Mijn Losi 5ive-T

Nee gewone vertigo of vertigo hex drive past gewoon niet. Er zal op een draaibankje heel ietsje uit de bell gedraaid moeten worden of ietsje van de tourex topplaat. Het is wel op te lossen hoor maar je hebt iemands hulp nodig met een draaibankje.

Op het eerste gezicht met alles gewoon handvast gemonteerd was er niks loos. Toen ik alles echt wou monteren liep ik hier ook tegen aan.
 
met de hostile houder past de tourex en hex drive klok wel.
met de hostile houder past de lauterbacher niet.
Foto-7KSASWXE-D.jpg
[/IMG]

de lauterbacher is hoger als de tourex.
Foto-LUPGRAHC-D.jpg
[/IMG]

snap nog niet hoe de losi eigenaar van de link hieronder de lauterbacher wel passend geeft gekregen,terwijl lauter koppeling hoger is als de tourex.

is het geen optie om het gat van de koppeling wat bij te schuren zodat de koppeling iets meer naar binnen gaat op de krukas?

de 1 ste mod heb ik ook toe gepast.

Bartolone Clutch Housing issues - RCLargeScale
 
Wat ik uit het verhaal opmaak is dat de Vertigo bel 2 mm dieper is dan een ander merk bel en dat de bel aanloopt op de koppelingsbehuizing. Over de carrier wordt niks vermeld, het probleem zit echt in de behuizing.

Om dit zeker te weten alles monteren zonder koppeling en kijken of het dan ook aanloopt.

Er worden 2 oplossingen gegeven: of de koppelingsbehuizing iets uitfrezen ( dremel) of iets van de bel afhalen ( bel in schroefmachine en vijl erlangs halen)

Persoonlijk zou ik de koppelingsbehuizing aanpassen want als je de bel aanpast zullen de schoenen van de Tourex niet volledig de bel aanraken, er blijft dan aan de achterzijde 1 a 2 mm over wat geen contact maakt. Dit laatste is goed te zien in hoogte op de foto van Speedy. Pak een schuifmaat erbij en ga meten en dan weet ik zeker dat jullie eruit komen.
 
er doen zich 2 problemen voor.

1 ste,de koppeling klok komt tegen de behuizing van de bartolone behuizing aan( zonder dat de koppeling gemonteerd zit.

vandaar ook het uitvrezen/dremelen van de behuizing).

dan het 2 de probleem,de koppelingsklok komt tegen de tourex aan.

de behuizing heb ik al aangepakt,klok draait nu vrij(zonder de tourex gemonteerd).

heb een filmpje op mijn youtube kanaal,met en zonder koppeling.

nu het probleem waar meerdere tegen aanlopen,is de tourex en de vertigo klok.

als het mogelijk is om de tourex iets meer naar binnen te krijgen op de krukas?
 
Laatst bewerkt:
De de TR bel werkt de Tourex wel?
Als je gaat meten tussen de TR en de Vertigo hoeveel mm of tienden mm scheelt het dan?
Kan je aan de Tourex zien waar hij aanloopt? Het gehele vlak? Alleen de buitenkant?

De Tourex is lastig aan te pakken omdat het gat excentrisch is wat op de krukas gaat. Wat natuurlijk ook speelt als je de Tourex aanpast zodat hij verder op de krukas gaat is dat de schoenen waarschijnlijk niet meer geheel de bel aanraken.

Ik weet niet of je nog een standaard koppeling hebt liggen maar als je die monteert en de maten opmeet hoeveel die uitsteekt ten opzichte van de Lauch of Tourex.

Jammer dat jullie het niet weten/ wisten maar Tourex gaat met een nieuwe koppeling op de markt komen die veel beter past.
 
Je moet eens aan Rinus vragen hoeveel mm verschil er in het lage en hoge model van Tourex zit misschien moet je alleen een andere plaat monteren.
 
