Losi Mini 8ight en LC-Racing EMB 1h 1/14 buggy topic

Zo heb de mini binnen, lock nutjes gekocht en verkeerd gekeken M4 ipv M3 doeme x)

Dan maar via hobby king wat spulletjes zo als 2euro banden bestellen

Mooi, heb je er al mee gereden?

Let wel op de offset als je velgen koopt.. Vooral bij de voorwielen heb je dacht ik wel iets van +1mm offset nodig anders loopt het aan tegen je stuurstangen.

Leuke mini. Welke kan je nou beter nemen, de losi, de LC Racing of de Hobbyking kloon(is dat overigens wel een kloon?) ?
Ik heb het topic doorgenomen maar kom er niet uit. Mensen met ervaring die hier iets over kwijt willen?

Hi Dudderie,

Ik dacht even dat je iets groter wilde :p (bigscale)...
Kleintjes blijven je aandacht vragen :confused:

Ben benieuwd wat het worden gaat....
Planning om in het Limburgse te gaan rijden/bashen ?

Om even on topic te blijven;
"Altied leuk zo'n kleinne"

Groet, Theo

Mooi, heb je er al mee gereden?

Let wel op de offset als je velgen koopt.. Vooral bij de voorwielen heb je dacht ik wel iets van +1mm offset nodig anders loopt het aan tegen je stuurstangen.

Vandaag ff door het gras, 5minuutjes.

Heb die velgen gekocht welke u gelinkt had ff terug, die 5spaaks

Hi Dudderie,

Ik dacht even dat je iets groter wilde :p (bigscale)...
Kleintjes blijven je aandacht vragen :confused:

Ben benieuwd wat het worden gaat....
Planning om in het Limburgse te gaan rijden/bashen ?

Om even on topic te blijven;
"Altied leuk zo'n kleinne"

Groet, Theo

Hehe, je kent me toch. Ik vind alles leuk :D
Mijn wagenpark is inmiddels al te groot geworden. Moeders vind dat het eens moet worden uitgedund. Zo gaat dat he.

We zijn momenteel druk bezig met een paar mensen een 1/8-1/10 baan op de rails te krijgen op het oude skydevils terrein. kijk ook eens hier : off-road-circuit-limburg

Dat gaat niet heel gemakkelijk, maar langzaam maar zeker begint het ergens op te lijken. We hebben wat gedoe met de voorzitter van de oude vereniging
die eiste dat wij de vereniging over namen van hem voor 1-8. Dat is niet gebeurd en nu weet niemand wat de status is want hij reageert zelf nergens meer op. Zo gaat dat he ;)

Mocht het echter goed gaan, dan willen we naast de 1/8 - 1/10 baan ook een baan voor maatjes kleiner dan 1/10 aanleggen.

Een kleinere baan met lagere jumps die voor deze maat snel te doen is en die niet teveel van de auto's vraagt in de zin van slijtage en schade. Die plannen zitten nog in de koker, maar dit soort auto's, mervjes en mini slash en savage xs-jes komen daar dan goed uit de verf.

Hopelijk krijgen we daarmee weer aanloop en wie weet een nieuwe vereniging met baan in limburg? :)

Laatst bewerkt door een moderator:
vandaag eerste echte bash gaan doen en dus ook drive met de losi.

Nu heb ik al per direct een probleempje opgelopen.
Het wiel rechts achter doet moeilijk, hij blockt.

Nu wat heb ik gedaan. Gekeken in de diff als alles OK was, alle tandjes waren in orde en de lagers ervan. de as van diff naar cup is ook OK. Lagers uit de C hub gehaald en zuiver gemaakt wat olie tussen de lager en die alu cupje gedaan en alles draait vlot met de hand via de rechterwiel, met het linkse wiel draaien laat de rechter dus volledig stilstaan.

Nu weet ik niet waar het probeer zit, wss een lagertje?

