Manual / bouwverslag DJI flame wheel F450 (F330)+ instellen Naza Controller + GPS upgrade + Demo en

Heb ik gelezen/gezien, maar daarin worden zoveel verschillende meningen gegeven. En het gaat me om een soldeerbout die goed geschikt is voor dit model. Dus ja, ik had al gezocht, kon mijn antwoord niet goed vinden en zette dus deze vraag neer.
 
Hey Emil,

Ik heb de quad nu bijna klaar. Het enige waar ik vast loop is het koppelen van de Graupner MX-12 en de ontvanger op de quad. Ik heb al menig forumpost gelezen, maar het lukt me gewoon niet, erg frustrerend.

Als ik op de zonder op Bind druk dan licht de LED van de ontvanger even op en gaat daarna weer uit. Waarom het niet werkt is me een raadsel. Ik hoop dat je (of iemand anders) me kan helpen!

EDIT: Opgelost! Als je Binding mislukt: knopje SET op ontvanger 3 seconden vasthouden en daarna op Bind drukken op de transmitter.

Groeten,
Michiel
 
Laatst bewerkt:
Nou, niet echt. Het ding vliegt namelijk nog niet. Het enige dat ik krijg is een hyperactieve gele LED. Zit nu al 1,5 uur te zoeken wat er fout gaat maar ik kom er niet uit.

In mijn Naza Assistant zie ik CFG-ERR:
Afbeelding1_zps27e2bd85.png


Ik snap er geen fluit van en ik heb geen idee wat ik moet. Please help me :(
 
Als je beetje naar beneden gaat in Emil zijn mooi bouwverslag zie je dat een knipperende gele led staat voor "geen ontvanger signaal"
 
Goed, toch nog een probleem. Ik wil mijn Control Mode Switch afstellen. Ik heb een 3-stands switch op mijn Graupner MX-12 en die wil ik hiervoor gebruiken.
Nu kan ik wel het ding zo uitlijnen dat de 1e stand GPS is en de 3e stand M, maar de 2e stand krijg ik niet op A. Altitude Hold werkt dus niet. Ik vermoed dat dit ook de reden is dat ik niet in de Compas calibratie kan komen.
Hoe kan ik dit het beste instellen? De slider is grijs, en ik kan hem alleen verplaatsen door op mijn transmitter de instellingen aan te passen.
 
Als ik je verhaal goed begrijp heb je de eindstanden wel goed maar niet de middenstand.
als dat zo is moet je van het kanaal waar aan je de schakelaar heb toegewezen de middenstand van dat kanaal in je zender verstellen zo lang dat het wel goed is
 
Klopt Leko en dat heb ik geprobeerd. Om dat te doen zet ik het kanaal op de middelste stand (Altitude hold) en verander ik de instelling op mijn zender. Daardoor verschuiven alleen óók de GPS en M stand weer. Dat is het probleem ;).
 
Ok thanks Emil, maar het punt is juist: die middelste beweegt niet ;). Ik heb al meerdere schakelaars (2- en 3-standen) geprobeerd, maar geen van de schakelaars willen naar de A-positie gaan.

Verder wil de quad wel opstijgen in de Manual mode, maar hij trekt enorm naar rechts. Staat mijn gain dan te hoog of heb ik ergens anders iets verkeerd afgesteld? Mijn trims staan in ieder geval allemaal in het midden.
 
Je moet de subtrim gebruiken voor het verplaatsen van de middenste positie.
Bij de mx12 geef je eerst aan welke schakelaar je wil toewijzen aan kanaal 6.
ZORG DAT DE SCHAKELAAR IN DE MIDDEN POSITIE STAAT! Dan klik je hem naar een van de uiterste zijden. De zender zit dit en voila je hebt ene 3 standen schakelaar. Ook moet dit te zien in je servo display van de zender. Zo niet dan heb je iets fout gedaan. Word overigens ook wel besproken in de manual van je zender ;)
 
Hey Emile,

Ik kon eindelijk weer verder! Anyway, ik loop nu vast bij de calibratie. Het horizontale rondje lukt: LED gaat van geel naar groen. Het "verticale rondje" lukt niet: ik houd de quad vast zoals je beschrijft en maak een rondje, maar de LED gaat niet uit. Ik heb al geprobeerd om de quad vaker rond te draaien (meer rotaties), de quad met de pijl van de GPS naar de grond te houden (geadviseerd in een ander forum) maar de LED blijft aan. Wat gaat er niet goed bij mij?

Groeten,
Michiel
 
Horloge?, veel metaal in de buurt, gsm in broekzak, ? storingsbronnen..(gsm masten hoogspanningskabels trafo huisjes lantarenpalen, licht masten) Te snel ronddraaien te langzaam ? Zo eens wat gedachten...
 
maar de LED gaat niet uit.

Als de calibratie mislukt knippert de rode led heel snel.

Uit zou hij ook alleen gaan als hij op manuel stond .
Op GPS of Atti stand blijft hij langsaam rood blinken omdat je binnen geen lock hebt

Heb net ook een gecalibreert in de hobby kamer van een naza/gps vlieger , hij was gecrast mede door niet gecalibreert en de GPS stond met de pijl naar achter.

Calibreren ging probleemloos .

Mvg Johan
 
Back
Top