Laat ons je heli zien!

Hallo,
Hier een foto van mijn heliverzameling.

full
.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het heeft eventjes geduurd, maar ik heb foto's
icon_razz.gif

Ik heb uit het buitenland een aluminium kop besteld, en die zit nu op m'n helikopter.
Ziet er heel mooi uit en nu maar gauw meerdere dingen aan m'n heli aanpassen
icon_cool.gif

SONIX Quality
P2070369.jpg

P2070375.jpg

P2070374.jpg

gr. leroy

full
even kijken of dit werkt,leuk dit is mijn eerste 'zelf gebouwde' raptor 50
full

nog eentje
full

en de BMI als leerheli,daar ik nog nooit gevlogen had en zoals je ziet staat hij een beetje in raparatie

heli's

hier 2 foto's van onze heli's waar we afgelopen zaterdag mee hebben gevlogen in assen.
Trex 700E en Trex 500fbl zijn van mij,
Trex 600E van mijn broertje (gommel)
en de 3 logo's van Aldert (aaalie)

zaterdag2.jpg

zaterdag.jpg

Toen ik dit topic las dacht ik; Ik moet nog ergens een mooie Titan foto hebben... Het was ff spitten, maar...

titan.jpg

Beste. Veldje. Ooit.

Laatst bewerkt:
nog een paar helis

full
echt vet mooi al die helis hier
heb er zelf ook een paar

Heb vandaag na 5 jaar onbruik mijn Robbe (Schluter) Ornith weer eens opgestart. Ik heb hem in 2004 na eerst heel veel op een PC simulator te hebben geoefend bij Quartel gekocht en indertijd na drie 'live' lessen te hebben gehad nog een keer of 8 mee gevlogen. Toen een keer in een bocht naar me toe (op een afstand van zo'n 40 meter bij me vandaan, hoogte 15m) volledig de controle kwijtgeraakt en toen smakte de heli tegen de grond. Na alles weer zelf gerepareerd (hoofdas,rotorbladen, uitlaat, staartrotor bladen en -as, en nog wat zaken)te hebben en afgesteld heb ik er nog 2 of 3 keer mee gevlogen.
De laatste keer merkte ik dat de motor uit zichzelf steeds harder ging lopen, precies zoals wanneer je de brandstof afknijpt en vlak voordat hij dan afslaat. Nou heb ik altijd een snelvulnippel gemonteerd gehad, en ik vermoed dat de motor via dat nippeltje valse lucht aanzuigt en dan sterft door het arme mengsel. Is dat een plausibel verhaal?
Terug naar vandaag. Ik heb beneden in onze parkeergarage de motor weer eens gestart nadat ik in de afgelopen alle accu's weer goed had opgeladen (zender, ontvanger, gloeiplugaccu, accu van de electr.starter). Ook moest ik mij na al die jaren weer echt verdiepen in de zender (Futaba FX-18 ) en alle extra switches en schuifjes die ik er indertijd allemaal op had gezet t.b.v. extra funktie's zoals autorotatie, idle-up, throttle cut-off, gyro instelling etc.
Hoe dan ook, de motor startte vrijwel meteen, ik had gelukkig het trucje onthouden om de heli op z'n kant te houden met de uitlaatpoort naar beneden om hydro-lock van de zuiger tegen te gaan. Na even met de gloeiplug aangekoppeld warmgedraaid te hebben heb ik die ontkoppeld en toen sloeg hij af. Weer gestart, en met iets hogere toeren losgekoppeld en toen bleef hij mooi lopen. Het viel me wel op dat het mengsel erg rijk stond, kwam een hoop olie uit de uitlaat spetteren. Beter te rijk dan te arm toch? Toen daar onderin de garage (grote ruimte hoor, geen auto's maar wel een laag plafond) de hele boel goed op toeren gebracht (wat een onwaarschijnlijk geweld, wat een energie zit er dan in die roterende delen!!) en toen ik bijna zover was om hem even 'op te pakken' in een lage hover ging de motor weer harder lopen en sloeg toen af.
Toen heb ik de boel maar weer ingepakt met trillende handen en knieen, vond het toch wel spannend allemaal. Binnenkort maar even dat snelvulventiel by-passen en een open veldje opzoeken....
Gr. Mick

Laatst bewerkt:
Budgie mijn heli nagebouwd van de tekenfilm.
De kids vinden het geweldig als je er ergens mee komt.
Vario skyfox

herschaaldekopievanimg0b.jpg

Laatst bewerkt:
Nou, ik heb zelf geen heli. Maar ik airbrush de kappen voor mijn zwager.
Hier een voorbeeldje. Ik moet nog foto's maken van de complete helicopter.

IMG_7212.jpg

IMG_7213.jpg

IMG_7214.jpg

Vooruit dan maar, ik had toch tijd over:

heli2.jpg

heli3.jpg

De deze vind ik zo mooi omdat je hier werkelijk ziet dat die flybar ook wat doet!:-D
heli4.jpg

Mijn Align Trex 600e
4551215221_5c557bb46a_o.jpg

HZ8V0487fs.jpg

Foto: Tha-Z (Z900)

En m'n tweede trots: de Mikado Logo10
HZ8V0524-1.jpg

HZ8V2984.jpg

Laatst bewerkt:
T2M HM5-10pro

Hallo,

sinds vandaag in het bezit van deze heli. Het is mijn eerste chopper gekocht in Zwolle bij Quartel.

helicopter025.jpg

helicopter026.jpg

Nog meer mensen die met deze heli vliegen? tips en ervaringen zijn welkom aangezien ik nieuw ben ik rc-heli-land

Groeten

Belt cp v2

Sinds enkele weken eigenaar van :

IMG_4410.JPG

Heel wat minder dan de foto's die ik hier zie, maar ge moet ergens beginnen hé :cool:

Met te crashen bijvoorbeeld :p

Back