Joesters rovan 5t.

Dan moet je nog een goede zender erbij kopen, omdat de standaard zender gewoon pruttel is, kom je alsnog op de genoemde 1400 euro.

Bij deze zit al een 2.4GHz zenderset, dus ....

Maar, zoals altijd bij dit soort discussies: iedereen heeft een mening! ;)

Voor mij persoonlijk (en ik heb een originele 5T) wist ik nu wel welke te kopen: de rovan.

1e kun je krijgen met een blanco kap (inmiddels de 5T ook, als ik het goed heb)
2e ruim de helft goedkoper
3e als ze echt zo slecht zijn, zouden er dan zoveel positieve reacties zijn?
4e ook the Pitstopshop probeert ze uit, dus misschien straks ook via de normale handel te koop

In ieder geval: gefeliciteerd met je aankoop!

Ik heb ook niks tegen klonen. Net of een originele HPI zo goed is recht uit de doos.

Als je niet eerst de helft van de onderdelen vervangt door 'upgrades' komen de onderdelen je ook rond je oren vliegen na een paar uurtjes rijden.

scot ckkr een goed idee die vuilnes zak maar je moet natuurlijk wel een hpi baja hebben om in de sneeuw te bashe :p mvg beetle king

Ik heb ook niks tegen klonen. Net of een originele HPI zo goed is recht uit de doos.

Als je niet eerst de helft van de onderdelen vervangt door 'upgrades' komen de onderdelen je ook rond je oren vliegen na een paar uurtjes rijden.

Nou daar zit wel een kern van waarheid in ja.
Het is niet zo dat alles gelijk afbreekt enzo maar het is wel wat zwakker als het origineel.
Maargoed dat merk je weer alleen met een redelijk extreme rijstijl.
Het is ook een van de redenen waarom ik een kloon gekocht heb, ik ga toch het meeste upgraden.

waarom rij je steeds zonder kap? ,de kloonkap te zwak, of komen de wielen tegen de kap?
ga nu niet zeggen ivm de sneeuw..:confused:

Omdat ie nog bij de airbrusher ligt.
Helaas ligt ie daar nu al een maand ofzo(als het niet langer is) maarja hij heeft eerder ook al een kap voor me gedaan, dus het komt wel af.
Maar het duurt even wat langer omdat ie met een verbouwing zit en er is nog 1 kap voor mij aan.

Nou daar zit wel een kern van waarheid in ja.
Het is niet zo dat alles gelijk afbreekt enzo maar het is wel wat zwakker als het origineel.
Maargoed dat merk je weer alleen met een redelijk extreme rijstijl.
Het is ook een van de redenen waarom ik een kloon gekocht heb, ik ga toch het meeste upgraden.

Dus als ik het goed begrijp kun je best zo'n rovan kopen als je een rustige rijder bent. En de HPI onderdelen passen hier ook op ??? Want ik zie dit eigenlijk als een heel goed alternatief om een Rovan te kopen en tzt om te bouwen naar HPI. Wat ze in de onroad ook deden met de Carson C5 die ze ombouwenden naar een FG Sportsline.

en wat is er met de orgineele kap gebeurt?

Ehm dat is de originele 1ste kap, je kan bij de rovan bij bestelling uit 4 kleuren en een blanke kap kiezen.
Ik heb de blanke gekozen.

@schots,
Hangt natuurlijk af van wat jij rustig noemt maar hoger dan 1.60 kom ik niet met springen.
Ombouwen naar hpi vind ik persoonlijk niet zo'n goed idee, zet er dan gewoon gelijk upgrades op van turtle racing en dergelijke.
Alle hpi onderdelen passen er trouwens wel op.
Mijn draagarmen ga ik bijvoorbeeld deze lente vervangen door FLM extendend arms(die maken de hele auto 2 inches ongeveer 5 cm breder).
Verder is er al een tgn track pipe onderweg uit america en staan een turtle hd clutch system met elcon koppeling ook op het verlanglijstje.

Ohhw trouwens de rovans zijn niet meer te koop via ebay(de onderdelen en alles wel)omdat hpi zat zeiken bij ebay, maar Luo(de chinees waarvan ik mijn 5t heb) heeft nu een eigen site:http://www.repage7.de/member/yongs-oase

Laatst bewerkt:
tja heb ik ook gedaan nieuw blok en andere servo's en die zwake punten heb je egt een goede auto voor weinig geld

maarja ombouwen naar hpi kan niet dan zou je alles moeten vervangen

Dat is wel grappig eigenlijk, want de servo's vind ik weer een pluspunt bij de rovans!
De stuurservo is erg snel en erg sterk. De gasservo is dan wel weer gewoon doorsnee maar absoluut niet slecht.
En blokje verbaaste me nog wel met prestaties, met dat standaard zilveren x-can cloon uitlaatje heb ik al hier en daar een wheely.
Over de levensduur van het blokje ben ik weer wat minder positief want ik denk niet dat ie zo lang meegaat omdat alle kloon blokjes tot nu toe maximaal 20 liter gelopen hebben.

Met rustig bedoelde ik eigenlijk gewoon beetje raggen in een manegebak tot de tank leeg is. En als je zin hebt kun je over een helling spring je ca 1 meter hoog.

Zoals ik al zei m'n zwager heeft een orginele hpi baja en dat motortje overleed al na 3 liter dus het zegt allemaal niks. Je moet net geluk hebben. En me zwagertje heeft altijd pech dat het tegenzit.

Ooohw ja zo'n manege bak moet geen probleem zijn.
Trouwens een advies als je een baja koopt(hpi of kloon dat maakt niet uit) check dan altijd even het diff op olie. In die van mij zat wel wat hier en daar maar lang niet genoeg. Dit komt ook voor bij de orignele hpi's trouwens.

Zooo, even wat piccies van de kap gemaakt:
IMG_1427.jpg

IMG_1428.jpg

IMG_1429.jpg

IMG_1430.jpg

IMG_1431.jpg

IMG_1432.jpg

Zelf vind hem erg mooi.

ah hij zoekt Bounties, nou ik heb er hier nog genoeg ik vindt ze zelf niet zo lekker met die cocos(ofzo) erin.
Dus als hij er nog wat zoekt...

mooi spuitwerk, jong
Heb je al wat hpi parts er op zitten?

tja heb ik ook gedaan nieuw blok en andere servo's en die zwake punten heb je egt een goede auto voor weinig geld

maarja ombouwen naar hpi kan niet dan zou je alles moeten vervangen

noem je dat weinig:eek: kloon kocht je voor 650 dan een 4 bouts zenoah en andere onderdelen dan zit je al op de prijs van een echte ss, dus echt goede auto voor weinig geld zou ik het niet noemen in jou geval...

kappie ziet er vet uit joester, hopen dat alles heel blijft en je hebt een leuk wagentje voor vrij weinig, ben opzich ook wel benieuwd hoe de kwaliteit verder is maar dat lezen we wel in je topic:mrgreen:

Back