Leuke RC heli voor binnenhuis

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door visser_sjoerd, 9 jan 2014.

1. Rogers

Rogers

Lid geworden:
    21 mei 2012
    Waar haal jij je onderdelen in nl?

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  2. visser_sjoerd

visser_sjoerd

Lid geworden:
    1 jan 2014
    Ik denk dat ik dat via een buitenlandse webshop doe..want zag op een NL webshop dat je voor 1 lipo al 5 euro kwijt bent :eek:

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  3. Rogers

Rogers

Lid geworden:
    21 mei 2012
    Ik heb vandaag mn eerste bestelling van Banggood ontvangen. Ik had wat losse V911 onderdelen besteld, een volledige set van canopy tot motoren voor 5 euro. Kwam netjes verpakt aan en geen beschadigingen. Enkel ze hebben nu Chinees Nieuwjaar en zijn tot 7 feb gesloten. Maar je kan het beste je lipo's daar bestellen.

4. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    BG is opzich een prima leverancier als je geen haast hebt.

Het is soms even wachten, maar heb 't ook al wel eens binnen 2 weken binnen gehad.
    Maar m'n laatste bestelling duurde weer 2 maand..

5. demolle

demolle

Lid geworden:
    1 sep 2011
    BG en RC711 en 9imod zijn betrouwbare site's om wat te bestellen, ik heb bij alle drie al eens wat besteld.
    En de levertijd is bij alle drie het zelfde.

Grtj André

6. youri

youri

Lid geworden:
    19 jan 2014
    Ik heb voor mijn v911 een aantal lipo's besteld bij hobbyking. 180 mah. Ik heb er langere vliegtijden mee, dan met de bg lipo's. Het allerbelangrijkste voor mij, die power die je in het begin van de bg lipo hebt, heb je bijna de hele nanotech lipo van hobbyking lang.

7. visser_sjoerd

visser_sjoerd

Lid geworden:
    1 jan 2014
    Welke lipos zijn dan het beste qua vliegtijden?:)

8. Rogers

Rogers

Lid geworden:
    21 mei 2012
    Ben weer paar dagen verder en vind de V911 toch een tikkie onrustig. Of het ligt aan de zender, maar ik blijf continue trimmen. Tikkie erbij en dan er weer af. De heli hoovert ook in kleine rondjes. Iemand idee hoe ik dit eruit krijg?

Is de Syma F3 een betere keuze misschien?

9. visser_sjoerd

visser_sjoerd

Lid geworden:
    1 jan 2014

najah aan het begin heeft de heli inderdaad power, weet niet of het aan de heli ligt, ik heb alleen de richting getrimd en meer niet :)

10. Rogers

Rogers

Lid geworden:
    21 mei 2012
    Thx, maar het geeft geen antwoord op mijn vragen. Ik krijg de rondjes die de heli maakt tijdens hooveren er niet uit. De heli vliegt in "O"-tjes. Ik heb al geprobeerd de servo's bij te stellen door de metalen stangetjes op de hevel iets korter of langer te maken. Maar moet blijven trimmen, tot zn max en liefst verder. Als ik mn trim functie op zn 0 punt zet, dan vliegt die direct een kant op waar ik hem niet wil hebben.

Zit toch te twijfelen om een Syma F3 erbij te nemen. Of een tweede BNF V911.

11. demolle

demolle

Lid geworden:
    1 sep 2011
    Dat noemen ze T.B.E toilet bowl effect kijk even op deze site, Dealing With Toilet Bowl Effect On Your Micro Coaxial RC Helicopter .
    Ik denk dat jou flybar te zwaar gaat, mischien even de linkjes er opnieuw op klikken dat wil ook nog wel eens helpen.
    En je moet je swash levelen alle trims op nul en dan moet jou swash waterpas staan.
    Dat moet je met de linkjes doen door ze langer of korter te maken, net zo lang dat hij waterpas staat.

Suc6 André

Laatst bewerkt: 5 feb 2014
  12. Rogers

Rogers

Lid geworden:
    21 mei 2012
    Hi André, Thnx! Ga het vanavond gelijk proberen dit toe te passen. Zijn er misschien ook andere middelen die ik kan toepassen op mn flybar dan enkel los klikken en er opnieuw op plaatsen. Invetten misschien?

13. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Toiletbowl effect ie best wel iets raars..

ik heb het ook op de Super Cp.
    Alles vervangen, shaft / gears / kop / lagers enz enz... nog steeds..
    ik krijg het niet weg, maar het is bij mij niet zodanig vervelend dat er niet mee te vliegen is.

Alleen als je stil hoovert zie je 't een beetje.

14. Rogers

Rogers

Lid geworden:
    21 mei 2012
    Zou het iets te maken kunnen hebben met de rotorbladen? Dat ze iets te veel klappen hebben opgevangen? Althans als ik nu even voor mijzelf spreek.

15. Rogers

Rogers

Lid geworden:
    21 mei 2012
    Ik heb het TBE eruit gekregen na een uurtje afstellen. Bedankt voor de hulp.
    Het was redelijk simpel, trimmers op 0, servo armpjes eerst horizontaal, en vervolgens je plate recht krijgen. Dat laatste ben je het langste mee bezig. Maar mn V911 vliegt weer rond als een malle! Thx!

Even wat anders ik wil een tweede heli erbij hebben, liefst een klein tikkie groter voor buiten en met klein tikkie bedoel ik max 5 cm groter. Als ik met de V911 buiten vlieg heeft die maar een klein zuchtje wind nodig om tegen een muur aan gekwakt te worden of in een boom te verdwijnen. En ik vind het ook wel leuk om een tweede heli erbij te hebben. Welke naast de V911 is het kopen meer dan waard? Ik zat naar de Syma F3 te kijken maar die is volgens mij enkel leverbaar in mode 4? Klopt dat?En de MJX-F47 iemand ervaring mee?

16. visser_sjoerd

visser_sjoerd

Lid geworden:
    1 jan 2014
    Fijn om te horen dat je de TBE eruit gekregen hebt :D, geloof graag dat je met dat laatste lang mee bezig was ja! :)
    Maar is de Syma F3 niet even groot als de V911? met de MJX-F47 heb ik geen ervaring mee..met de F3 ook niet

17. Rubberenrobbie

Rubberenrobbie

Lid geworden:
    18 mrt 2011
    Buiten vliegen met een fp (fixed pitch) dat zijn de Syma F3 / MJX F47 ook, kan alleen als het geheel niet waait.

Wil je echt regelmatig buiten kunnen vliegen, zul je een cp (collectieve pitch) moeten hebben, zoals de Walkera SuperCP, of Blade McpX. Deze zijn net zo groot als de V911 maar je gaat je verbazen over hoe goed die vliegen!

Iets groter kan natuurlijk ook, bv Walkera V120D02S of Blade 130.

Trouwens, mocht je bij WLToys willen blijven, zij hebben ook micro cp helikopters, bijvoorbeeld de V922.

Laat je niet verwarren door de "3d" term bij die cp helikopters. Dat 3D' kán, maar hoeft uiteraard niet!

Ik zou echt niet nog weer een fp kopen, Hoewel de V911 erg goed vliegt en zijn centen meer dan waard is.

18. demolle

demolle

Lid geworden:
    1 sep 2011
    +1 Met een fp ben je beperkt tot de zomer avond dan valt de wind vaak weg dan is het buiten vliegen met een fp wel goed te doen.
    En wat jij bedoelt met mode 4 dat is 4 kanaals heli, mode heeft te maken met je stick indeling van je zender.
    Maar mooi man dat hij het weer goed doet.

grts André

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  19. demolle

demolle

Lid geworden:
    1 sep 2011
  20. Rogers

Rogers

Lid geworden:
    21 mei 2012
    Thx voor de goede tips, dus als ik het goed begrijp kan je met een 6ch overschakelen naar een 4ch of begrijp ik dat verkeerd? Want de 6ch laat ik bij voorbaat al 'liggen' omdat ik het gevoel heb daar nog niet aan toe te zijn. Maar als ik met 6ch ook gewoon mn rondjes kan vliegen, buiten nog stabieler is ect. Zou ik dat graag willen weten.

Want mn eerste 6ch (Esky Belt) was geen succes! Maar heb nu wel iets meer ervaring dat toen ik de Belt kocht. Vnadaar dat ik nu op 4ch blijf plakken.

Deel Deze Pagina