LE-62 Alida Natascha schaal 1:33

hallo bart
ja de wereld is klein :D leuk dat je ook op dit forum zit .de moonraker gaat de goede kant op, ben nu met de afwerking bezig dan kan hij in de verf. ja een drukke bedoeling twee kotters de LE-62 die ik aan het bouwen ben mijn vrouw is de PD-657 aan het bouwen deze gaan mee naar schevenigen

het ziet er mooi uit thuis in het werk hok van mij een kotter aan de ene kant en de moonraker op de andere kant die is binnen kort klaar en dan moet ik veder met de twee andere kotters en nog een grote kotter mijn agenda is bijna vol.

mvgr ron

De Romp is klaar

Hallo allemaal

vandaag dan het verlossende woord van B Kroes ,de romp van de LE 62 is klaar. En zal richting friesland komen. Als de romp de boot niet mist zal hij donderdag aanmeren in sneek.:D:D

3.jpg

2.jpg

mvgr ron

Dat is bruikbare info jongens.
En met name over de lieren want ik zat al een poosje te piekeren hoe ik dit op mijn TX-1
zou moeten maken.
Hier kunnen we wat mee en ik zal zeker dit draadje blijvden volgen.
Heb de laptop al meegenomen naar de werkplaats om af en toe te kunnen spieken.
Groeten Norwin

romp is binnen

Hallo allemaal

Gelukkig stond de wind gunstig, uit het oosten dus ,want de romp van de LE heeft Sneek vandaag bereikt.
En kon ik dan eindelijk verder met de bouw,en kunnen de onderdelen straks allemaal op hun plek gebracht worden.
Vanaf nu dan weer wat vaker een update van de bouw LE.

Heb vandaag alvast het dek erin gemaakt en de schroefas klaar gemaakt.
Dit overigens ook voor de PD gedaan.
Die zal de komende dagen ook weer verder gaan ,mijn vrouw is enkele dagen niet helemaal fit geweest de medicijnen doen hun werk weer en kan ze dus ook weer verder met haar boot.

IMG_4600.jpg

IMG_4599.jpg

IMG_4601.jpg

IMG_4607.jpg

IMG_4606.jpg

mvgr ron

defintieve opbouw lierhuis

Vandaag het lierhuis geplaatst en de juiste opstelling op dek gezet.
De zijwandjes weer om het lierhuis gezet en de eerste achterwand erin gezet

IMG_4635.jpg

IMG_4636.jpg

mvgr ron

achterschip

Hallo allemaal

Na een aantal dagen van rust ivm ziekte ben ik vandaag toch weer even aan het bouwen geweest .
Het achterschip, accommodatie en promonade er op gezet.
En werd zo nu en dan even geholpen door onze hulpvaardige dochter.

IMG_4651.jpg

IMG_4653.jpg

IMG_4656.jpg

IMG_4662.jpg

IMG_4663.jpg

mvgr Ron

promenade dek en trappen

Hallo

Vandaag het promenade dek gemaakt en de trappen .
Dit weekend komt er vast niet veel van bouwen,want we gaan zaterdag met de MKCN naar Scheveningen .
En zondag is het weer eens tijd voor mijn andere hobby gewoon lekker vissen.

IMG_4684.jpg

IMG_4692.jpg

IMG_4643.jpg
:lol::lol:

mvgr ron

Gevangen met je kotter...................die vis?;) Zeker op het snekermeer.

Wordt al een mooi schip, blijf je volgen.

Mvg.

Laatst bewerkt:
Aha.. nog een snoekbaars visser ;) Gaat het bij jou wel wat beter?:D Wij hebben nog niks gehad sinds het seizoen weer open is.. :( ( ik en me vader)

Aha.. nog een snoekbaars visser ;) Gaat het bij jou wel wat beter?:D Wij hebben nog niks gehad sinds het seizoen weer open is.. :( ( ik en me vader)

Wij hadden zaterdag 6:D,mooie maat rond de 70/80 cm de grootste was 85 en maandag hadden we 4.
Zondag gaan we weer even kijken.;)

mvgr ron

bevestiging stuurhuis

Hallo allemaal

Vanavond bevestiging van het stuurhuis klaar gemaakt ,de afwerking van de accommodatie en van het achterschip af gemaakt.
En de eerste belijning op de romp gezet

IMG_4904.jpg

IMG_4888.jpg

IMG_4892.jpg

IMG_4916.jpg

IMG_4917.jpg

IMG_4920.jpg

mvgr Ron L

Beste ron,

Waarom gekozen voor die polyester versteviging aan de achterzijde is dat om meer stijfheid in het achterschip te krijgen of ter fixatie van de bovenbouw?

Gr. Gert.

Ps. de postbode is langs geweest. Thks

Beste ron,

Waarom gekozen voor die polyester versteviging aan de achterzijde is dat om meer stijfheid in het achterschip te krijgen of ter fixatie van de bovenbouw?

Gr. Gert.
Hallo gert

Dat heb ik gedaan om de accomodatie vast te zetten aan de romp.
Er zitten achter 2 gaten in waar de pootjes van de accomodatie in komen dit zorgt ervoor dat ie niet gaat verschuiven ,maar wel zo dat je het er zo af kan pakken en nog overal bij kan.
Als ik dat niet doe dan verschuift de boel tijdens vervoer en dergelijke.
Het hoeft niet voor versteviging te dienen alles is sterk genoeg zowel de romp als de bovenbouw.

mvgr ron

mooi project ron, blijf het natuurlijk volgen.

echt benieuwd hoe hij gaat worden als hij af is.

Back