Kranich III op grootmoeders wijze.

Stilaan raakt het project zijn einde.

upload_2019-3-21_12-32-3.jpeg


Servo's aangebracht.
De ergonomie van de hardware in acht genomen.

upload_2019-3-21_12-33-29.jpeg


Overal waar nodig worden velcro's aangebracht.
o.a. op de loden repen.
Ook velcro waar batterij en ontvanger geplaatst worden.

upload_2019-3-21_12-36-21.jpeg


Deze schroeven worden in de vleugelwortel aangebracht om bij montage de vleugels aan romp te bevestigen.
Het betreft schroeven waar ik een rondel aan gebraseerd heb.

upload_2019-3-21_12-39-22.jpeg


Eens alles gemonteerd en de verschillende functies getest.
Enkele details moeten bij nader toezien nog bijgesteld worden.
 

Bijlagen

  • upload_2019-3-21_12-40-40.jpeg
    upload_2019-3-21_12-40-40.jpeg
    157,3 KB · Weergaven: 220
Heb je 'm al 'vermeten'?

Afstand vleugeltippen - stabilotippen?

Is vast dik voor mekaar . . .


jan.

Ik ben bezig met de controle en finale afstelling.
Dit doe ik zonder haast.
Heb al enkele anomalie kunnen wegwerken.
Er zat een storing op mijn radio (MC 16 Graupner).
Heb de 40 mhz configuratie moeten vervangen door een 35 mhz (MC12 Graupner) configuratie.
Nog een nieuwe batterij er in.
Ik vermijd elk risico.
Het heeft geen zin van wanneer je project bijna klaar is de laatste meters gelijk een gek naar het terrein te sprinten.
Daarom blijf ik olympisch kalm en neem ik de tijd om alles rustig te checken.
Ik heb hem gewogen en kom aan 3700 gr.
Er zit in die 3700gr 500gr extra stevigheid.
Dit resulteert in een vleugelbelasting van 50 gr/dm2.
Wat een redelijke waarde is.
Had ik hem nauwgezet volgens de werktekening gebouwd dan was hij wel iets lichter.
Nu het gewijzigde profiel verdraagt die 50gr /dm2.
Kan geen probleem zijn.
 
Back
Top