Mini H blackout

Ik heb ook geen idee waar het door komt. Misschien dat ik er aankomende weken gewoon totaal geen last van heb.
Op RC Groups kom ik dezelfde verhalen tegen, maar ook weer mensen die er nooit last van hebben.
Ze zijn in ieder geval beter dan de KISS met uitval!

Dit zal ongetwijfeld wel een paar keer de revue hebben gepasseerd maar ik loop er nu een beetje tegen aan... Ikzelf heb, toen ik aan de racer begon, zippy compact 1800mah 4S 40c
0bc0afb6f5c6703633d82c6fcc79a0c7.jpg
lipos aangeschaft ivm de leuke prijs ervan bij HobbyKing maar nu ik het vliegen lekker onder de knie heb en het pusht to the limit is mijn limit maar 3min. En dan in sommige gevallen heb ik een 0% lipo als ik land.... Bye bye lipo :( Wat raden jullie aan om te kopen want dit is niets... Buiten het feit dat ik soms maar max 3min heb is het ook niet safe om met deze lipos te vliegen. Ik vlieg denk ik op 70% throttle maar zodra ik er dan flink gas op zet weet ik dus niet waar het dan op houdt...

Laatst bewerkt:
Waar vlieg je mee? Een 250 of groter?

Ik heb op mijn Blackout B330 met Nano-tech 4S 2200mAh 45/90C gevlogen.
Zware quad, dus ik haalde zo'n 4 tot 5 minuten.

Nu vlieg ik met dezelfde Lipo's op mijn Blackout Mini H. Bijna twee keer zo licht.
Nu haal ik tijden van 5 tot 7 minuten. Afhankelijk van gebruik van de sticks natuurlijk.

Bij de B330 had ik nog wat last van Voltage drops met deze accu's, bij de Mini H geen last meer van.

Maar de meeste vliegen met 1800 of 1300 mAh Lipo's op 250mm multi's. En dan zo hoog mogelijke C waarde.
De snelle jongens vliegen dan met 65C Lipo's bijvoorbeeld. Tijden hangen weer van het stick gebruik af.
Maar dat zal niet veel meer dan 5 minuten zijn denk ik.

Ik vlieg met een 250, last van voltage drops heb ik toevallig ook met deze lipos. Mooie voltages als ik de landing in ga zetten en moment van grond raken zit er amper nog wat in. Moet ik niet in de lucht hebben anders komt ie wel hard naar beneden. Dacht dat de 40c wel voldoende was maar valt nog wel tegen. Stick handling is denk ik wel gemiddeld. 70 a 80% throttle en dan wat minderen met de bochtjes. Maar dat valt zo vies tegen. Dacht eerder dat het aan de cheap lipos lag...

In principe kan de Zippy 72A continue leveren. Dus wanneer je motoren niet meer dan 18A trekken, zou het geen probleem moeten zijn.
Maar ik gok dat je een aardige setup hebt als je met 4S vliegt en zul je richting full throttle best over die 18A per motor gaan.
Kan niet zien hoeveel burst hij heeft, maar die pieken kun je waarschijnlijk wel opvangen. Maar voltage drops ga je wel krijgen dan.

Welke motors zitten erop dan Jeff ? Ik heb ook een paar van die lipo's en die gaan prima op de mini H met cobra's 1960 kv, vliegtijd rond de 5-6 min en dan vlieg ik lekker door.

mijn zippy ervaringen zijn ook niet zo best eigenlijk.
Vliegt net zo slecht als een 2jaar oude lipo.
gens ace tattu schijnen wel goed te zijn.
Ik vlieg op mijn setups met 1800mah ook tussen 3 en 5 minuten. Als ik 3 minuten heb gevlogen dan is het gas behoorlijk hoog geweest zeg maar en dat scheelt veel. Een punch van 3seconden haalt gelijk 30sec vliegtijd weg, maar wel leuk :)

Laatst bewerkt:
Heeft er iemand ervaring met de multistar 4s 1400 40c accu's? Ik heb op het moment nano-techs 2200 waar ik heel tevreden over ben en twijfel of ik een paar multistars erbij pak.

Ik heb net een paar 1800mah a-specs g2 gekocht, omdat er niet veel andere opties beschikbaar waren.

Wel wat aan de dure kant, maar leveren veel stroom en worden niet echt warm!

Eindelijk in elkaar gezet!
Frame smartshapes micro carbon h
Chaoli 15's motoren
Parrot props
Ladybird fpv fc
Tx5805 fpv setje met wideangle D lens
Cloverleaf

361f0acb911be06402ccaece69959a1b.jpg
889a6684d3ab0a6d30923d1334849872.jpg

Laatst bewerkt:
Back