Mijn Rovan Baja en MIJN ervaringen ermee.

De gearbox heb ik vandaag ook uit elkaar gehad, zat anders genoeg vet in. Het differentieel huis is van alu, zat wel niks van olie in, heb er nu 10k olie in gedaan en alles weer netjes teruggezet.

Als het goed is krijg ik morgen mijn framedelen binnen van hpi, frame, voorste en achterste upperplates voor +- 100 euro samen. Beter prijs dan die 150 op de vorige pagina voor alleen het frame...
 
Wil,

Kan je misschien een keer een beetje respect voor andermans materiaal hebben en zeker niet je frustratie ventileren !!!
Tsjonge zeg, je kan ook nooit eens normaal een fatsoenlijk antwoord geven op een vraag van iemand die blij is met zijn wagen.

Als het je niet zint, zeg dan niets... zo moeilijk is het allemaal niet.
 
Wil,

Kan je misschien een keer een beetje respect voor andermans materiaal hebben en zeker niet je frustratie ventileren !!!
Tsjonge zeg, je kan ook nooit eens normaal een fatsoenlijk antwoord geven op een vraag van iemand die blij is met zijn wagen.

Als het je niet zint, zeg dan niets... zo moeilijk is het allemaal niet.

Hey Fuzzy, ik dacht al wat duurt hel lang voordat ie weer begint te mopperen.
Respect voor het enthousiasme van beginnende rijders met nieuwe auto's heb ik zekers, daarom heb ik niet meteen gereageerd. Maar pas toen het nep spul helemaal kapot was.
Respect voor namaak, neprommel of mensen die daar aan mee werken heb ik niet, maar dat wist je al volgens mij.
Ik ventileer mijn frustratie's niet hoor. Ik ben nl. helemaal niet gefrustreerd.
Ik heb ook geen antwoord gegeven op een vraag.
Sandor heeft de pech verkeerd te zijn voorgelicht en nu zit hij met een kapotte neppert. En dat is heel vervelend. Hij heeft nl. zijn chassis middendoor gereden bij zijn nieuwe neppert. En dat kost hem dus de nodige euri's Dus of hij nog blij is kun je beter aan hem vragen.
En jij bepaalt gelukkig nog steeds niet of ik iets zeg.
Wat voor jou dan weer heel erg moeilijk is.


chris1144 zei:
vraagje fast wil dus jij zegt dat je een aluminium gearbox moet hebben maar ik rij toch nog wel met een kunstoffen gear box en heb de gearbox zojuist los gehad en zat geen speling op? jij zegt dus dat een aluminium bak beter is maar wat is dan een goed merk zie ze nog wel eens van integry maar hoor daar ook nog wel slecht dingen over dat de lagers niet lekker passen en dat de mesh van de tandwielen niet goed is. maar wat is dan nu een goed merk voor een alu gearbox?

Nee, de kunststof gearbox van HPI is goed. Maar je moet zorgen dat er voldoende goed vet in zit, en je moet dit ook regelmatig controleren.
Je diff. huis moet van alu, zijn en daar moet olie in. Hoe dikker de olie hoe meer hij spert.
 
Tuningsparts zijn over het algemeen van betere kwaliteit.

Goed, hij staat dus alweer bijna op 4 banden. Frame en de platen binnen vandaag, merkte eigenlijk geen verschil qua gevoel, enkel het oranje was anders. Hopelijk blijft het nu goed, morgen zullen we het weten.
 
Trouwens, veel tuningsparts zijn toch niet van HPI dus dan is het toch ook na-maak?
Nee, dat ligt anders.
Na-maak is vaak spullen die exact gekopieerd worden, veelal van mindere kwaliteit.
Tuning parts, zijn onderdelen die de wagen verbeteren, sneller, sterker, lichter.

Al is de grens in de rc gebeuren best wel dun, maar RPM bv. is geen namaak.
Ze maken iets volgens eigen principe, wel voor een specifieke wagen, met de bedoeling om de wagen te verbeteren.
Rovan bv, kopieert van iemand iets, met de bedoeling om van iemands anders idee te profiteren.
 
Nog iets, mijn velg loopt soms aan, kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan voorkomen? Heb er nieuw hubs op etc...

img.php
 
Dat kan je verhelpen door,Aluminum Hub Extenders erop te zetten.Dan loop je velg niet meer over die schroef heen van je ophanging en is je wagen ook wat breder geworden.
 
Goed, nog maar iets aan het lijstje toevoegen :D

Nog een probleem, mijn auto stuurt veel feller naar 1 kant, mijn servo staat mooi gecentreerd, en mijn servo-saver (van hpi) staat ook goed, kom er ff niet aan uit.
 
