Oops, er wordt dus verwacht, dat ik altijd commentaar lever als e.e.a. niet deugt? In dat geval heb ik hier op het forum nog heel wat te lezen en vervolgens te posten! :neutral:
Zoals het door Jeti wordt beschreven in de posting van gdw 1963 moet het. Je hebt dan alleen het nadeel, dat het leraar-leerling systeem niet meer functioneert.
In de verwijzing van droopy 0025 wordt de signaaldraad aangesloten op de l/s steker. Dit betekent, dat er een weerstandje van 47 kΩ is tussengevoegd en er dus een minder 'hard' signaal wordt aangeleverd. Vermoedelijk werkt het dan nog steeds, maar bij Jeti heeft men niet voor niets de herkomst van het signaal opgezocht. Ik ken weliswaar het ingangscircuit van het Jeti module niet, maar ik heb meer vertrouwen in Jeti dan in een doe-het-zelver.
Daarnaast zou ik geen stekers gebruiken, maar de draden solderen en dan plus en min op de plaats, die Jeti voorschrijft. Er zit dan geen diode in het voedingscircuit van het 2,4 GHz module, wat eveneens onwenselijk is. Servostekers passen trouwens ook niet fatsoenlijk op de witte stekertjes, die op de print zitten.
Tenslotte: het 35 MHz hf-deel neemt circa 1 mA aan stroom op als het kristal verwijderd is. Dit is natuurlijk geen bezwaar.