezellig is. De extra faciliteiten moeten we echter zelf verzorgen (Dixie, zenderbewaking, EHBO, parkeerbegeleiding, fotograaf etc.). Ook proberen we enkele demo's te charteren die ook voor de deelnemers aantrekkelijk zijn. Nou gaan we die niet per uur betalen maar we komen er niet mee weg om hen zonder attentie naar huis te sturen. Daarom vragen we een eigen bijdrage voor die we overigens zelf ook gewoon betalen.

Nogmaals, ik heb begrip voor jullie standpunt maar als je b.v. naar een vliegshow gaat moet je de aangrenzende boer ook betalen om je auto te parkeren. Zo moet je dat een beetje zien.

Enfin, we gaan eens bekijken of we hier nog iets aan kunnen veranderen d.m.v. sponsoring of iets dergelijks. Het zou erg jammer zijn als het jullie ervan zou weerhouden om niet te komen.

Ik zou graag mijn mening hier op geven als het even kan.

Ik heb zelf een meeting ge organiseert "helimeeting 9 mei Genk."

Ik weet het kost geld en je moet het geld ergens van daan halen.
Wij hadden ook zendercontrole en een wc en koffie en een brandweer wagen die verplicht was voor de echte "MD-520 van de politie die langs is gekomen"

Net als Bonechopper vroeg ik ook geld voor deze organisatie want de affiches, enz... komen niet voor niets terug in de kassa.

Wij hebben dan ook reacties gekregen op het inschrijvingsgeld en toen dacht ik ook van ja ok het hoeft voor mij niet meer als ik alles zelf moet betalen.

Maar na een klein weekje zoeken had ik 3 goede sponsors gevonden. """Wie zoekt die vindt"""
Maar we deden het ook wel voor het goede doel.

En door deze personen konden we er toch een goede dag van maken. En de opbrengst van de koffie enz... zijn geheel naar het kinderkankerfonds gegaan. Dus m.a.w. doe iets voor het goede doel en je vindt zeker sponsors.

Maar wat je ook doet ik zal zeker proberen te komen.

:):):)

Bij de club in Dongen hebben we ook een helimeeting georganiseerd en een electromeeting,en er werd voor "deelname" een bedrag van 2,50 euro gevraagd,als onkosten vergoeding en dat was zelfs met consumptie erbij.

Nou kwam daar ook een hoop commentaar op ,dat het belachelijk was om voor een meeting geld te vragen,en er waren zelfs mensen die uit principe dus niet kwamen opdagen!
We geven allemaal een hoop geld uit aan de nieuwste modellen /apparatuur etc. maar 2,50 betalen om een gezellig dagje te hebben is dan ineens een groot probleem.
Persoonlijk vind ik dat een beetje raar...

Groeten,
Marcel

Jetdemo Gerald Rutten

Gerald Rutten heeft toegezegd om de 13e een demo te verzorgen met één van z'n jets. Kan het programma mooi breken en is altijd indrukwekkend om naar te kijken.

Is er deze dag een vast uurschema?

Of is het gelijk op alle meetings een beetje allemaal samen afspreken en rekening houden met elkaar.

grtz

Back