Zit de servohorn wel goed op het 0 punt gedraait, en niet scheef erop?
Als die goed zit, heb je instelbare EPA's op je zender, staan deze wel gelijk?
 
Tijdens het rijden valt het wel mee omdat hij dan licht op de voorste banden staat, maar bij een stille bocht merk je het wel dat de draaicirkel veel groter is.

Ik heb nu ook een rolbeugel gekocht van HPI, totaal andere kwaliteit, erg mooi. Nu krijg ik wel dat kleine spoilertje boven de motor er niet meer op door de bougiedop, lijkt mij een veel voorkomend probleem?

Ik had gedacht een klein stukje eruit te zagen zodat het past, maar als ik dan omkantel is e kans wel groter dat de bougie(dop) een klap krijgt.
 
Dat met het spoilertje kan je oplossen door een,Roof Guard For 1/5 HPI Baja 5T erop te zetten.Dan heb je voldoende ruimte daar tussen.
 
de servo-arm mag bij een hpi niet helemaal recht staan maar dacht +/-10° schuin , weet niet hoe dit is bij een rovan maar zal wel hetzelfde zijn . Dit is een gekend probleem ook bij de hpi . Ik rij met een originele hpi en daar gaan ook veel onderdelen stuk van , daarom is deze haast volledig verbouwen naar een getunde baja , daar zit haast niets meer origineel op , bij ons in de groep(België) zijn er verschillende die met zo een tuningwagen rijden , en er zitten trouwens veel nederlanders bij . Vorige week nog een meeting gehad van +/- 30 piloten . Met een originele hpi rij je op zo een meeting ook veel onderdelen in de soep .
 
Ik heb in het verleden wel met Wiljan (fastwil) geraced op meetings. Ik had altijd orginele Hpi's en heb ook wel 3 frames zo kapot gehad hoor. Is ook wel erg smal en erg zwak zo met die schroefgaten daar. Enigste manier om het heel te houden is. Dikke turtle racing bovenplaat en voorbok van aluminium monteren. Zonder dit is orgineel bij een frontaaltje of crash ook einde oefening.

Aan de hpi heb ik ook erg veel moeten veranderen om een betrouwbare auto te maken. Om een race te winnen moet je hem uit kunnen rijden ;)
 
Hij doet het weer, heb alle dingen dus kosteloos nieuw gekregen van de winkel waar ik hem gekocht heb, op het frame na, die had ik goedkoop kunnen kopen van hpi.

De komende weken ga ik een fullforce brace kopen voor onder het frame, turtle racing beugel vanvoor, turtle racing clutch system en nog graag een ddm dominator.

Ik zou ook nog graag een turtle racing quick diff hebben en nog wat spullen, maar dat is toekomstmuziek. :)
 
Goed, nog maar iets aan het lijstje toevoegen :D

Nog een probleem, mijn auto stuurt veel feller naar 1 kant, mijn servo staat mooi gecentreerd, en mijn servo-saver (van hpi) staat ook goed, kom er ff niet aan uit.
Bij de originele Baja staat je servo gecentreerd maar de hevel iets van 10 graden uit het midden.Raar maar waar.Van de rest gaat er aan elke auto wel iets stuk.Je kan het allemaal verbeteren maar zorg dat je ergens een zwak punt houdt wat niet teveel kost bij vervanging.

Heb zelf een multiplex rhino als stuurservo
een savox gas/rem servo
een innovative rc bodem plaat alsmede de big bore schokbrekers
phatdad rc spul voor om het motor gebeuren
turtle front brace
alu front and rear shock towers
killer bee suspension limiters en killer bee
roto start van baja skunkworks.

Alleen draagarmen spurgear dogbones en het mainframe zijn nog origineel.Ook het meest wat er stuk gaat bij mij,en dan doe ik niet echt zachtjes met de baja.Er kan altijd iets stuk gaan en soms is het gewoon domme pech

Oh ja voor en achter spoor verbreders van vertigo en aan de voorkant van die speciale pins van vertigo die in de spoorverbreders passen maar zorgen dat je geen c clip meer nodig hebt bij je wheel hubs
Oh ende gelagerde walbro carberateur en het blur quick release air filter en nog wel wat zooi,maar het meest belangrijke is de FUN die ik er aan beleef als we weer aan het rijden zijn met een man of wat.Lekker koffie mee zelf gemaakte saucijzenbroodjes wat frisdrank en lekker rijden en slap/zinnig ouwehoeren.Dat blijft het belangrijkste dat je er lol in hebt
 
Back
Top