Mijn eerste Quadcopter

Hier de eerste impressie van mijn Quadcopter besteld bij HK.

Setup;

Q450 Glass Fiber Quadcopter
NTM Prop Drive Series 28-26A
HK Quadcopter Power Distribution Board
HK KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Controller
Turnigy TY-P1 25Amp HEXFETA Brushless Speed
Turnigy 3S 11.1V 2200mAh lipo

Morgen de rest afmaken en het KK2.0 board instellen.
Zal wel vloeken worden, is de eerste keer dat ik zoiets ga doen.

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Zelfs de pro onder de pro's was ooit ook beginner, en totale noob ;)
Zo zijn we allemaal begonnen , dus schaam je niet!
Niets aan de hand! Alvast Suc6 gewenst met de maiden, maak je wel een filmpje ??? ;)

Ik ben erg benieuwd hoe hij vliegt! Ik heb zelf van de week ook de Q450 en kk2.0 besteld voor mijn eerste quad. Ik ben alleen nog steeds erg aan het twijfelen over de motors, esc's en lipo. Toevallig dat ik deze motors ook voor ogen had. Welke propellers heb je erbij gekocht? Veel success morgen met het bouwen!

Ik ben erg benieuwd hoe hij vliegt! Ik heb zelf van de week ook de Q450 en kk2.0 besteld voor mijn eerste quad. Ik ben alleen nog steeds erg aan het twijfelen over de motors, esc's en lipo. Toevallig dat ik deze motors ook voor ogen had. Welke propellers heb je erbij gekocht? Veel success morgen met het bouwen!

Danny gebruikt de motor van Hobbyking, de: NTM Prop Drive Series 28-26A 1200kv / 250w

Zelf ben ik ook bezig en ik heb de NTM 28-36 750kv met 30A esc.
ik heb de 1047 en de 1147 prop gekocht en proberen maar. Bij lezen van andere gebruikers zal je zeker hoop aantal props verknallen. Dus ik heb ook een aantal setjes ingeslagen.

Gewicht vindt ik belangrijk, Ik schat ongeveer op 1250 gram uit te komen incl accu 4500mah. Momenteel is het gewicht 692 gram (frame - KK2 - motor - prop+mount). Moet nog komen: ESC - ontvanger - ontvanger (Frsky+telemetrie) - bedrading.

Wel valt mij op dat de motortjes niet allemaal even lekker doordraaien wanneer ik ze met de hand een zwieper geef. Dat zal wel de prijs zijn van HK.

Ook heb ik Ecalc gebruikt, voor wat waar is, dan kom ik uit op een 750kv & 1047 als een ideale combinatie voor lange vluchten.

Hoi,
Ik ga ook beginnen met de quad toestellen, moet nog beginnen bestellen !
Ik ga voor het zelfde frame gaan en KK2 bordje, maar ik denk aan een lichtere soort motor.
Ik weet niet of dit de juiste weg is, maar volgens de info die ik gekregen heb van ervaren piloten start je best een lichte motor, omdat de fouten die je maakt (wat heel nomaal is) minder erg zijn dan met een zware krachtige motor.
Vraagje; Het KK2 bordje wordt dit nu met een goede versie geleverd of moet je dit nog steeds upgraden ?

Alvast veel succes met je eerste vlucht !

dirk702, je doet er vaak goed aan direct even een USBasp USB programmer erbij te bestellen, dan kun je zelf de software van de KK2.0 upgraden wanneer nodig... Er zullen de komende tijd nog wel een paar updates komen nu de maker van de software wat extra hulp van andere programmeurs heeft gekregen wat betreft de auto-level code.

Die motoren kon jr ook rechtstreeks erop schroeven. Je hoeft die houder er niet bij te zetten.

komt goed man. Het leukste aan deze hobby is de allereerste keer je quad van de grond komt. Veel plezier.

Als ik het goed zie ga je in + configuratie vliegen? Zo staan je spacertjes op je quad in ieder geval. Kan voor wat verwarring zorgen met 2 rode armen.

ook ik ben bezig met mijn eerste quad:
- HK Q450 frame
- NTM 28-26a 1200 kv
- slow fly props 9047SF
- Rc timer simonK esc 20A
- kk2.0
- turnigy 9x zender en ontvanger
- 2200 mah 3s 40C lipo

Ik wacht echter nog op het moment dat mijn FC binnenkomt.

Ps Danny: waarom heb je niet het frame met geïntegreerd powerboard gekocht?

Eerste probleem, alles aangesloten de ontvanger gebonden met de zender (ar7000) brand alleen de verlichting van de kk2.0 krijg er verder geen text op???

Nog iets raars, als ik de program-card ansluit op de esc gaan alle ledjes aan de linkerkant branden en daar blijft het ook bij.
Het groene ledje van "connect" blijft uit.

Hey

Heb je een foto van hoe alles is aangesloten?
Het connect ledje op de program card gaat (als ik het goed heb) alleen branden als je de instellingen opslaat die je net veranderd hebt!

Groeten

eerst even beginnen zonder alle connectors erop en goed de + en - controleren en de stuurdraad

gr Andre

Ik heb al geprobeerd zonder een motor in te pluggen maar het rare is dat er helemaal niets op het lcd scherm komt te staan blijft alleen maar blauw branden zonder tekst.

Gr

Volgens mij is de kk2.0 stuk, ik heb er alles afgehaald en alleen 5v op de M1 zoals uitgelegd in het youtube filmpje gezet.
Ook dan geen tekst op het display, hoop dat er garantie opzit maar zal wel moeilijk verhaal worden via hk.

Of kan ik beter een andere kopen en zo ja welke raden jullie dan aan voor max 60 euro.

Gr

Hey

De kk2.0 bordjes zelf zijn niet verkeerd!
Je hebt nu net de pech een kapotte te krijgen..
Iig ff contact opnemen met HK zelf, wie weet krijg je een nieuwe!

Groeten

Back