jeti Duplex en FX-18

jan brilman

Forum veteraan
Dag,

jan gaat 2.4!

Wie weet hoe je (ik ga het niet zelf doen :nooo:) dit

full

hier

full

netjes in friemelt. :confused:

Hoe/wat/waar moet dat aangesloten worden? :confused:

Of: waar kan ik de relevante informatie vinden?

Dank.

jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
In een ander draadje heb ik dit al eens gepost.

de fx18 heeft als 1 van de weinige zenders een stekker waar je zo een servo kabel op kan schuiven dus geen print banen doorbreken of op de print solderen enkel stekkertje knijpen op de moduul.

de rode draad is +
de zwarte is -
en de witte is het ppm signaal
allen direct aan tesluiten op de hackmoduul.

full
[/QUOTE]

Laatst bewerkt door een moderator:
Droopy, verbeter me als ik het verkeerd zie maar als je zo de 2,4GHz module aansluit zal de originele zender (35MHz of 40MHz) ook blijven werken. Je kan dan wel het kristal eruit trekken maar dan nog blijft die zender stroom gebruiken. Dat is niet veel maar toch....
In de beschrijving van de ombouwset worden de voedingsdraden doorgeknipt en gebruikt om de 2,4GHz module van energie te voorzien.

Zo, terug van een weekje buitenland.

Nogmaals bedankt, Ernst ook, ik neem aan dat het nu goed gaat komen.

(Had eigenlijk verwacht dat Corrien er misschien ook iets over zou melden, maar blijkbaar deugt het zo en is dat niet nodig.)

jan.

Oops, er wordt dus verwacht, dat ik altijd commentaar lever als e.e.a. niet deugt? In dat geval heb ik hier op het forum nog heel wat te lezen en vervolgens te posten! :neutral: ;)

Zoals het door Jeti wordt beschreven in de posting van gdw 1963 moet het. Je hebt dan alleen het nadeel, dat het leraar-leerling systeem niet meer functioneert.

In de verwijzing van droopy 0025 wordt de signaaldraad aangesloten op de l/s steker. Dit betekent, dat er een weerstandje van 47 kΩ is tussengevoegd en er dus een minder 'hard' signaal wordt aangeleverd. Vermoedelijk werkt het dan nog steeds, maar bij Jeti heeft men niet voor niets de herkomst van het signaal opgezocht. Ik ken weliswaar het ingangscircuit van het Jeti module niet, maar ik heb meer vertrouwen in Jeti dan in een doe-het-zelver.

Daarnaast zou ik geen stekers gebruiken, maar de draden solderen en dan plus en min op de plaats, die Jeti voorschrijft. Er zit dan geen diode in het voedingscircuit van het 2,4 GHz module, wat eveneens onwenselijk is. Servostekers passen trouwens ook niet fatsoenlijk op de witte stekertjes, die op de print zitten.

Tenslotte: het 35 MHz hf-deel neemt circa 1 mA aan stroom op als het kristal verwijderd is. Dit is natuurlijk geen bezwaar.

Welnu, duurt bij mij altijd wat langer dan bij anderen, maar goed.

Een goede en zeer ervaren vriend heeft eea. er in gebouwd, en het werkt, in zoverre . . . :(

Het binden lukt, de zender maakt contact met de ontvanger, het retoursignaal is ook okay, maar: een aangesloten servo beweegt niet.

Iemand enig idee?

Helaas kan ik het verhaal van Jeti zoals gepost door gdw 1963 niet terugvinden . . .

jan.

Let op!! Als je van PCM overschakelt naar PPM moet je de zender uitzetten en weer aanzetten. Pas bij het weer aanzetten zal hij overschakelen naar PPM.

Sorry, iets te cryptisch. :oops:

Ja, we hebben omgeschakeld van PCM naar PPM; uit- en weer aan-gedaan: noppes nada niets . . . :(

Het raadsel blijft voortbestaan.

Corrien, misschien heb je binnenkort wel post (en het past niet door de brievenbus).

jan.

weet je zeker dat je de ontvanger ziet

Ja, ik zie hem, ik ben niet blind (vliegt ook zo lastig . . . ). ;)

En ja, de zender ziet (herkent) hem ook (maakt de ervaringsdeskundige uit de piepjes op).

Hij heeft een Jeti-box; leek ook allemaal goed.

Signaal afgeluisterd etc.: doesn't have a clue. :confused:

jan.

Laatst bewerkt:
het lijkt erop dat je PPM signaal niet door komt.

heb je de beschikking over een osciloscoop?

waar heb je het signaal in de zender afgetapt voor de jeti module

Nee, ik heb geen oscilloscoop.

Maar ik vermoed dat jij wel de goeie kant op denkt. :)

Lijkt me toch een gevalletje voor Corrien. :cool:

jan.

Back