Manual / bouwverslag DJI flame wheel F450 (F330)+ instellen Naza Controller + GPS upgrade + Demo en

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Psygho (Emil), 5 mei 2012.

1. Stealth17

Stealth17

Lid geworden:
    15 apr 2012
    Heb ik gelezen/gezien, maar daarin worden zoveel verschillende meningen gegeven. En het gaat me om een soldeerbout die goed geschikt is voor dit model. Dus ja, ik had al gezocht, kon mijn antwoord niet goed vinden en zette dus deze vraag neer.

2. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
  3. Stealth17

Stealth17

Lid geworden:
    15 apr 2012
    Hey Emil,

Ik heb de quad nu bijna klaar. Het enige waar ik vast loop is het koppelen van de Graupner MX-12 en de ontvanger op de quad. Ik heb al menig forumpost gelezen, maar het lukt me gewoon niet, erg frustrerend.

Als ik op de zonder op Bind druk dan licht de LED van de ontvanger even op en gaat daarna weer uit. Waarom het niet werkt is me een raadsel. Ik hoop dat je (of iemand anders) me kan helpen!

EDIT: Opgelost! Als je Binding mislukt: knopje SET op ontvanger 3 seconden vasthouden en daarna op Bind drukken op de transmitter.

Groeten,
    Michiel

Laatst bewerkt: 18 jan 2013
  4. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
  5. Stealth17

Stealth17

Lid geworden:
    15 apr 2012
    Nou, niet echt. Het ding vliegt namelijk nog niet. Het enige dat ik krijg is een hyperactieve gele LED. Zit nu al 1,5 uur te zoeken wat er fout gaat maar ik kom er niet uit.

In mijn Naza Assistant zie ik CFG-ERR:

Ik snap er geen fluit van en ik heb geen idee wat ik moet. Please help me :(

6. ickarus

ickarus

Lid geworden:
    7 sep 2010
    Als je beetje naar beneden gaat in Emil zijn mooi bouwverslag zie je dat een knipperende gele led staat voor "geen ontvanger signaal"

7. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Je moet de flightmode nog afregelen na het calibreren van je tx.

8. Stealth17

Stealth17

Lid geworden:
    15 apr 2012
    Check! Dat was hem. Thanks guys :)

9. Stealth17

Stealth17

Lid geworden:
    15 apr 2012
    Goed, toch nog een probleem. Ik wil mijn Control Mode Switch afstellen. Ik heb een 3-stands switch op mijn Graupner MX-12 en die wil ik hiervoor gebruiken.
    Nu kan ik wel het ding zo uitlijnen dat de 1e stand GPS is en de 3e stand M, maar de 2e stand krijg ik niet op A. Altitude Hold werkt dus niet. Ik vermoed dat dit ook de reden is dat ik niet in de Compas calibratie kan komen.
    Hoe kan ik dit het beste instellen? De slider is grijs, en ik kan hem alleen verplaatsen door op mijn transmitter de instellingen aan te passen.

10. leko

leko

Lid geworden:
    26 nov 2010
    Als ik je verhaal goed begrijp heb je de eindstanden wel goed maar niet de middenstand.
    als dat zo is moet je van het kanaal waar aan je de schakelaar heb toegewezen de middenstand van dat kanaal in je zender verstellen zo lang dat het wel goed is

11. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Klopt das de oplossing...

12. Stealth17

Stealth17

Lid geworden:
    15 apr 2012
    Klopt Leko en dat heb ik geprobeerd. Om dat te doen zet ik het kanaal op de middelste stand (Altitude hold) en verander ik de instelling op mijn zender. Daardoor verschuiven alleen óók de GPS en M stand weer. Dat is het probleem ;).

13. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Die stel je daarna pas weer af... ;) Eerst de middenstand, dan pas de uiterste standen...

14. Stealth17

Stealth17

Lid geworden:
    15 apr 2012
    Ok thanks Emil, maar het punt is juist: die middelste beweegt niet ;). Ik heb al meerdere schakelaars (2- en 3-standen) geprobeerd, maar geen van de schakelaars willen naar de A-positie gaan.

Verder wil de quad wel opstijgen in de Manual mode, maar hij trekt enorm naar rechts. Staat mijn gain dan te hoog of heb ik ergens anders iets verkeerd afgesteld? Mijn trims staan in ieder geval allemaal in het midden.

15. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Je moet de subtrim gebruiken voor het verplaatsen van de middenste positie.
    Bij de mx12 geef je eerst aan welke schakelaar je wil toewijzen aan kanaal 6.
    ZORG DAT DE SCHAKELAAR IN DE MIDDEN POSITIE STAAT! Dan klik je hem naar een van de uiterste zijden. De zender zit dit en voila je hebt ene 3 standen schakelaar. Ook moet dit te zien in je servo display van de zender. Zo niet dan heb je iets fout gedaan. Word overigens ook wel besproken in de manual van je zender ;)

16. Stealth17

Stealth17

Lid geworden:
    15 apr 2012
    Hey Emile,

Ik kon eindelijk weer verder! Anyway, ik loop nu vast bij de calibratie. Het horizontale rondje lukt: LED gaat van geel naar groen. Het "verticale rondje" lukt niet: ik houd de quad vast zoals je beschrijft en maak een rondje, maar de LED gaat niet uit. Ik heb al geprobeerd om de quad vaker rond te draaien (meer rotaties), de quad met de pijl van de GPS naar de grond te houden (geadviseerd in een ander forum) maar de LED blijft aan. Wat gaat er niet goed bij mij?

Groeten,
    Michiel

17. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Horloge?, veel metaal in de buurt, gsm in broekzak, ? storingsbronnen..(gsm masten hoogspanningskabels trafo huisjes lantarenpalen, licht masten) Te snel ronddraaien te langzaam ? Zo eens wat gedachten...

18. plotterwelt

plotterwelt

Lid geworden:
    5 aug 2006
    Als de calibratie mislukt knippert de rode led heel snel.

Uit zou hij ook alleen gaan als hij op manuel stond .
    Op GPS of Atti stand blijft hij langsaam rood blinken omdat je binnen geen lock hebt

Heb net ook een gecalibreert in de hobby kamer van een naza/gps vlieger , hij was gecrast mede door niet gecalibreert en de GPS stond met de pijl naar achter.

Calibreren ging probleemloos .

Mvg Johan

19. Psygho (Emil)

Lid geworden:
    7 jan 2004
    De led gaat uit, en dan pas neemt hij de "led code aan" van de huidige instelling wbt Manual atti of gps ;)

20. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    Johan,

Ik zou nooit kalibreren in de hobbykamer! Altijd buiten open veld ivm storingen:)

Deel Deze Pagina