Koppeling Robbe Schluter Junior 50 II

Ok,
Wat je kunt doen is vast aan de verkoper vragen of hij de heli wil verzenden naar Nederland.
In zijn advertentie vermeld hij namelijk dat zijn voorkeur uitgaat naar het ophalen/of verzending in Duitsland.
Vast een beetje bekend worden met de verkoper kan nooit kwaad.
Succes!

Grt,
Eric.

Misschien,
Misschien het zelfde als de Junior I, of deze hetzelfde is als van de Junior II?
Wie het weet mag het zeggen :0)

Helaas, de verkoper wil niet buiten duitsland verzenden.

De koppeling van de junior is niet hetzelfde als die van de miniboy. Die heb ik namelijk gloednieuw in de kast liggen..

Ok dan,
Nog even geduld hebben, deze heli's komen echt geregeld "langs" op ebay.
Ik help je zoeken.
En of er verschil zit in de koppeling van een Junior I of II?

Ik weet dat er twee soorten zijn. Eentje met 2 schoenen en een later gemodificeerde met 3 schoenen. Ik heb er eentje met 2 schoenen.

Er staan momenteel 2 mechanieken op de Duitse Ebay. En eentje dus hier in Emmeloord.. Van de ene in Duitsland met de Bell 222 romp daar baal ik wel stevig van.. :(

Vandaag was het eindelijk zo ver! Het pakketje uit Engeland is er! En de nieuwe clutch zit alweer op de vertrouwde plek in de heli. Motor hangt er ook al weer in. Morgen de rest afbouwen en weer terugzetten in de romp!

Mocht je die onderdelen naar een adres in Duitsland gestuurd willen hebben dan kunnen wij daar voor zorgen.
Weinig verzend kosten en Wil en ik komen wel weer buurten in Oldeberkoop en nemen de spullen mee.
Laat het mij maar weten.
Gr.Wim

Laatst bewerkt:
Merlijn, er staat me heel vaag iets van bij, dat je bij die Schlüters, de motor héél goed moet uitlijnen onder de koppeling, anders heb je straks weer hetzelfde probleem.

Dit omdat de koppeling niet op de motor-as zit, en de motor er dus scheef onder kan komen te staan.

Groet, Bert

Hoi Bert,

In de praktijk valt dit heel erg mee en is het redelijk spelingvrij. Maar alles loop ik vandaag met een voelermaat nog even na. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Zag dat je baby Bo weer vliegwaardig is, voorzichtig aan he ;)

Het gaat er niet om of de koppeling en het vliegwiel planparallel staan, dat kan niet heel veel kwaad. Het gaat er om dat de koppeling en de krukas in een lijn liggen, anders gaan de drijfpennen van het vliegwiel bij iedere omwenteling tegen de gaten in de koppeling slaan, wat waarschijnlijk de oorzaak is geweest van het breken van de vorige koppeling.....

Is vermoedelijk ook de reden van die upgrade: drie schoenen, drie gaten, drie pennen, en dat lijnt wat makkelijker uit....

Groet, Bert

De heli ligt alweer uit elkaar Bert, morgen weer een poging op het veld. Hopelijk met wat minder wind dan vandaag!

Echt klote van je baby Bo vandaag... :( Ben je er nog mee bezig geweest?

Zie je morgen kerel!

Heb een kop en een as besteld, en verder issie gewoon minder mooi nu, maar tot nog toe zie ik geen onoverkomelijke schade.

Ik denk dat met nieuwe kop en as, en een of twee uurtjes werk, hij wel weer vliegt, en dan maar met een dikke scheur in de staart:onweer:.

Ben er verder nog niet mee bezig geweest (ook nog niet echt met de Bell 47, heeft toch geen zin, moet eerst Ferriet ringen kopen)

Het lijkt wel of er een vloek op die HeliArtist rompjes rust: Ik bedoel maar, je hebt hem zelf zien vliegen..... en je hebt ook gezien hoe hij naar beneden kwam....

Wie weet zag hij er gewoon nog te mooi uit, en dan weet je gelijk waarom ik weinig aandacht aan afwerking besteed:p

Groet, Bert

Kleine update:

De heli heeft na een paar kleine issues met de motor ( o.a. lagers vervangen met de deskundige hulp van Brutus ) eindelijk afgelopen weekend weer gevlogen!!

Dat gaf een zeer goed gevoel om de heli na 4 maand weer te hebben zien vliegen. Nu gaat de heli nog een keer uit de romp, alles nalopen en nog wat kleine dingetjes doen. Het is is immers winter tijd.

Maar ze vliegt weer!! :celebrate:

junior 50

ik zoek een 2 pinnige koppeling (oud model) + het gedeelte daarboven dwz: het tandwieltje en as.
ik ben bezig met restaureren van deze helicopter. hij heeft nog nooit gevlogen.
ik mis bovenstaande onderdelen.
wie kan me helpen met informatie of de onderdelen?

Back