Sea-trials
Ik had gehoopt deze week de Goose in de lucht te hebben maar de weersomstandigheden laten dat helaas niet toe. Wel heb ik vandaag de sea trials kunnen doen.
Ik ben naar een beschut stukje langs de brielse maas gegaan. De wind kwam vanaf het land en de bomen langs het water gaven genoeg dekking. Aangekomen op locatie het model in elkaar gezet en even een drijftest gedaan. Hier zonder cockpitkap zodat ik de romp op lekken kon controleren.
Hierna het model aan de waterkant gezet en even van het aangezicht genoten. Nadat ik mijn zenuwen onder controle had (
en dit is nog niet eens de maiden) heb ik het langzaan het ''gas'' geopend and het model het water ingereden , nadat ik een stukje het water in was werd het landingsgestel ingetrokken ( dit is LEUK

).
Vervolgens even wat rond getaxiëd om aan het model te wennen en daarna wat meer snelheid er in. Het model komt net als de echte helemaal met zijn neus omhoog als hij op step komt , echt een geweldig gezicht. Na wat rondvaren weer naar de waterkant en het landingsgestel neer gelaten. Ik heb geprobeerd het water uit te taxiën maar helaas groeven de wielen in de zeer zachte bodem.
Ik tevreden over het model tot nu toe. Ondanks het totaalgewicht van 4800 gram voelt het model zeer licht. Maar de eerste vlucht zal daar meer over los laten natuurlijk.
Mijn zoon Lucas heeft foto's gemaakt en ik heb gefilmd met de mobius op mijn pet.
Binnekort de maiden hoop ik . . .
Bart