Manual / bouwverslag DJI flame wheel F450 (F330)+ instellen Naza Controller + GPS upgrade + Demo en

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door Psygho (Emil), 5 mei 2012.

  1. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    En dan ook nog eens zonder je mobiel, of sleutels! Niet bij storende factoren, enzo, maar denk dat Johan dit ter test gedaan heeft ;) (dat hoop ik!)
     
  2. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Was ook een test om te laten zien hoe dat precies gaat .;)

    Normaal dus buiten op het testveld .

    Maar mobieltje en sleutels hou ik op zak , als dat een invloed zou hebben moeten de motoren met hun sterke magneten er ook af . :rolling:

    Mvg Johan
     
  3. EdAkker

    EdAkker

    Lid geworden:
    18 aug 2012
    Berichten:
    775
    Juist niet Johan. Alle ijzeren delen die tijdens de vlucht ook op die plek aanwezig zijn, moeten tijdens kalibreren ook aanwezig zijn. Dat is de constante!

    Alle ijzeren delen die niet tijdens het vliegen aanwezig zijn, sleutels, mobiel, dikke ritssluitingen, zware riem buckel, etc. moet je zo veel mogelijk achterwege laten.
     
  4. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Daarnaast schermt de alu motorbell de magneten behoorlijk af hoor.. Met de meeste motoren welke ik hier heb "plakt" er niets aan de moterbel vast wbt ferro metaal...
     
  5. Stealth17

    Stealth17

    Lid geworden:
    15 apr 2012
    Berichten:
    53
    Dank voor alle reacties. In ieder geval werkt het nog steeds niet. Ik snap er niets van: de horizontale cirkel werkt prima. De LED gaat van geel naar groen. Dan de Quad verticaal houden en draaien maar LED gaat niet uit. Frustrerend gewoon.
    Al geprobeerd:
    - Storingsbronnen verwijderen
    - Sneller draaien
    - Langzamer draaien
    - Quad in een andere hoek houden (pijl naar me toe, van me af etc.)

    De verticale uitlijning lukt gewoon niet. Help! :S
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2013
  6. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Even naar de heide ? open veld ?
    Daar weer proberen?
     
  7. Stealth17

    Stealth17

    Lid geworden:
    15 apr 2012
    Berichten:
    53
    Goed, heb de quad weer deels uit elkaar gehaald, Gains naar Default en alles opnieuw ingesteld. Net eerste testvlucht gemaakt en hij vliegt! Eindelijk :). GPS doet het ook prima.
    Dank voor alle ondersteuning en hulp hier mensen! :)
     
  8. Percy Tienhooven

    Percy Tienhooven

    Lid geworden:
    26 jan 2013
    Berichten:
    41
    Locatie:
    Nieuwegein
    Ha Emil ook jij enorm bedankt voor je verslag. Ik ben helemaal groen op het gebied van RC, elektra en quadcopters en zonder dit verslag had ik niet een bijna final DJI F450 met Naza liggen. Ik had alleen een vraagje betreft de graupner gr-16. Volgens mij heb jij ook de graupner mx-16 en dus de daarbij horende RX. Ik had dit ook gevraagd in het verslag van Jimmy maar hij had nog niet gereageerd. Ik weet het.. ik ben erg ongeduldig (ik wil hem graag de lucht in haha!)

    Hierbij mijn vraag..

    Ik wil de GR-16 receiver aansluiten aan de naza. Daarvoor zitten er van die kabeltjes bij die in de NAZA gaan. In Emiles post las ik dat je een gedeelte moest afknippen van het plastic zodat ze passen. Ook gedaan. Maar nu komt mijn vraag.. Hoe gaat het stekkertje in de GR-16? Hij kan namelijk op 2 manieren erin. Met het bruine stekkertje naar boven (even ervan uitgaande dat de bovenkant het gedeelte is waar de LED zit) of het oranje kabeltje naar boven.

    Nogmaals bedankt voor je verslag, Cheers!
     
  9. vinnygogo

    vinnygogo Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2006
    Berichten:
    5.056
    Locatie:
    bilthoven
    Op je ontvanger staat bij elk kanaal waar plus en min zit;)
     
  10. Percy Tienhooven

    Percy Tienhooven

    Lid geworden:
    26 jan 2013
    Berichten:
    41
    Locatie:
    Nieuwegein
    Merci! Is dan het oranje draadje signaal, bruin is - en rood is + ?
     
  11. lauterbacher

    lauterbacher

    Lid geworden:
    31 jan 2011
    Berichten:
    446
    Locatie:
    Winschoten
    Ja precies goed.
     
  12. Percy Tienhooven

    Percy Tienhooven

    Lid geworden:
    26 jan 2013
    Berichten:
    41
    Locatie:
    Nieuwegein
    Super! Ik kan weer verder. Thanks allen :)
     
  13. Peter P

    Peter P

    Lid geworden:
    23 mei 2012
    Berichten:
    115
    Locatie:
    Veghel
    Hallo,

    Bedankt voor dit uitgebreide verslag, mede dankzij dit verslag heb ik mijn dji f450 kunnen bouwen en ook kunnen begrijpen wat er allemaal mogelijk is.

