motor marder loopt slecht

Hoi mijn marder houd in op top snelheid
Zeg maar tot half gas goed en daarna inhouden of zelfs slakken
Nu weet ik dat ik hem moet afstellen maar welke schroef is nu welke en
Wat zijn de begin waardes

Aub een fototje misschien ?

Het is een G2D motor 23 cc

Alvast bedankt

Ps heb de zoekfunctie gebruikt maar zag nergens een foto van hoe of wat

Welke carb zit er op ?

De H schroef gebruik je voor hoge toeren, slagen van 1/8 zou ik mee beginnen.

En dan is de L schroef dus voor de lage toeren.

Ik zet alle carb's altijd 1.5 slag open op H en L.
Daarmee starten ze altijd, rijden en gaat het afstellen beginnen.

Misschien heb je hier wat aan,

Bij de Zenoah G2D type 97 de H schroef 1⅛ slag en de L schroef 1¼ slag uitdraaien.

carburateur afstelling Zenoah G2D
De carburateurfabrieksinstelling voldoet goed voor het inrijden, dit gedurende één tankvulling. Daarna kan de stationairschroef, de grote schroef met veer, volledig worden ingedraaid. Start daarna de motor en stel het stationair toerental af met de onderste mengschroef waar de bij staat, indraaien geeft een hoger toerental, uitdraaien een lager toerental. Voor het afstellen van het toptoerental is het belangrijk dat de motor op bedrijfstemperatuur is. Ga als volgt te werk; rijdt een paar rondjes en draai de schroef waar de H bij staat een kwart slag in, rijdt weer een paar rondjes en herhaal de procedure totdat de motor begint in te houden. Draai vanaf dit punt de schroef weer een halve slag open, dit is de afstelling die onder normale omstandigheden uitstekend voldoet. Wanneer tijdens het rijden de pompbal van de carburateur begint leeg te raken word de motor te warm, dan verdampt de benzine al in de carburateur voordat deze de cilinder bereikt, in vaktermen heet dit “vapor lock”. De oplossing hiervoor is om de achterruit en de zijruiten te verwijderen zodat de motor voldoende koeling krijgt. Wanneer hiermee het probleem niet is opgelost zal de motor bovenin, (de H schroef), iets rijker gezet moeten worden, (telkens weer een 1/8 slag open draaien). Wanneer zich vapor lock heeft voorgedaan zal de motor eerst moeten afkoelen alvorens deze weer gestart kan worden, deze afsteltips gelden voor alle G2D Zenoah types.

Ik dacht dat hij ook al de andere topic had gelezen waar Leo... ook al een reactie had geplaatst,

Ik dacht dat hij ook al de andere topic had gelezen waar Leo... ook al een reactie had geplaatst,

In mijn ogen heb het dan toch geen zin om in de tweede topic ( die hij vast en zeker niet express aan gemaakt zal hebben ) een reactie te plaatsen als je al gezien hebt dat leobijvlaggen een reactie neer heeft gezet in de eerste topic ? ? ?

Hou het dan in 1 topic ! en dan zullen de forum mod's de andere topic wel verwijderen.

@ haagse duivel, ik hoop dat je nu genoeg info heb gehad om je wagen beter af te stellen.

GR Robin

Jongens hartelijk bedankt
Ben er gelijk mee aan de slag gegaan vandaag

Maar vind het raar dat als ik in 1keer volgas trek hij doodslaat of zelfs uit valt
En als ik speel met het gas vanaf halfgas hij wel op pakt tot top snelheid

Dus iets is nog niet goed

Mvg h.d

Is niet zo raar.
Als de motor bijvoorbeeld stationair veel te rijk staat, kan de benzine gaan "ophopen" in het carter. Geef je dan ineens gas, dan verzuipt de motor en slaat af. Als je langzaam gas geeft (of met stootjes) heeft de motor de kans om de overtollige brandstof weg te werken.

full
foto

Laatst bewerkt door een moderator:
@ rc Andre
bedankt voor de foto
Dat maakt het voor mij een stuk makkelijker
En zo weet ik dus dat ik aan de verkeerde schroef draaide

Daarom vroeg ik om een foto

BEDANKT

GELUKT hij rijd als de brandweer
En was vandaag lekker smerig na de modder haha

Heeft 4 tankjes gehad vandaag bougie koffie bruin