Waar had je de wielen mee vast gedraaid? Ik gebruikte voorheen wel eens metalen wielsleutels van Tamiya en betrapte mijzelf er dan op dat ik de moer te vast draaide. Als je de moer te vast draait dan klemt de wielhexe tegen de hub. Gebruik voortaan gewoon het plastic meegeleverde sleuteltje.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

Ineens werkt em weer haha merci!.
Vandaag wezen bashen op een locatie waar mijn HPI baja soms moeilijk heeft, zeer veel pret gehad met de losi alleen miste ik soms wat power eerlijk gezegt. Wel was de motor in safety gevallen, moet gaatjes in de kap maken, nu maar eventjes doen

Hoop dat mijn spulletjes van hobbyking snel aankomen, veel "bling" ga voor een rood/zwart(carbon) look en dan is rood vooral voor de hardware.

Wat heb je voor spullen gekocht bij Hobbyking? Moertjes en ringetjes in kleur?

Voor mijn Losi Mini 8 is ook veel bling bling onderweg. Mocht een verjaardagskado bestellen, dus ben wezen shoppen bij thetoyz.com (let vooral op de Z in de naam anders kom je op een website uit die niet echt suitable voor werk is :shock: )

Na wat goede reviews gelezen te hebben ben ik wat GPM spul gekocht.

• aluminium rear hubs (silver)
  • aluminium front spindles (silver)
  • aluminium front stuurblokken (silver)
  • aluminium wheel hexes (ja ja saai maar ook deze in het silver)

Ik heb weel hexes van hobbyking, 4 dollhairs zal niet veel zijn MAAR ze zijn rood

Jep heb gewoon rode moertjes M2 gekocht voor alles in het rood om te zetten.

Zit te denken om de ESC en motor kabels en servo wire te sleeven
Zoiets van kleur
Maar dan ga ik alles los moeten solderen, is dit wat doenbaar voor de bijaarlijkse soldeerder en dan ook per direct die kabels 5meter korter maken om te overdrijven ?

Als je het toch gaat los solderen kan je net zo goed andere draden erop doen, ipv te sleeven.

Bevalt de standaard esc? Bij mij ging hij op den duur nogal stotteren.

Sleeven geeft toch wat extra umpf alle xD die losi wordt mijne knutsel auto he, moet mooi ogen en mooi bashen :D

Maar de stock ESC, mmmm vorige ( en enige ) electro die ik had was een HPI Sprint 2 flux, daar kon ik wel traag enzo vlot mee vertrekken.
Maar met de losi lukt het niet, mesh al aangepast enz maar traag vertrekken lukt niet zonder stotteren, remmen is ook ver van efficient.

zat te kijken naar een TEKIN setje :rolleyes:

Ja die van mij wil ik er ook vooral mooi en goed uit laten zien. Maar vind korte draden in de zelfde kleur wel mooier.

Ja de standaard Losi regelaar die stottert erg. Daarentegen schijnt de Tekin Mini Rage een niet al te goede regelaar te zijn voor de Losi, op RCtech hadden ze het erover dat deze regelaar meer geschikt is voor kleinere auto's dus bijv. 1/18.

Je kan beter voor een Mamba Max Micro gaan als je echt een bekend/goed merk wilt.

Maar wat net zo goed is en een stuk goedkoper is om te kijken naar de Ezrun 35a regelaar. Deze zit standaard bij de LC_Racing buggy en is echt een stuk soepeler dan de standaard Losi regelaar.

qua motor zou ik gaan voor een 28mm motor van LC-Racing. stuk meer koppel en wordt niet zo heet als de standaard losi motor.

hier een oud promotiefilmpje van de LC-Racing EMB, die had ik min of meer in opdracht gemaakt van LC-Racing.

Daar zie je hoe vlot die motor is.

LCL6048 Brushless Motor | - LC Racing Parts | PRO-Buggy / RC-Store-Online

je kan de esc dan ook achter de motor plaatsen voor een lager zwaartepunt.

20130804_160805.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Morgen zet ik die daar dan :p

NU past mijn kap nietmeer hoe ik hem nu heb, mja heb geen dubbelzijdige tape dus das voor maandag pas wss

Bij nitrorcx is hij wel goedkoop alleen je kan dan pech hebben dat er invoerrechten bij komen.

Laatst bewerkt:
De standaard losi motor wordt snel warm reed geloof ik vooral met de standaard verhouding geloof 58t op 16t.

Back