Hey Ruud,
Ondanks dat ik liever zeg dat een A-merk als Losi de betere van de 2 is, moet ik toch het tegendeel toegeven.
Zeker als ik ze beiden standaard naast elkaar zet.
De EMB wordt standaard uitgerust met een betere servo, gearcover (losi heeft standaard geen gearcover) en een betere motor/regelaar combo.
Ik heb mijn Losi nu aardig gepimpt met veel carbon en andere opties (zoals de motor van de EMB). Qua topsnelheid zijn ze gelijk. Echter ik merk dat de EMB zoveel soepeler rijd dan de Losi, ik vermoed dat de gehele aandrijflijn gewoon beter is (waaronder de diffs).
Nu houd ik wel van een auto pimpen met optionparts en dat kan weer wat minder bij de EMB, dus je zal hier en daar zelf wat handig moeten zijn om de zwakke delen te verstevigen.
Bij beide auto's buigen de standaard shocktowers snel en bij mijn EMB heb ik ook meegemaakt dat mijn voorste diffcase brak.
Voor de Losi zijn diverse fabrikanten die aftermarket carbon shocktowers verkopen (waaronder Losi zelf). Voor de EMB heb je dat niet. Ik heb wel maanden geleden eens een mail gestuurd naar Driven PRoductions en toen zeiden ze dat ze bezig waren met tuningparts voor de EMB.
Afijn wil je standaard de snelste en beste van de 2 dan zou ik voor de EMB gaan. Vind je het niet erg om nog wat tuningparts te kopen en wil je makkelijker aan onderdelen komen (bijv. bij de lokale hobbywinkel) dan zou ik voor de Losi gaan.
Om de Losi even snel en bashproof te maken als de EMB, moet je de volgende dingen aanpassen.
* grotere motor,
* driven gear productions gear cover,
* optioneel eventueel carbon chassis kopen van exotek (dan past die grotere motor wat makkelijker).
De standaard zenderset van de Losi Mini 8 schijnt erg slecht te zijn (slecht bereik) ik weet niet hoe goed de zenderset van de EMB is want heb mijn eigen ontvanger erin zitten.
zie hier mijn filmpje van mijn EMB rallyconversie, je ziet daarin ook een stukje dat ik met mijn EMB tegen mijn Losi rijd, de EMB was hier makkelijker controleerbaar.