Pfff. Dat middendiff krijgt nog een langdurig vervolg. Eerst niet leveren, vervolgens verkeerd spul leveren aangevuld (ongevraagd) met allerlei rotzooi die ik niet nodig was zonder overleg.

Vervolgens niet meer reageren op mail. Na een pissige mail beloven dat je geld terug gaat storten zodra je de verkeerde spullen retour hebt ontvangen (je krijgt de eerst volgende bestellingen 20% discount bla bla.). Volgens track/trace zijn de spullen aldaar ontvangen en dan niet meer reageren op mail. Klacht aangemaakt bij Paypal. Dan kan meneer wel opeens wel weer reageren. Krijg ze snel weer binnen en kan dan alsnog een naar je toe sturen hoor!

Dacht het niet. Gelukkig zijn mail van 14-1 bewaard waarin een refund afgesproken is, volledig.

Dit was 1 x en nooit weer!!!!

Hoop dat Paypal zn best voor me gaat doen.
 
He, een mail vanuit de UK. Dat kan dus blijkbaar wel snel. Paypal heeft het account van meneer 'bevroren'. Of ik even snel de claim wil sluiten! Ze kunnen geen Paypal meer gebruiken. Hmmm, daar ga ik eens een paar dagen over nadenken :-).
 
En opgelost. Dispuut gewijzigd naar claim en 1,5 uur later al de bevestiging van Paypal dat het geld teruggestort is. Goede leer voor de volgende keer, alle aankopen maar via Paypal.
 
Volgende keer gaat er voor mij in ieder geval niet meer komen daar. Kreeg nog korting aangeboden op eerstvolgende bestellingen....

@Speeder: kun je met een grotere foto laten zien hoeveel ruimte je nu hebt met die Hostile.
 
Volgende keer gaat er voor mij in ieder geval niet meer komen daar. Kreeg nog korting aangeboden op eerstvolgende bestellingen....

@Speeder: kun je met een grotere foto laten zien hoeveel ruimte je nu hebt met die Hostile.

de fotos zijn van de hostile klokhouder.
filmpje van de bartolone houder setup.

Foto800-KM7Z4TV3.jpg


Foto800-SG7LO8F4.jpg


ps,ik kom net terug van Rinus(RN Tuning).

setup vertigo klok en tourex past.

fcH7wzGaim0[/media] tourex bartolone setup - YouTube
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijne past inmiddels ook. Klein stukje afgedraaid en na proefrit lijkt het goed te werken. Het schroefje ligt nu iets hoger. Nou kon ik het schroefje iets vlakken maar omdat ik toch even bezig was op de draaibank het ik dat gedeelte uit de vertigo bell gedraaid. Zo kan ik de normale schroeven blijven gebruiken. En de vertigo bell is in het midden toch ontzettend dik dus materiaal zat.

 
Gloeiende gloeiende, het past zonder shims nog steeds niet bij mij. Heb de shims weggehaald en het bevestigingsgedeelte op het blok wat glad gemaakt door wat schuurpapier er overheen te halen. Beide onderdelen schoongemaakt. Erop gedraaid, past niet. De boel weer los, weer schoongemaakt, beetje olie, met iets meer kracht erop gedraaid en ja hoor. Inbusbout is dolgedraaid :-(. Die krijg ik er niet meer af.
 
dat is heel lastig Ewout.

wanneer je de inbus bout eruit hebt geknokt,zet er dan een torx in.
persoonlijk vindt ik torx beter als die .... inbus.
 
En hij is eruit. De inbus was dolgedraaid en de torx pakte al niet meer. Met de dremel een sleuf geslepen. Met een platte schroevendraaier en een Sjon de boel losgekregen. De buitenste plaat van de Tourex Ziet er niet meer helemaal jofel uit. Maar het rotding is er tenminste af.
 
Zo, na weken gekloot met de koppelingsetup is het klaar. Een FID clutchhouse gekocht en deze past direct......

Auto is nagenoeg weer klaar voor gebruik. Nu weer verder met de Desert.
 
Back
Top