De oude regels waren en zijn prima, bij handhaving. De discussie daarover en meer en waarom er verandering komt staat ergens in de 820 berichten hiervoor. Lees je een beetje in want dat station zijn we al gepasseerd. (Ergens in de lente of daarvoor al) Elke keer komt er weer iemand die de boel weer op 0 zet. (Volgens mij vaak wel overwogen)
Dat we de recreatieve drone vlieger niet horen is omdat deze wel kan vliegen in een cilinder met een straal van 100 en hoogte van 50.
Tevens is zo'n ding dusdanig klein dat bijna niemand het ziet als die er buiten vliegt. Dit in tegenstelling tot de klassieke model vlieger die juist zicht op het toestel prefereert/nodig heeft. Daar komt bij dat klassiek modelvliegen met de vooraanstaande regeling 100 / 50 volledig wordt uitgebannen.
En dat voor 60 meldingen die alleen door quadcopter "vliegers" komen. Niet door klassieke model vliegers die aantoonbaar decennia lang geen problemen hebben veroorzaakt. Sportschieten kent ongeveer evenveel beoefenaren als modelvliegen in NL. Met Alphen als hoogtepunt zijn er elke keer enkele doden te betreuren. Maar sport schieten maken ze niet bijna onmogelijk. Zelfs verbieden ze niet bepaalde wapens. Maar 60 idioten met een Conrad of Bart Smit quadcopter / drone krijgen het voor elkaar omdat wij de rijen niet sluiten.
Opmerkingen als de definitie voor klassieke modelvliegen moet waterdicht zijn, zijn contraproductief en klinkklare onzin. Recht is altijd in beweging dus hier ook.
Ik ben zo langzamerhand overal voor in.
De Duitse regels. Waar je zelfs nog mag zweefvliegen.
Een brevet, geef alle beroeps instructeurs en examinatoren in de burger/ militaire luchtvaart ook hiervoor de bevoegdheid. Zijn we gelijk van het opleidings probleem af en de kwaliteit is gewaarborgd.
Of handhaaf nu eens gewoon type G luchtruim. Is voor de gemiddelde agent zeer goed te begrijpen en uit te voeren.
Klassiek modelvliegtuig mag drones niet, ook goed.
(Omdat Drones alle overlast veroorzaken en meer dan 30 duizend klassieke modelvliegtuig vliegers de afgelopen 60 jaar aantoonbaar niet, omdat het veel leer momenten heeft voor de jeugd, het innovatie bevorderd, het banen behoudt, het toch stiekem best veel kiezers zijn en 2017 een verkiezings jaar is. Enz enz)
Nog iets over de belachelijke voorgestelde nieuwe 100 / 50 regel. Ik zou graag een nieuwe examenkandidaat het modelbouw motor vliegbrevet van de knvvl in zo'n cilinder van 100 / 50 willen zien doen.
Dan nog die voorgestelde regeling van 250 gram of meer registreren. Als het om schade gaat verplicht dan vliegers om hun postcode met huisnummer of wa polisnummer er op te plakken / schrijven. Kost niets heeft hetzelfde effect.
Dat we de recreatieve drone vlieger niet horen is omdat deze wel kan vliegen in een cilinder met een straal van 100 en hoogte van 50.
Tevens is zo'n ding dusdanig klein dat bijna niemand het ziet als die er buiten vliegt. Dit in tegenstelling tot de klassieke model vlieger die juist zicht op het toestel prefereert/nodig heeft. Daar komt bij dat klassiek modelvliegen met de vooraanstaande regeling 100 / 50 volledig wordt uitgebannen.
En dat voor 60 meldingen die alleen door quadcopter "vliegers" komen. Niet door klassieke model vliegers die aantoonbaar decennia lang geen problemen hebben veroorzaakt. Sportschieten kent ongeveer evenveel beoefenaren als modelvliegen in NL. Met Alphen als hoogtepunt zijn er elke keer enkele doden te betreuren. Maar sport schieten maken ze niet bijna onmogelijk. Zelfs verbieden ze niet bepaalde wapens. Maar 60 idioten met een Conrad of Bart Smit quadcopter / drone krijgen het voor elkaar omdat wij de rijen niet sluiten.
Opmerkingen als de definitie voor klassieke modelvliegen moet waterdicht zijn, zijn contraproductief en klinkklare onzin. Recht is altijd in beweging dus hier ook.
Ik ben zo langzamerhand overal voor in.
De Duitse regels. Waar je zelfs nog mag zweefvliegen.
Een brevet, geef alle beroeps instructeurs en examinatoren in de burger/ militaire luchtvaart ook hiervoor de bevoegdheid. Zijn we gelijk van het opleidings probleem af en de kwaliteit is gewaarborgd.
Of handhaaf nu eens gewoon type G luchtruim. Is voor de gemiddelde agent zeer goed te begrijpen en uit te voeren.
Klassiek modelvliegtuig mag drones niet, ook goed.
(Omdat Drones alle overlast veroorzaken en meer dan 30 duizend klassieke modelvliegtuig vliegers de afgelopen 60 jaar aantoonbaar niet, omdat het veel leer momenten heeft voor de jeugd, het innovatie bevorderd, het banen behoudt, het toch stiekem best veel kiezers zijn en 2017 een verkiezings jaar is. Enz enz)
Nog iets over de belachelijke voorgestelde nieuwe 100 / 50 regel. Ik zou graag een nieuwe examenkandidaat het modelbouw motor vliegbrevet van de knvvl in zo'n cilinder van 100 / 50 willen zien doen.
Dan nog die voorgestelde regeling van 250 gram of meer registreren. Als het om schade gaat verplicht dan vliegers om hun postcode met huisnummer of wa polisnummer er op te plakken / schrijven. Kost niets heeft hetzelfde effect.