Mijn vlieg ervaring van vandaag

Wil niet te erg in de herhaling.... maar ik heb vandaag weer heerlijk gevlogen! Niets is leuker dan vanaf de hoogstart een bel pakken en een tijdje wegblijven;)

c75hdi190411th.jpg

Groeten Rick

MAAR JE VALT WEL IN HERHALING!!!!
en dat begrijp ik maar al t goed ....
;-)

Zweefvliegvirus noemen ze dat.
Ongeneeslijk, het duurt meestal levenslang.

Dirk.

is maar 1 geneesmiddel voor b_xtDRr9syM[/media]

met een kwinkslag :D

is wel een terminale oplossing ,niet doen dus .

btw voor de liefhebbers van the eagles , geluid vol open

Laatst bewerkt door een moderator:
10 minuten motorloop, 50 minuten boven blijven... Tussen 19:00 en 20:00.

Dat zweven wordt met de dag leuker!

:D vooral doorgaan .

en dan komt de truuk om ook zolang boven te blijven beneden de 200 meter . dat is vaak lastiger ,maar wel net zo spannend

is maar 1 geneesmiddel voor [URL="
[/URL]

met een kwinkslag :D

is wel een terminale oplossing ,niet doen dus .

btw voor de liefhebbers van the eagles , geluid vol open
Wow, dat is wel een heel mooie uitvoering!
Thnx!

Dirk.

Kippevel voor onze generatie...toen maakte ze muziek nu coveren ze het

Vandaag weer met de FOX van HYPE gevlogen....het was na 18:00h dus van thermiek allang geen sprake

Dit is wel EEN van mijn faforiete zwevers omdat ie makkelijk vervoerbaar is 1,8m, zo'n groot snelheidsbereik heeft, en met mijn setup vertikaal omhoog gaat. lekker stunten dus maar als er thermiek is gaat hij prima omhoog.
Vooral een lekker vakantie kissie die ook perfect kan hellingzweven.

Laatst bewerkt:
Rick,
Dat ziet er goed uit zeg. Waar vloog je mee?
en @Serge......7 minuten en 31 seconden kippevel :-)

-edit- zie ineens dat Willem dezelfde woordkeuze heeft gebruikt terwijl ik zat te tiken :-) -

:D

mijn vrouw lief heeft een dvd met life opnames van the eagles , staat deze ook op .

dus hier is het regelmatig genieten

Rick,
Dat ziet er goed uit zeg. Waar vloog je mee?
en @serge......7 minuten en 31 seconden kippevel :-)

-edit- zie ineens dat Willem dezelfde woordkeuze heeft gebruikt terwijl ik zat te tiken :-) -

Hee Arjan,
Ik vloog met die houtbouw Cirrus-75:
cirrus-75-houtbouw
Echt geweldig om vanaf de hoogstart thermiek te vinden. Was zonder SA me vast niet gelukt, fantastische aankoop!

En even inhaken op de generatie gesprekken hier.... zelf ben ik dan echt weer een uitzondering. Ik heb grote voorliefde voor auto's, vliegtuigen, en muziek uit de jaren 70-80!! Eagles, Jimi Hendrix, Led Zeppelin, Pink Floyd, Stevie Ray Vaughan, Snowy White, Dire Staits, Van Halen, Toto, Foreigner, CCR enzovoort...the whole lot!!!

Ben volgens mij gewoon veeeels te laat geboren:-)

welkom bij de vintageclub...maar daar zat je al. lachen je vriendjes je dan niet uit??

Vooral die laatste........... CCR

lachen je vriendjes je dan niet uit??

Ben je gek, ze kunnen er nog wat van leren! (en ik heb eensgezinde vrienden:p)
Bovendien is het altijd leuk om te kunnen vermelden dat een een hit tegenwoordig slechts een cover/rip-off is van een nummer waar ik het orgineel dan weer van ken;)

Groeten Rick

Hee Arjan,
Ik vloog met die houtbouw Cirrus-75:
cirrus-75-houtbouw
Echt geweldig om vanaf de hoogstart thermiek te vinden. Was zonder SA me vast niet gelukt, fantastische aankoop!

En even inhaken op de generatie gesprekken hier.... zelf ben ik dan echt weer een uitzondering. Ik heb grote voorliefde voor auto's, vliegtuigen, en muziek uit de jaren 70-80!! Eagles, Jimi Hendrix, Led Zeppelin, Pink Floyd, Stevie Ray Vaughan, Snowy White, Dire Staits, Van Halen, Toto, Foreigner, CCR enzovoort...the whole lot!!!

Ben volgens mij gewoon veeeels te laat geboren:-)

klinkt ernstig bekend allemaal . net zoiets als the cure ,whitesnake ,kiss, maar het mooiste blijft eric clapton

ook goede muziek

Slepen in Enkhuizen

2 weekjes terug alweer heerlijk gevlogen als gastvlieger bij MVC Pegasus te Enkhuizen op de grens van land en zee, althans vroeger . . de Zuiderzee.

Dennis was aanwezig met sleepkist, hij had het druk en ik had mazzel. Mijn klapprop brak op een lullige manier af. Gelukkig een sleepoog in de ASW dus Dennis heeft mijn middag gered. Dank!

Cameraatjes op de ASW gemonteerd en de beelden er van nu acher elkaar gezet. En Steve Winwood doet ook mee . . :

Groet,

Jacob Bos

Vanmiddag eerste vlucht met de Valenta Sioux. Na een handstartje met de motor omhoog. Gelijk bij de eerste vlucht zag ik twee thermiekende roofvogels dus erboven gehangen. Dat ging ernstig hard omhoog. Zo hard dat er geen houden meer aan was. Voor de vlucht klopte de welfklep instelling niet dus die kon ik niet gebruiken. Had ik toch mooi ernstig flutter bij het uit de thermiek duiken:eek:8-O. Gelukkig goed afgelopen. Vanavond eerste de aansturing van de welfkleppen vervangen.

Vanmiddag heb ik me bij Paulus in de tuin meer dan vermaakt.

Ook hier lekker gevlogen!
Samen met Jacob onze Graupner Mosquito's uitgelaten. Met z'n tweeën zij aan zij vliegen zag er echt super leuk uit!
De Mosq is mijn nieuwe aanwinst en hij bevalt me uitstekend. Zelfs zo goed dat hij bij elke start mijn hoogstart elastiek een heel eind uitrekt en ik een zoom-start moet maken om efficiënt los te komen:eek: Tijd voor wat extra nylon dus. Ik zal zo even een onboard filmpje plaatsen.

Dank Jacob voor de leuke avond! Doen we vaker;)

Rick

Mosquito hoogstart....? Dat is toch een elektrozwever? Of heb je zo de smaak te pakken van het werken met rubber dat je het niet kunt laten :rolling:

Hallo Arjan,
Die vliegbeelden zijn natuurlijk FANTASTISCH!!! maar.... Ik heb meer interesse in de muziek :-)) Was dat Pete Murray die je eronder hebt geplakt??? Het was in de tuin ook een heerlijke dag en als jullie niet WEER de zwembroek vergeten voor herhaling vatbaar :-)) groetjes Maryke ( vrouw van manke vliegenier)

Back