Meeting pylonracers / hotliners / speeders ?

Van links naar rechts;
Speeder 1, prima tot ik een foutje maakte.
Aviionik
TurnLeft, dook helaas tijdens de maiden meteen de grond in.
Bekijk bijlage 548539
 

Bijlagen

  • 20210308_232641.jpg
    20210308_232641.jpg
    364,1 KB · Weergaven: 131
Ik vind het zonde van het geld, om zelf maar wat te kan zitten proberen.
Moet je ook niet doen,
Zo te lezen in voorgaande bericht heb je al wat namen gekregen, ik zou die gewoon benaderen en dan maar hopen dat die je willen helpen gezien het risico dat ze tot op t bot kunnen worden afgebrand :rolleyes:

voor mij is het heel simpel ….. ja ik wil je graag helpen, en vlieg wel snelle modellen maar geen avionik of andere gfk racer …. Dus ik val al af van het lijstje met geschikte kandidaten :D
daarnaast trek ik me om deze reden zowieso terug omdat ik mezelf goed genoeg ken
 
Laatst bewerkt:
Ik zelf zou naar Drachten rijden.
Met een paar honderd euro op zak en daaar informatie opslurpen.

GJ
 



Motors heb je niet nodig om snel te vliegen ;)

Dit is trouwens knapper dan alle f5b, speeders, pylonracers, jets en andere tesamen.

Een gewone Swift.. alhoewel dat deze nu ook niet zo gewoon is :D

Geluid is met niets te overtreffen en hij is groot genoeg om te zien :banana:
 
het is voor mij een stuk dichterbij (uurtje rijden) en ik ga ook niet.. vanmiddag moet ik vlakbij Drachten zijn en als ik er langs kom dan ga ik heel even kijken of er activiteit is maar dat zal niet langer zijn dan 10 minuten
eerlijk gezegd vind ik snoeihard om een paar paaltjes heen en weer vliegen niet veel aan.... niet dat het niet knap is wat ze doen, maar er zit geen enkel figuur in....
 
wat voor motor zoek je ?? kan je de motor van speeder nr1 er niet in knuppen ?

Die motor blijkt defect geraakt toen Speeder 1 crashte. GJ heeft alles afgezocht voor een vervanging.
Een buitenloper kan wel, maar dan moet de neus opnieuw worden aangepast. Maar de vleugel is te mooi om de kist weg te gooien.
Het zit even tegen.
 
Waarom koop je niet een V900 van E-flite eerst op 4S toch rond de 200km
en mocht je deze te klein vinden de V1200
op 6S 240km
Ze zijn kant en klaar vliegen erg goed
Ik heb beide en zeker uitdagend genoeg
mocht je deze heel houden dan ben je al heel wat stapjes verder , en bij crashen is schuim veel makkelijker te maken dan glas of carbon.
Ze zijn bovendien ook 2e hands voldoende te krijgen .

mvg Andre
 
Laatst bewerkt:
Waarom koop je niet een V900 van E-flite eerst op 4S toch rond de 200km
en mocht je deze te klein vinden de V1200
op 6S 240km
Ze zijn kant en klaar vliegen erg goed
Ik heb beide en zeker uitdagend genoeg
mocht je deze heel houden dan ben je al heel wat stapjes verder , en bij crashen is schuim veel makkelijker te maken dan glas of carbon.
Ze zijn bovendien ook 2e hands voldoende te krijgen .

mvg Andre

Daar heb ik toevallig naar gekeken.
 
Zojuist een paar pagina's van de bouw door GJ gelezen.

Ik zie het nog niet gebeuren, dat een eenvoudige fanfare muzikant, morgen een soloconcert geeft met het Concertgebouw Orkest.
 
Waarom koop je niet een V900 van E-flite eerst op 4S toch rond de 200km
en mocht je deze te klein vinden de V1200
op 6S 240km
Ze zijn kant en klaar vliegen erg goed
Ik heb beide en zeker uitdagend genoeg
mocht je deze heel houden dan ben je al heel wat stapjes verder , en bij crashen is schuim veel makkelijker te maken dan glas of carbon.
Ze zijn bovendien ook 2e hands voldoende te krijgen .

mvg Andre

Het inttrekbaar landingsgestel is erg zwak heb ik al begrepen. Dan vlieg ik net zo graag met de Impressivo Massimo van 80 euro, die ikzelf kan bouwen.

Speeder 2 met een andere romp, waar een buitenloper op past, zal nog een stuk sneller zijn. Ramses heef mij deze leren bouwen.
 
Indien je zulke toestellen zelf kunt bouwen, en denkt er ook zo hard mee te kunnen dan zou ik dat gewoon doen , die Avionik kan harder maar het plezier en de rust die je daar in vind is dat niet belangrijker dan die hogere snelheid .
Ik kan het niet dat houtbouw gedoe
Althans niets voor mij
Of probeer een Mini-Hawk te pakken te krijgen ,vliegen ook erg goed en is een tussenstap tussen wat je vliegt en de Avionik, het bouwen is ook een stap eenvoudiger.
Die V1200 de retracts heb ik ook aangepast, maar op een strak veld zou het moeten kunnen , maar de vlieg eigenschappen zijn niet te vergelijken met wat je hebt .
Het netjes landen de combinatie van flaps retracts zijn volgens mij vrij nieuw voor je en veel uitdagender .

mvg Andre
 
Laatst bewerkt:
Back
Top