Hallo allen,
Op het ogenblik ben ik alweer flink opgeschoten. Het dek is geheel ingelegd met houten planken. De romp is verouderd en de eerste stoomlier staat op het achterdek.
De drie bedieningsrollen om de mijnen in zee te dumpen heb ik vastgezet met drie boutjes in het dek. Dat geeft de tere verschansing aan de achterzijde wat meer houvast...
Om de sterke kromming voor de deklatten te maken koos ik voor 0,5 mm berkentriplex dat makkelijk in de vorm te snijden is. De dikte is hetzelfde als de rechte dekplanken.
De houten koekoek klaar met tralie...
Plaatsing van de stoomlier...
De eerste dekplank is gelegd op de hartlijn... Van daaruit aan weerszijden beplanken.
Het verouderen van de romp met waterlijntelling en signatuur op de kielbalk onderaan de hak.
Na het beplanken heb ik het dek in de G4 gezet en daarna met blanke matvernis gespoten en verouderd. De koekoek heb ik afgeplakt vanwege het glas.
Bijna vergeten de uitneembare kleppen aan de achterzijde. Deze kleppen haalde men weg waarna de mijnen via een rails op mijnstoelen naar de verschansing werden gebracht.
Aan de slijtlijsten werden rekken gehangen waar de mijnen op werden gezet om vervolgens te kieperen in zee.
Tot zover,
groeten Paul