Een 3 mm spanstiftje...dat is voldoende.
De cabane struts zijn bijna gefikst..
Alle 4 waren ze aan de rompzijde gescheurd en de brokstukken cq gespleten uiteinden met 2 K lijm weer gerepareerd. Vervolgens de ontbrekende houtsplinter gleufjes opgevuld met 2K plamuur.
Toen de bekleding er weer om gewikkeld muv de laatste 2 cm. Dan een stukje omwikkeld met carbon roving/epoxy en dat zwart geschilderd...nu moeten de uiteinden nog wat geplamuurd en geschilderd worden waardoor het wat opliggend wordt en dan zou je zweren dat er een metalen sok om het uiteinde zit..
Ondertussen de tijd "gedood" met de motor (want die is nu aan de beurt om weer ingebouwd te worden). De inlaattrechter er weer aan gelijmd en een nieuw messing gesoldeerd gashandeltje gemaakt want de oude er op geperste kunststof was iets gescheurd. ( ja...we inspecteren gelijk alles nauwgezet...

)
Er zaten 2 assen in het doossie..een holle as en hééél krom ( zal de meest recente zijn..?) en een massieve die een fractie krom was. Die op de draaibank gezet met het propflens einde in de spantang en ...een tikkie op de juiste plek en het was weer spatzuiver.
Ralf..bij ontvangst van de kist had ik al een opmerking geplaatst over de trekkracht borging van de propflens/as...beter gezegd het ontbreken er van.
De as kan niet naar voren vanwege de achterste inlegspie (in een gesloten sleufje) die tegen het achterste kogellager drukt maar...de propflens zou wel van de as kunnen schuiven. Die is "geborgd" met twee M3 boutjes die bovenop de voorste spie drukken. Dus nix axiale borging...
Daarom..heel eenvoudig een gat langs de flens geboord en er een 3 mm spanstift in gezet, dat is al voldoende. De as wordt daardoor in principe niet zwakker want het aangrijpingspunt voor eventueel knikken zit dichter naar het kogellager.... daar waar de propflens begint...
Uiteraard komt er een kleine uitsparing in de achterkant van de prop zodat deze ondanks de spanstift weer mooi tegen de flens ligt.
Nog een vraagje...ik zag ergens in je verslag dat je onder de motor een bakje had gemaakt voor de accu's...van dat bakje is niets van terug te vinden..wel wat ongeschilderde plekken aan de binnenkanten van de rompzijkanten daar waar het gezeten heeft. Had je dat later weer verwijdert vanwege het lichtere stabilo en de accu's ergens anders ( meer richting de cockpit) gezet?