    Ik heb echter nog een vraagje betreft failsave opties, ik heb een dx6i samen met een ar6210 ontvanger. Doormiddel van de Gear kan ik schakelen tussen gps en altitude en met mix 1 kan ik hem in failsave schakelen.(dit lijkt in de assistent goed te werken en ook de led geeft het verwachte signaal.)

    Nou is dat mooi wanneer je nog de mogelijkheid hebt om de switch om te zetten. Maar wat ik eigenlijk nog veel belangrijker vind is wanneer ik geen signaal meer heb of de zender uit zet dat die ook naar huis komt.

    Kan ik met een dx6i + ar6210 + naza + gps het zo instellen dat mijn f450 in failsave komt met RTH wanneer ik de zender uitzet?

    (wat ik tot nu toe heb gelezen is dat het niet mogelijk is.. De ar6210 geeft de laatste instructies door aan de Naza wanneer het signaal weg valt en de multicopter zal met die instructies verder vliegen ipv landen of het liefst rth.

    Ik hoop dat iemand hier duidelijkheid in kan scheppen..


    Alvast bedankt,

    Groeten peter


    HD
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  14. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Even uit me hoofd kan je het gas alleen zo zetten dan hij bv op 40% komt, dan zal de multicopter landen.... (bij zender uit of storing)
     
  15. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    ar6210 heeft alleen fail save op het throtle kanaal als ik het goed heb.
    Dus is niet mogelijk met deze onjtvanger
     
  16. Peter P

    Peter P

    Lid geworden:
    23 mei 2012
    Berichten:
    115
    Locatie:
    Veghel
    Hoi,

    Bedankt heren.

    Ik heb het inderdaad zo in kunnen stellen dat de throttle nu op 40% staat (even testen of hij dan zacht naar beneden komt.. Ik vind het wel erg teleurstellend dat het met deze AR6210 niet kan.

    Heb volgende stap voor stap gevolgd:
    Start with everything turned off.
    2) Insert bind plug in rx.
    3) Power up rx. Servos might jump as power is applied due to noise on signal leads.
    4) Verify that LEDs on rx are blinking rapidly to indicate Bind Mode.
    5) Prove to yourself that there's no signal to the throttle servo. You can twist it freely. (NOTE: Throttle servo must be plugged into THRO port on the receiver).
    6) Move throttle stick to low/off throttle position.
    7) Hold bind button/switch on tx as you power it up.
    8) Verify that LED on rx changes blinking, goes off, then comes on solid.
    9 Remove the bind plug
    10) Verify that you have control of all servos including throttle.
    11) Verify that throttle servo is in the low-power position with the stick in low-power position. If not, change reversing switch then power all down and repeat from step 1.
    12) Move throttle stick to high-power position. Verify that throttle servo is now in high-power position. If not, stop and tell us what's happening.
    13) Turn off transmitter.
    14) Verify that throttle moves to low-power position (where it was bound).




    Weten jullie met welke ontvanger het wel kan, dat hij in RTH triggered wanneer de zender uitvalt?

    Groeten Peter
     
  17. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Orange ontvanger kan het volgens mij wel
     
  18. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Je moet even kijken op welke gasstand hij hovert .

    Instellen moet je hem dan 1 of 2 tikjes minder .

    Op 40% komt hij nog als een baksteen naar beneden .

    Je moet dus uitvinden op welke stand hij heel langzaam zakt , en die stand moet je progammeren op je failsafe .

    Volgens mij maakt de soort ontvanger niks uit , de zender kan je niet anders progammeren.

    Mvg Johan
     
  19. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Die vertrouw ik voor geen cent , te veel al zien crashen op de club .

    Mvg Johan
     
  20. Peter P

    Peter P

    Lid geworden:
    23 mei 2012
    Berichten:
    115
    Locatie:
    Veghel
    Hier moet ik toch nog eens naar gaan kijken.. ik zie het op youtube regelmatig gebeuren. Dan moet het toch wel kunnen op een of andere manier? Mijn part is het Futaba of een ander merk. SPektrum zou het mooiste zijn , dat wel.(ivm andere vliegtuigen met spektrum ontvangers)


    Intelligent Orientation Control.
    Heren, ik heb nog een andere vraag. Ik heb op mijn F450 de X2 van de NAZA aangesloten op de AUX van de AR6210. Hiermee kan ik in de assistent software IOC aanvinken en deze 3 switch functie programmeren met de "FLAPS" & "ELEV D/R" doormiddel van Mix2.

    Nu weet ik ook dat de remote GAINS geregeld kunnen worden met X1 & X2, wanneer ik dan ook met de IOC schakel, zie ik de remote gain (X2) onder "Sticks Monitor" verschuiven naar Links.

    Nu is mijn vraag, configureer ik dit zo goed? Of gaan zo heel mijn gains eraan? ik test momenteel zonder props en ik voel geen verschil. Ik hoor graag of jullie mij hiermee kunnen helpen..

    Groeten Peter
     

Deel Deze Pagina