Knight Hauler B-double 'ice-road edition'

Ziet er al goed uit en de plannen klinken ook goed.
Kzou er zelf nog een as bij doen, hou wel van hoop wielen ;)
Ben zeer benieuwd naar de vorderingen

dat gaat een mooie combinatie worden

hier in belgië zijn ze ook gestart met ice road truckers , we zijn nu aan het seizoen dat ze over de zee rijden alex ligt juist in het ziekenhuis

Allemaal alvast bedankt voor de complimenten en adviezen.
@jordi: hmmmm, een roadtrain heb ik nog niet. LZV en B-double wel al. hmmmmmmmmm.....volgende project. hahahaha
Bigbags is wel een leuek lading. maar eens over nadenken.

@Piet: persoonlijk vindt ik lange en grote trucks mooier dan normale. Vooral om er me te manouvreren.

@bartje85: tweede seizoen heb ik ook al thuis op dvd. Moet eerlijk bekennen: vond het eerste seizoen beter. Mooiere trucks !!!!! hahahaha

We gaan weer verder zoeken naa nog een flatbed. ALs test ga ik dit weekend mijn koeloplegger EN aanhangwagen er eens achterhangen. kijken hoe dat volgt hahahaha

GreeZz Sjon

Kijk je ook naar American Loggers op Discovery?
Die trailers zijn ook bruut om te zien, daar ligt altijd wel een bundeltje hout op.
(meter breder, meter hoger)
Die maken ook gebruik van B-double.

Kijk je ook naar American Loggers op Discovery?
Die trailers zijn ook bruut om te zien, daar ligt altijd wel een bundeltje hout op.
(meter breder, meter hoger)
Die maken ook gebruik van B-double.

Ja, die serie bekijk ik ook regelmatig. Discovery, History channel en National Geographic zijn mijn favoriete zenders...... alleen niet van mijn vrouw. hahahaha

Sjon

ff testen

Foto-WUNXBMQN.jpg

voor de grap mijn LZV er eens achter gehangen. Helaas is het niet mogelijk om zo te rijden (zonder te sleutelen) Ik heb de kingpin van de koeloplegger naar achter verplaatst om een realistischer beeld te krijgen met de scania. Hierdoor is de uitzwaai van de kop groter als standaard. Kan eventueel de kingpin wel verplaatsen maar ach.... het hoort er ook niet achter. hahaha
De schotel had ook verder naar achteren gekund, maar ja dan past de tweede flatbed er weer niet mooi achter. (die ik nog aan het zoeken ben....)

Desalniettemin een leuke foto toch....

GreeZz Sjon

B-train

Hallo Sjon

Om een b-train te zien hoef je alleen maar naar Hank's Truck Pictures Web Site te gaan.Klik op find all the pages updated the last seven days ga naar lunchtime en daar komen honderden foto's tevoorschijn van allerlei trucks waaronder ook b-trains.

20090720_dsc_2371.jpg

20090720_dsc_2413.jpg

Hier alvast twee foto's van die site.
Ik zou (als ik jou was) zeker een derde as plaatsen onder de voorste trailer kijk maar naar de foto's ziet er beter uit toch?

Mvg Opa Wil

Hoi Wil,

Deze site is mij bekend. Zit er heel vaak op gewoon wat foto's kijken. zo ben ik eigenlijk ook op het idee van een B-double gekomen.
Ik zal eerst een tweede flatbed zien te kopen, ga daarna opzoek naar een derde as.

Sjon

Wie o wie kan mij helpen, ik zoek eigenlijk een printje van een pakje sigaretten, lectuur etc etc om mijn interieur "op te vrolijken" in maat 1:Tam. Wie heeft zo iets liggen of heeft tips hoe het een en't andere te maken.

Sjon

Sjon,

misschien is dit wat voor het geval je nog eens printjes zoekt.
Hier is de link Jim's Printable Minis En dan moet je gaan voor de 1" schaal 1:12 gaan.

Groet Henk.

Sjon,

Als je een keer in groningen bent zou je even Bij Krikke kunnen kijken, deze hebben naast een modelbouwzaak ook een poppenhuis winkel.... laat dat nu 1/12 zijn....

Groeten Robert

Update:
Flatbed gekocht, helaas net te laat aangekomen voor de meeting 22 augustus j.l. in Oudega. Maar goed, mocht de pret niet drukken.

Een paar avondjes sleutelen en de trailer is alweer klaar. Schotel op goede hoogte en afstand vast gezet en voila... een B-double.
Ik zal zsm een foto plaatsen.

GreeZz Sjon

Update:
Flatbed gekocht, helaas net te laat aangekomen voor de meeting 22 augustus j.l. in Oudega. Maar goed, mocht de pret niet drukken.

Een paar avondjes sleutelen en de trailer is alweer klaar. Schotel op goede hoogte en afstand vast gezet en voila... een B-double.
Ik zal zsm een foto plaatsen.

GreeZz Sjon

mooi optijd voor de meeting in t'zand!!!

Nog een paar shots

Bij deze wil ik julli enog een paar foto's tonen van mijn B-double, nu echter 'gereed' (zover iets dan maar gereed kan zijn....)

Als laatste heb ik een derde as onder de eerste oplegger gehangen. Dit oogt nu vele malen beter !! Ben benieuwd hoe de hele combinatie rijdt, we zullen hetwel zien in't Zand!! Daar maakt de B-double zijn debuut.... ;)

Hie de foto's"(commentaar is altijd welkom !!)

Foto-OEKNXYTP.jpg

Foto-UTR6UQ4J.jpg

Foto-J7BHBFNC.jpg

Zoals jullie zien is hij geladen en wel!!

GreeZz Sjon

Hoi Sjon,

Ziet er goed uit.........
Op deze manier toont hij meteen realistischer en net even meer.

M.vr.gr.

Jan

Back