Lasercut Grumman Goose prototype

Schijnt zaterdagochtend bij jou minder te waaien...........
Mocht het zo zijn dan kom ik jouw kant op met de empire ! :zon:

Ik houd het mee in de gaten .......

Tot kijk Paul

Bedankt heren !

@ Paul , we houden even contact. Zou mooi zijn als het Zaterdag mooi weer is.

@ Peet , zie bovenstaande. ( is je Polaris al klaar ? ;) )

Mvg,

Bart

Bart

De polaris is nog niet klaar.
We zijn in huis bezig met verven enzo.
Als ik nu de schuur induik met de mededeling dat ik een vliegtuigje ga plakken heb ik een kleine 5 minuten ruzie (dat is ongeveer de tijd die mijn vrouw nodig heeft om mijn linkerbal eraf te schroeven en mijn koffer de tuin in te gooien :rolleyes:).
Dat is het niet waard :mrgreen:.
Zie je zaterdag dan , als de omstandigheden goed zijn.

MVG Peet

Sea-trials

Ik had gehoopt deze week de Goose in de lucht te hebben maar de weersomstandigheden laten dat helaas niet toe. Wel heb ik vandaag de sea trials kunnen doen.
Ik ben naar een beschut stukje langs de brielse maas gegaan. De wind kwam vanaf het land en de bomen langs het water gaven genoeg dekking. Aangekomen op locatie het model in elkaar gezet en even een drijftest gedaan. Hier zonder cockpitkap zodat ik de romp op lekken kon controleren.

1_1500x1124.jpg

2_1500x1127.jpg

Hierna het model aan de waterkant gezet en even van het aangezicht genoten. Nadat ik mijn zenuwen onder controle had (en dit is nog niet eens de maiden) heb ik het langzaan het ''gas'' geopend and het model het water ingereden , nadat ik een stukje het water in was werd het landingsgestel ingetrokken ( dit is LEUK :) ).

3_1500x1125.jpg

4_1500x1126.jpg

5_1500x1125.jpg

6_1500x1126.jpg

Vervolgens even wat rond getaxiëd om aan het model te wennen en daarna wat meer snelheid er in. Het model komt net als de echte helemaal met zijn neus omhoog als hij op step komt , echt een geweldig gezicht. Na wat rondvaren weer naar de waterkant en het landingsgestel neer gelaten. Ik heb geprobeerd het water uit te taxiën maar helaas groeven de wielen in de zeer zachte bodem.

7_1500x1125.jpg

8_1500x1124.jpg

9_1500x1124.jpg

10_1500x1126.jpg

11_1500x1124.jpg

13_1500x1125.jpg

14_1500x1125.jpg

12_1500x1126.jpg

Ik tevreden over het model tot nu toe. Ondanks het totaalgewicht van 4800 gram voelt het model zeer licht. Maar de eerste vlucht zal daar meer over los laten natuurlijk.
Mijn zoon Lucas heeft foto's gemaakt en ik heb gefilmd met de mobius op mijn pet.

Binnekort de maiden hoop ik . . .

Bart

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij was al bijna los........
Lekker gevoel geeft dat die eerste taxi testen :rolleyes:

Heb de windverwachtingen bestudeerd, maar zaterdag wordt het niks.
Ik heb inmiddels maar wat anders geplanned.

groeten Paul

Erg mooi! Ik vind het bewonderenswaardig om te zien dat je zo snel je vliegtuigen bouwt en ook nog eens helemaal zelf ontwerpt!
Succes met de maiden!

Geweldig om te zien Bart.
Heel knap trouwens om het geduld op te brengen om te wachten op ideale vliegcondities.

MVG Peet

Bedankt voor de geweldige reactie's allemaal ! erg leuk dit :)

@ Paul , idd Z'dag 4Bft , te veel

@ Peet , Zie bovenstaande

@ Sieb : Gelukkig is de lipo cardridge een bestaand ontwerp van Gary , dat heeft wat tijd bespaard ;)

Mvg,

Bart

Ik vind het bewonderenswaardig om te zien dat je zo snel je vliegtuigen bouwt en ook nog eens helemaal zelf ontwerpt!

Ik ook!

Dat suggereert alsof er ook een vrouw of in ieder geval moeder is.

Ik maak me wel een beetje zorgen . . . :?

Zien die jou nog wel eens? :confused:

;)

Succes met de maiden!

jan.

@ Jan , bedankt , en een fantastische vrouw is er zeker ! en ja die zijn mij zeker wel hoor maak je geen zorgen (het ontwerpen doe ik gewoon met mijn laptop op de bank;) )

Mvg,

Bart

Okay, ik ben gerustgesteld. :)

;)

(Jij boft met zo'n vrouw!)

(Overigens hoor je mij niet klagen over de mijne! :p)

full

;)

jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back